„Varėnos pienelio“ pelenės istorija: „Lidl“ pasitikėjimas atvėrė kelius ir į tarptautinę rinką

Nuo 2004–ųjų metų savo veiklą vykdančios UAB „Varėnos pienelis“ produkciją pažįsta ne tik visa Lietuva, bet ir užsienio gyventojai – įmonės tiekiamus pieno gaminius šiandien galima įsigyti net 12–oje pasaulio šalių. Bendrovės vadovė Jolanta Kuzminienė pasakoja, kad šiandieninę įmonės sėkmę užsienyje ir transformaciją į modernią bendrovę lėmė pradėtas bendradarbiavimas su prekybos tinklu „Lidl“.
„Varėnos pienelio“ pelenės istorija: „Lidl“ pasitikėjimas atvėrė kelius ir į tarptautinę rinką
„Varėnos pienelio“ pelenės istorija: „Lidl“ pasitikėjimas atvėrė kelius ir į tarptautinę rinką / LIDL nuotr.

„Kiekvienais metais stengiamės, kad ištikimiausi mūsų partneriai galėtų sėkmingai įsitvirtinti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, o šiemet planuojame kitose „Lidl“ šalyse esančioms parduotuvėms siūlyti dar daugiau vietinių gamintojų produkcijos. Džiaugiamės, kad kitų šalių gyventojus galime supažindinti ir su lietuvių pamėgtomis, bet tarptautiniu mastu mažai pažįstamomis prekėmis, tokiomis kaip „Varėnos pienelio“ gaminami varškės sūreliai. Tikimės, kad ir toliau prisidėsime prie šios bendrovės augimo užsienio rinkose“, – sako „Lidl Lietuva“ vyriausiasis asortimento vadovas Lukas Gudas.

Krizės metu – pokyčiai įmonės viduje

„Varėnos pienelio“ vadovė Jolanta Kuzminienė pasakoja, kad įmonė savo veiklą vykdyti pradėjo prieš daugiau nei 15 metų, o pradžioje bendrovės gamykla gamino standartinius pieno produktus: kefyrą, pieną, sviestą, grietinę ir kt. Visgi atėjus 2008 m. ekonominei krizei ir norint išlipti iš duobės, teko ieškoti kitokių sprendimų.

„Tam, kad išbristume iš ekonominės krizės ir galėtume pelningai dirbti, reikėjo peržiūrėti gaminamų produktų asortimentą ir sukurti prekes, kurios leistų įmonei įgauti naują identitetą bei vystytis toliau. Dėl to nusprendėme pradėti gaminti aukštos pridėtinės vertės produktus ir palikome tradicinius pieno gaminius kaip šalutinę įmonės produkciją. Taip mūsų asortimente atsirado įvairūs konditerijos gaminiai, tortai, apkepai ir varškės sūreliai“, – sako J. Kuzminienė.

LIDL nuotr./Jolanta Kuzminienė
LIDL nuotr./Jolanta Kuzminienė

Garsina varškės sūrelius pasaulyje

Įmonės vadovė pratęsia, kad bendrovės gamykla Lietuvos mastu yra ganėtinai nedidelė, o konkurencija šalyje yra milžiniška, todėl kitas sprendimas, padėjęs atsigauti „Varėnos pieneliui“, buvo žengimas į tarptautinę rinką. Šiuo metu maždaug pusė bendrovės prekių yra eksportuojamos į užsienį, o kitų valstybių gyventojus labiausiai stebina būtent „Varėnos pienelio“ varškės sūreliai.

„Kadangi varškės sūreliai anksčiau buvo žinomi tik Rytų Europos valstybėse, svetur šis produktas yra mažai pažįstamas. Viena vertus, dėl to beveik nesusiduriame su konkurencija, tačiau tai, kad sūreliai užsienyje nėra populiarūs reiškia, jog turime pripratinti vietinius gyventojus juos pamėgti ir pirkti. Tam reikia daug laiko, kantrybės ir resursų“, – tvirtina pašnekovė.

Anot jos, įmonė stengiasi prisitaikyti prie konkrečių rinkų, keičia gaminių skonines savybes, kad jos būtų kiek įmanoma artimesnės gyventojų pamėgtiems skoniams, derina pakuotes, atsižvelgiant į tradicijas, mėgstamas spalvas ir kt.

Suklestėti leido partnerystė su „Lidl“

J. Kuzminienė dalijasi, kad „Lidl“ yra vienas iš ištikimiausių „Varėnos pienelio“ partnerių, atvėręs duris įmonės sūreliams į tokias prekybos tinklo šalis kaip Vokietija, Lenkija, Čekija, Slovakija, Kroatija ir Anglija. Šiais metais eksportas turėtų išsiplėsti ir dar labiau, o „Varėnos pienelio“ produkcija pasieks Olandijos, Serbijos bei Slovėnijos vartotojus.

„Esame dėkingi „Lidl“, kad prieš penkerius metus jie patikėjo mūsų gamykla, joje gaminamais produktais ir čia dirbančių žmonių entuziazmu. Prekybos tinklo suteiktos auditų išvados, aukščiausi kokybės standartai bei rekomendacijos tapo mūsų įmonės vystymosi gairėmis ir leido iš nedidelės, techniškai atsilikusios regioninės gamyklos tapti bendrove, eksportuojančia savo produkciją į užsienį ir atitinkančia tarptautinius kokybės sertifikatus“, – sako „Varėnos pienelio“ direktorė.

LIDL nuotr./„Varėnos pienelio“ pelenės istorija: „Lidl“ pasitikėjimas atvėrė kelius ir į tarptautinę rinką
LIDL nuotr./„Varėnos pienelio“ pelenės istorija: „Lidl“ pasitikėjimas atvėrė kelius ir į tarptautinę rinką

Skatina palaikyti vietinį verslą

Jos teigimu, norint išsilaikyti rinkoje, nepakanka turėti vien tik kokybišką produkciją – būtina nuolat auginti lojalių bendrovės klientų ratą. „Varėnos pienelio“ vadovė tikisi, kad dėl šalyje susiklosčiusios situacijos, Lietuvos verslo vėl laukia sunkūs laikai, todėl palaikymo vietiniams tiekėjams tiek iš prekybos tinklų, tiek iš pirkėjų pusės, šiandien reikia kaip niekada.

„Džiaugiamės, kad partnerystė su „Lidl“ padeda plėsti mūsų produkcijos ratą ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje. Mūsų šalies gamybiniai kaštai, lyginant su kitomis valstybėmis, yra ganėtinai maži, todėl kainos atžvilgiu, mums yra sunku konkuruoti su Europos gigantų produkcija. Tikimės, kad lietuviai padės šalies gamintojams šiuo sudėtingu metu“, – pažymi J. Kuzminienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis