Ispanijos „Telefonica“ priklausanti „Movistar“ ir „Digitel“ pranešė, kad šios priemonės imasi dėl problemų, susijusių su sudėtinga Venesuelos valiutos keitimo kontrolės sistema. „Digitel“ šių paslaugų teikimą nutraukė šeštadienį, o „Movistar“ tai ketina padaryti penktadienį.
Abi įmonės jau buvo gerokai sutrumpinusios šalių, į kurias Venesuelos gyventojai galėjo skambinti, sąrašą.
Iš šalies jau pasitraukė daugelis oro vežėjų, taip pat buvo apribotas pašto pristatymo paslaugų teikimas.
„Movistar“ pareiškė, kad ši priemonė bus taikoma laikinai, tačiau nenurodė, kada šių paslaugų teikimas bus atnaujintas. Venesuelos gyventojai vis dar galės skambinti į užsienį tam tikrų fiksuoto ryšio operatorių tinklais.
Venesuelos vyriausybė normuoja tvirtos valiutos kiekį, kuris gali būti įsigytas subsidijuojamais kursais, ir reikalauja, kad įmonės gautų leidimą vietos valiutos – bolivaro – keitimui į JAV dolerį. Dėl bendro ekonomikos nuosmukio JAV dolerių nepakanka ir pačiai administracijai, taigi vyriausybė vis labiau nenori atsisakyti bent dalies turimos užsienio valiutos.
Ryšio operatoriai teigia, kad užsienio ryšio paslaugų teikėjams yra skolingi dešimtis milijonų JAV dolerių. Jų prašymus padidinti tarptautinių skambučių tarifus vyriausybė atmesdavo, nors infliacija Venesueloje siekia triženklį skaičių. Tad šalyje yra susiklosčiusi ryšio paslaugų teikėjams itin nepalanki situacija, nes, pvz., keturių valandų skambutis į Honkongą kainuoja mažiau nei 50 centų „juodosios rinkos“ keitimo kursu.
Valiutos keitimo normavimo politika vis labiau kenkia Venesuelos užsienio prekybai. Iš šalies jau pasitraukė daugelis oro vežėjų, taip pat buvo apribotas pašto pristatymo paslaugų teikimas.