Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Venipak“: Europos regionuose formuojasi skirtingos siuntų pristatymo tendencijos

E. komercijos rinkai ir toliau sėkmingai augant, Baltijos šalyse, Vokietijoje, Lenkijoje, Kinijoje ir JAV veikianti siuntų pristatymo bendrovė „Venipak“ pastebi, kad skirtingose šalyse su augančiais užsakymų kiekiais e. komercijos verslai dorojasi skirtingai. Vakarų Europoje dominuojančios siuntų pristatymo tendencijos visai kitokios nei Lietuvoje ar kitose Baltijos šalyse – varijuojantys klientų poreikiai, lemiantys e. komercijos verslų pasirinkimus, apsprendžia, kokios siuntų pristatymo tarnybų paslaugos bus paklausios tam tikroje šalyje.
„Venipak“
„Venipak“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Statistikos duomenimis, Lenkijoje visos el. parduotuvės siūlo kurjerio į namus paslaugą, pristatymą į paštomatą siūlo 68 proc., o 64 proc. taip pat suteikia galimybę atsiimti siuntas patiems iš fizinių parduotuvių ar kt. Vokietijoje galima pastebėti, jog dar gana dažnai pasirenkamas pristatymas į paštą – tai vienas iš dažniausiai siūlomų variantų po pristatymo į namus bei paštomatus. Tuo tarpu daugelyje kitų šalių vietinių siuntų pristatymas paštu nėra populiarus pasirinkimas. Vokietijoje maždaug trečdalis el. parduotuvių taip pat nenurodo laiko, per kurį pristatomos siuntos, o patys vokiečiai el. parduotuvėms grąžina daugiau nei pusę įsigytų pirkinių, todėl e. komercijos verslams privalu užtikrinti patogias siuntų grąžinimo galimybes.

„Kad šalyse vyrauja skirtingos siuntų pristatymo tendencijos pastebime pagal klientų poreikius. Tarkime, Latvijoje ir Estijoje susiduriama su labai panašiais poreikiais kaip ir Lietuvoje – ten taip pat išaugusi paštomatų, greito pristatymo paklausa, todėl suteikti vartotojams tokius pasirinkimus siekia didžioji dauguma e. komercijos verslų, – sako „Venipak“ generalinis direktorius Justas Šablinskas. – Tuo tarpu Vokietijoje labai svarbus niuansas yra prekių grąžinimas, kuris, kitaip nei Lietuvoje, yra aktualus jau gana ilgą laiką. Lietuvoje prekių grąžinimo paslauga aktualėja tik dabar, prie jos patogumo stengiamės prisidėti ir mes“.

Vertinant situaciją Lietuvoje, čia pandemijos metu siuntų tarnyboms buvo privalu plėstis ir tobulinti teikiamas paslaugas. Dėl išaugusio vartotojų poreikio el. parduotuvėje rasti kuo patogesnį variantą gauti užsakymą, e. komercijos verslai stengiasi į pristatymo būdų sąrašą įtraukti kuo daugiau galimybių – tokia tendencija pastebima ir Latvijoje. Venipak duomenimis, vis daugiau dėmesio susilaukia siuntų pristatymas į namus vakarais bei šeštadieniais. Šią paslaugą pradėjus teikti pandemijos metu, Venipak Baltijos šalyse po 18 val. pristato iki 1 proc. visų siuntų. Lietuvoje bei Latvijoje taip pat teikiama ir pristatymo šeštadieniais paslauga.

„Kiekvienoje šalyje, kurioje vykdome veiklą, stengiamės prisitaikyti prie tos šalies e. komercijos verslų poreikių. Verslai puikiai išmano, kas svarbiausia jų klientams, ir kokie pristatymo būdai užtikrina gerą apsipirkimo el. parduotuvėje patirtį. Lietuvoje didžiausią paklausą generuoja pristatymas, kai siuntą gavėjas gauna jau kitą darbo dieną. Taip pat atsiranda daugiau norinčių siuntą gauti šeštadieniais, — sako J.Šablinskas. — Manome, kad dabartinės siuntų pristatymo tendencijos taps įprasta kasdienybe, o e. komercijos rinkai augant, įvairiose šalyse atsiras dar daugiau galimai nematytų klientų poreikių, su kuriais į priekį judės ir daugelis verslų.“

Pasak J.Šablinsko, noras gauti siuntas kuo greičiau dar augs daugelyje Europos šalių, o jau dabar dėmesio pasaulyje sulaukiantys ekologiški sprendimai atneš naujų tendencijų – tikėtina, kad ir Lietuvoje žmonės vis dažniau rinksis tvarumu pasižyminčius prekinius ženklus. Tokiu atveju e. komercijos verslai bei siuntų tarnybos turės vis daugiau dėmesio skirti prekių pakavimui skirtoms medžiagoms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?