Vilniečiai verslo iniciatyvų skaičiumi Klaipėdą lenkia daugiau nei keturgubai, o kauniečiai – daugiau nei per pusę.
Praėjusiais metais klaipėdiečiai išsiėmė 3968 verslo liudijimus arba beveik 300 daugiau nei 2012-aisiais, o pagal šį rodiklį uostamiestis yra trečioje vietoje. Nepaisant tokio progreso, vilniečiai verslo iniciatyvų skaičiumi Klaipėdą lenkia daugiau nei keturgubai, o kauniečiai – daugiau nei per pusę. Be Klaipėdos, pagal verslo liudijimų skaičių Vakarų Lietuvos regione išsiskiria miesto rajonas, Palanga ir Šilutė.
Pagal mažų ir vidutinių įmonių skaičių Klaipėda viršija šalies vidurkį – pernai čia buvo įregistruota 4,7 tokia įmonė 1000 gyventojų ir, lyginant su 2012-aisiais, šis rodiklis ūgtelėjo. Beje, įmonių skaičiaus augimas buvo užfiksuotas ir visame Vakarų Lietuvos regione. Pavyzdžiui, Šilutėje pernai buvo įregistruota net 35 proc. daugiau įmonių nei 2012-aisiais, Palangoje – atitinkamai 33 proc. daugiau.
„Klaipėda ir visas regionas turi didžiulį verslumo potencialą, kuris pagal daugelį rodiklių ne ką nusileidžia sostinei. Tiesa, kol kas jis išnaudojamas tik iš dalies. Ypač daug laisvų nišų yra smulkiajame ir vidutiniame versle, paslaugų ir gamybos rinkose. Į šiuos sektorius galėtų ateiti daugiau jaunų žmonių, tačiau tam būtina aktyviau skatinti jų iniciatyvumą ir sudaryti geresnes sąlygas perspektyvių verslo idėjų plėtrai“, – VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius Mantas Nocius.
Jo teigimu, uostamiesčio, kaip ir visos šalies jaunimas, yra ganėtinai verslus, turi idėjų ir ambicijų, tačiau tik retas ryžtasi imtis konkrečių žingsnių. „Manau, daugelį stabdo nežinia – nuo ko pradėti tą verslą, kaip rasti partnerių, klientų ir pan., klausimų išties daug, o atsakymai – migloti. Dažnam trūksta paprasčiausio palaikymo iš patyrusių žmonių, specialistų,“ – vardijo M. Nocius.
Klaipėdoje vyksiančiame „Verslas veža“ renginyje savo sėkmės istoriją papasakos ir patirtimi dalinsis žymusis verslininkas, filantropas Antanas Guoga, drabužių HAPPEAK prekės ženklo ir parduotuvės steigėja Vaida Dambrauskė, kosmetikos linijos „Uoga uoga“ sumanytoja Lena Sokolovska, reklamų kūrėjas, režisierius Tadas Vidmantas, publicistas Andrius Užkalnis, muzikantas Jurgis Didžiulis ir kiti.
Aiškesnį vaizdą apie verslo pradžią jaunimui suteikia antrus metus VšĮ „Versli Lietuva“ įgyvendinama iniciatyva „Verslas veža“, suteikianti nemokamus praktinius mokymus ir garsių žmonių konsultacijas. Jų nauda galės įsitikinti ir klaipėdiškiai – balandžio 24 d, ketvirtadienį, 10 val., Švyturio arenoje, Klaipėdoje vyks verslumo skatinimo renginys, kuriame su jaunimu bendraus ir pranešimus skaitys sėkmingi verslininkai, profesionalūs konsultantai, pramogų pasaulio atstovai, vyks komandinių užduočių turnyras.
„Kaip rodo mūsų patirtis, tokie renginiai ambicingam jaunimui gali būti gera paskata imtis realiai įgyvendinti savo idėjas ir pradėti dirbti sau. Apie tai, kad verslumas yra aktuali ir įdomi tema, o pasirinktas formatas – patrauklus, geriausiai paliudija pilnutėlės „Verslas veža“ renginių salės, kuriose jau apsilankė per 10 tūkstančių jaunuolių. Neabejoju, kad jiems užpildėme ne vieną svarbią spragą kelyje į nuosavą verslą“, – sakė M.Nocius.
Klaipėdoje vyksiančiame „Verslas veža“ renginyje savo sėkmės istoriją papasakos ir patirtimi dalinsis žymusis verslininkas, filantropas Antanas Guoga, drabužių HAPPEAK prekės ženklo ir parduotuvės steigėja Vaida Dambrauskė, kosmetikos linijos „Uoga uoga“ sumanytoja Lena Sokolovska, reklamų kūrėjas, režisierius Tadas Vidmantas, publicistas Andrius Užkalnis, muzikantas Jurgis Didžiulis ir kiti.
Viešnagė uostamiestyje yra paskutinė iniciatyvos „Verslas veža“ kelionių po Lietuvą stotelė iki rudens. Kovą startavusio antrojo renginių ciklo sezono metu buvo aplankyti Šiauliai, Tauragė, Biržai, Raseiniai ir Plungė. Po vasaros atostogų „Verslas veža“ grįš rugsėjo 18 d. į Alytų, o rugsėjo 25 d. – į Kauną.