Dirbti atostogų ritmu tikrai mokame – nuo gegužės iki spalio vidurio Klaipėdos bendradarbystės erdves išbandė daugiau nei 200 jaunų profesionalų iš kitų Lietuvos miestų.
„Klaipėda visada buvo keliautojų kraštas, todėl atvykstančių trumpam padirbti ir pailsėti mūsų mieste būdavo visada. „Workation Klaipėda‘19“ patobulino šiuos procesus. Projektas yra bendras „Klaipėda ID“, Klaipėdos miesto savivaldybės, Klaipėdos mokslo ir technologijų parko, „Kultūros fabriko“, „Light House“ ir „Qtime“ bendradarbystės erdvių darbas“, – sako „Klaipėda ID“ direktorius Simas Simanauskas.
Visą vasarą naujai atvykusiems Klaipėdos bendradarbystės erdvių rezidentams buvo siūlomos specialios programos, skirtos pažinti Klaipėdą, partneriais tapę viešbučiai siūlė ypatingas nuolaidas.
Pritraukė individualius asmenis ir įmones
Penkis mėnesius trukusios programos metu Klaipėdoje apsilankė daugiau nei 200 svečių, kurie dirbdami susipažino ir su miesto teikiamomis galimybėmis. Programa atkreipė tiek laisvai samdomų darbuotojų, tiek ir įmonių kolektyvų dėmesį.
Laisvai samdomiems darbuotojams „Workation Klaipėda’19” tapo puikia galimybe užmegzti naujas sutartis, pagyventi prie jūros, skirti laiko savo profesiniam augimui ar net pradėti naujus projektus.
„Esu Klaipėdoje, nes čia man geriausios sąlygos vystyti asmeninius projektus ir tobulėti kūrybiškai", – savo tikslais dalijosi „Workation Klaipėda‘19” dalyvis animatorius Pijus Balkaitis.
Organizacijos ir įmonės „darbostogų“ Klaipėdoje metu formavo komandas, stiprino bendradarbiavimą su Klaipėdoje veikiančiais padaliniais, daugiau dėmesio skyrė klientų problemoms ir poreikiams.
„Išvyką į Klaipėdą pasirinkome tikslingai. Mūsų darbas skirtas galutinio vartotojo pritraukimui, todėl mums itin svarbu susipažinti su geležinkelių infrastruktūra ir keleivių patirtimi,– sakė „Lietuvos geležinkelių“ projektų vadovė Evelina Vasiliauskaitė, dalyvavusi programoje kartu su komanda.
„Workation Klaipėda‘19” dalyviai greitai pajautė, kad uostamiestyje darbas kitoks. Ramesnis gyvenimo tempas leidžia susitelkti į svarbiausias užduotis, o po darbų laukia gausus pasirinkimas tiek ramaus, tiek ir aktyvaus ar net ekstremalaus laisvalaikio galimybių.
Skaitmeninės agentūros „Choco Agency“ kolektyvas, pasirinkęs savaitės „darbostogas“ Klaipėdoje, laiką uostamiestyje išnaudojo maksimaliai:
„Savo įprastą kelių dienų pabėgimą šiemet išplėtėme iki savaitės ir pasirinkome Klaipėdos „Light House“. Į savaitę lengvai sutilpo darbo reikalai, kelios kūrybinės sesijos, irklenčių pamokos, virš 100 km dviračiais, turas po Klaipėdą su nuostabia gide, naktinis plaukimas Lietuvoje gyvenančio latvio rankų darbo kanojomis, krūva gastronominių reikalų ir šiaip nuostabaus laiko“, – programa džiaugėsi „Choco Agency“ partneris Tomas Nemura.
Ar Klaipėda patraukli tik vasaros metu?
„Kartu su partneriais susirinkome į planuotą programos uždarymą ir rezultatų aptarimą, bet diskusijose labai greitai kilo esminis klausimas – ar tikrai šių metų programa baigta? „Light House“ bendradarbystės erdvės atstovai vis dar sulaukia trumpam į Klaipėdą atvykstančių laisvai samdomų darbuotojų. Dažnai patys save ribojame manydami, kad Klaipėda patraukli tik šiltuoju metų laiku, o prasidėjus rudens darganoms ar žiemos šalčiams „darbostogos“ nebeįdomios“, – dalijosi „Klaipėda ID“ rinkodaros vadovė Eglė Songailienė.
