Drastiškas draudimo brangimas
Prieš metus puspriekabės draudimas „Rimansta“ vadovui Algimantui Grabliauskui kainavo 168 eurus, dabar ta pati draudimo bendrovė paprašė net 2 tūkst. eurų. O kai tokių turi 20, susidaro nemenka suma – 40 tūkst. eurų vietoje 3360 eurų.
Tiesa, tiek išsyk verslininkui sumokėti nereikėjo. Mat kai kurios puspriekabės stovi neišnuomotos, todėl, kol neatsiranda klientas, jos ir nėra draudžiamos. Kai kurios apdraudžiamos trumpam laikotarpiui. Tačiau pasikeitusios draudimo kainos vis tiek smarkiai išaugino vyro išlaidas.
Taip yra žlugdomas verslas. Lenkijoje, Latvijoje tie draudimai kitokie. Pavyzdžiui, Latvijoje puspriekabės draudimas metams kainuoja 35 eurus, – 15min aiškino įmonės vadovas.
Verslininkas anksčiau pirkdavo draudimą „Gjensidige“ bendrovėje, tačiau šįsyk, išgirdęs kosminę kainą, nusprendė paieškoti kiek pigesnių variantų.
Vyras pasakojo, kad jo bendrovės transporto priemonės nėra patekusios į jokias avarines situacijas, todėl jis nesuprato, kodėl turi mokėti keliolika kartų didesnes sumas.
Jo įmonei pavyko rasti kiek pigesnį variantą (800 eurų už priekabą), tačiau ir jis draudimo kaštus išaugina iki kone kosminių aukštumų (maksimaliai, jeigu visos priekabos visą laiką būtų išnuomotos, reikėtų sumokėti 16 tūkst. eurų per metus). Tie 168 eurai už puspriekabę, kurie anksčiau A.Grabliauskui atrodė kaip dideli pinigai, dabar liko tik suma, apie kurią galima pasvajoti.
„Taip yra žlugdomas verslas. Lenkijoje, Latvijoje tie draudimai kitokie. Pavyzdžiui, Latvijoje puspriekabės draudimas metams kainuoja 35 eurus“, – 15min aiškino įmonės vadovas.
Vyras pasakojo, kad už dienos puspriekabės nuomą gauna apie 15 eurų, taigi dabar vien draudimui iš tų pinigų kasdien teks atseikėti per 2 eurus. O kur dar jų priežiūra ir remontas, be to, juk puspriekabės išnuomotos yra nebūtinai kasdien.
Draudikai pasakojo, kad kainos pastaruoju metu tikrai augo, ir paaiškino, kodėl.
Kortas verslui sumaišė Vokietija
„Nuostolius pagal priekabos valdytojo civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą reikia atlyginti tais atvejais, kai ši atsikabina nuo ją velkančios transporto priemonės. Tokių įvykių nedaug, todėl priekabų rizika nebuvo didelė, tokios buvo ir įmokų sumos“, – 15min aiškino Artūras Palevičius, ADB „Gjensidige“ TPVCA draudimo produkto vadovas.
Tačiau, anot jo, situaciją pakeitė Vokietijoje galiojanti tvarka. Pagal šios šalies praktiką, bet kokiu atveju, nutikus įvykiui, 50 proc. žalos atlyginama pagal priekabos valdytojo civilinės atsakomybės draudimo liudijimą. Anksčiau ši nuostata buvo taikoma tik tais atvejais, kai vilkiką ar priekabą buvo apdraudęs Vokietijos draudikas.
Šiemet vilkikas su „Gjensidige“ įmonėje apdrausta priekaba Vokietijoje sustojo ant traukinio bėgių ir su juo susidūrė. Nuostoliai preliminariai vertinami 1,75 mln. eurų, pusę jų bendrovė privalės atlyginti pagal priekabos draudimą.
„Tačiau Lietuvos Aukščiausiasis Teismas pernai išaiškino, kad tai turi galioti visiems įvykiams Vokietijoje, kai juos sukelia ir Lietuvoje apdraustos transporto priemonės su priekabomis. Todėl šio draudimo rizika išaugo, o kartu ir jo kaina, mat į Vokietiją ir per Vokietiją vežama didelė dalis visų krovinių“, – pasakojo A.Palevičius.
Šiemet vilkikas su „Gjensidige“ įmonėje apdrausta priekaba Vokietijoje sustojo ant traukinio bėgių ir su juo susidūrė. Nuostoliai preliminariai vertinami 1,75 mln. eurų, pusę jų bendrovė privalės atlyginti pagal priekabos draudimą.
„Taip pat, vertindami kainą, draudikai vertina ir priekabos paskirtį – nuomai naudojamų priekabų rizika yra didesnė. Taip pat kreipiamas dėmesys į draudimo istoriją, jau įvykusius įvykius“, – apie draudimą aiškino įmonės atstovas.
Draudimo bendrovės BTA Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Boris Jonas Kuzmas tikino, kad puspriekabių draudimas „kažkiek neženkliai brango“.
„To priežastis yra išaugęs segmento nuostolingumas. Pagal kai kurių Europos Sąjungos šalių įstatymus, vilkikui sukėlus eismo įvykį, žala padalinama per pusę: pusė – vilkikui, pusė – puspriekabei“, – laiške 15min rašo vyras.
Brango ir lengvųjų automobilių draudimas
15min jau ne kartą rašė apie brangusį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą, taip pat – registruotas naujas pataisas, kurios galėtų dar smarkiau išpūsti kainas.
Gyventojams viena privalomojo draudimo sutartis šiemet I ketv. kainavo vidutiniškai 45 eurus – tai 12 proc. daugiau nei prieš metus. Tačiau skirtingose bendrovėse kainų pokyčiai buvo ryškesni.
„Pagrindinės priežastys, lemiančios transporto priemonių draudimo įkainių korekcijas – registruojama daugiau eismo įvykiuose patiriamų žalų, pabrangęs automobilių remontas ir auganti infliacija, todėl aukštyn šoktelėjo išlaidos vienai žalai atlyginti. Paslaugų įkainių augimą lemia didėjančios žalos dėl lietuvių patiriamų eismo įvykių užsienyje“, – teigia „Ergo“ atstovas.