Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vartotojų aljansas kreipėsi į „Neste“ vadovybę dėl galimai neetiškos reklamos

Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas (LVOA) kreipėsi į Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ patronuojančią įmonę dėl galimai neetiškos reklamos. Pasak LVOA, yra pagrindo manyti, kad „Neste Lietuva“ naudojo vadinamojo „žaliojo smegenų plovimo“ (angl. greenwashing) reklamos strategiją, kuri sudaro įspūdį, jog įmonės veikla ar parduodami produktai yra draugiški aplinkai, kai iš tikrųjų taip nėra.
„Neste“
„Neste“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Kreipimasis buvo taip pat išsiųstas Suomijos vartotojų teisių organizacijai, Suomijos ambasadai Lietuvoje, Suomijos žiniasklaidai, teigiama LVOA pranešime.

Anot LVOA Tarybos nario Kęstučio Kupšio, susidaro įspūdis, kad „Neste“ etikos kodekse deklaruoti darnaus ir atsakingo verslo principai realybėje negalioja.

„Deja, turime dvejonių, kad minėti principai Lietuvoje greičiausiai negalioja. Kai pernai kreipėmės į „Neste Lietuva“ dėl reklamos kampanijos, iš bendrovės negavome atsakymų. „Neste Lietuva“ vengė dialogo su visuomene ir nepateikė paaiškinimų dėl reklamos kampanijos pagrįstumo“, – pranešime teigė K.Kupšys.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Kęstutis Kupšys
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Kęstutis Kupšys

Pasak LVOA, reklamos kampanija truko visus metus ir buvo publikuojama įvairiose medijose – televizijoje, lauko reklamose, internete.

„Neste“ reklamos kampaniją tiria ir Konkurencijos taryba, tyrimą inicijavo Biodegalų asociacija. Pasak jos, reklama „Švaresni degalai. Švaresni plaučiai“ galėjo klaidinti vartotojus.

Anot Biodegalų asociacijos prezidento Mindaugo Palijansko, Neste Lietuva“ nurodė, kad „Neste“ degalai mažina taršą ir išskiria iki 20 proc. mažiau CO2, tačiau šie teiginiai esą neaiškūs ir klaidinantys. Be to, nebuvo paaiškinta, su kuo lyginti degalai – su kitais to paties tinklo ar su konkurentų degalais.

Asociacija 2017-aisiais taip pat kreipėsi į Konkurencijos tarybą dėl kitos „Neste“ reklamos, kurioje bendrovė skelbė keičianti degaluose „Futura“ naudotą pirmos kartos biodegalų dalį jos sukurtais antros kartos biodegalais. Pasak „Neste Lietuvos“ šis produktas pagerina dyzeliną.

Taryba buvo pradėjusi tyrimą, tačiau pernai liepą jį nutraukė, nes „pirminiai įtarimai dėl galimai klaidinančios reklamos nepasitvirtino.“

Biodegalų asociacija šį nutarimą yra apskundusi Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?