Atrodo, kad sunku sugalvoti, ką veikti Klaipėdoje prastu oru. Tačiau dažnas klaipėdietis pritars, kad uostamiestis nuostabus ne tik saulei šviečiant. Esant stipriam vėjui vandens pramogos teikia aštresnius pojūčius, o pasivaikščiojimai prie audringos jūros neretai dar įspūdingesni nei vasaros kaitroje.
Po dešimties metų pertraukos Lietuvos pajūryje apsilankęs verslo finansų konsultantas Simas Baranauskas pritaria, kad Klaipėda puiki vieta pabėgti nuo rutinos bet kokiu oru ir net pasiekti geresnių verslo rezultatų:
„Linkiu pasilikti čia ilgiau nei dvi dienas. Pradžioje pokyčiai išmuša iš komforto zonos, keista. Bet verta pabūti ilgiau, tada sužinai apie save kai ką naujo. Tuos pačius rutininius darbus darydamas jaučiausi kaip naujame darbe. Visai kitaip veikė galva. Šį mėnesį pagerinome pardavimų rekordą – 20 proc. šuolis į viršų. Gal tai nėra tiesioginiai susiję, bet aplinkos pakeitimas tikrai turėjo įtakos. Jūra pasiekiama per 15 minučių, ten važiuodavau kas antrą dieną. Susiformavo natūralus režimas: dieną einu į sporto salę, kitą dieną – prie jūros. Supratau, kad prie jūros galima važiuoti ne tik tada, kai geras oras, nes jei lyja ar didelis vėjas – didelės bangos.“
Galų gale, kad ir kaip mes mylėtumėm jūrą, Klaipėda – ne tik vandens pramogos. Štai paskutinė Klaipėdoje besilankiusių programos dalyvių komanda laiką leido tarptautinio meno festivalio „Platforma“ performanse. Kaip pripažino patys dalyviai, kasdienybėje vargu ar būtų sugalvoję apsilankyti šiuolaikinio šokio spektaklyje.
Laikas planuoti „Workation Klaipėda'20“
Ar bus „Workation Klaipėda’20“? Tikrai taip. Aptarę per pirmąjį sezoną išmoktas pamokas, organizatoriai jau ruošia kitų metų programą grįžtantiems ir naujiems rezidentams. Iš organizatorių lūpų taip pat nuskambėjo kvietimas būti drąsesniems ir nelaukti šiltų orų. Didžiąją metų dalį Klaipėda – atšiauri, ir tai turi savo žavesio. Gal laikas atidaryti ir antrąjį – žiemos Darbostogų sezoną? – kėlė klausimą organizatoriai.
„Light House“ erdvėse „Workation Klaipėda“ projektas tęsiasi visus metus, net pasibaigus šiltajam sezonui. Vienintelis skirtumas – rudenį aktyvesni užsienio šalių keliautojai, kurie apsistoja pajūryje ilgiau. Šiuo metu pas mus viešintį australą Niką ypač stebina besikeičiantys sezonai, nenuspėjami orai. O iš Karibų atkeliavusi Gabriella patikino, kad mūsų lietingos dienos yra maža smulkmena, palyginti su cunamiu Karibuose“, – patirtimi dalijasi Laura Telksnienė, „Light House“ komunikacijos projektų vadovė.
„Programą pradėjome vedami minties, kad Klaipėda – geriausia vieta Lietuvoje dirbti šiltuoju sezonu ir jausti atostogų nuotaiką. Tiesa, kad aktyvios pramogos vandenyje ir dviračių takai daugeliui patrauklesni šiltuoju metų laiku, bet ieškantiems galimybių trumpam pakeisti darbo aplinką, susitelkti svarbiems projektams ar išjudinti savo kūrybiškumą – Klaipėda turi ką pasiūlyti ištisus metus. Taip, „darbostogos“ dažnai asocijuojasi su saulėtu ir šiltu oru, bet galbūt jau laikas laužyti šituos stereotipus. Manau, Klaipėda tam pasiruošusi“, – teigė „Klaipėda ID“ rinkodaros projektų vadovė Eglė Songailienė.