2021 07 23 /14:13

Verslo aktyvumas euro zonoje auga sparčiausiai per 21 metus

Euro zonos šalims švelninant dėl koronaviruso pandemijos anksčiau nustatytus apribojimus ir vis labiau įsibėgėjant bloko ekonomikos atsigavimui, verslo aktyvumas euro zonoje liepą auga sparčiausiai per 21 metus, parodė penktadienį paskelbti atidžiai stebimo tyrimo rezultatai.
Prancūzija, Paryžius
Prancūzija, Paryžius / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Euro zona Verslas

Tačiau tyrimas taip pat parodė, kad koronaviruso delta atmainos plitimas pradeda slėgti verslo pasitikėjimą, nes vis labiau nerimaujama, jog nauji apribojimai galėtų vėl pasėti chaosą ekonomikoje.

Bendras pirkimo vadybininkų indeksas (PMI), kurį skaičiuoja ekonominių duomenų grupė „IHS Markit“, liepą pakilo nuo 59,5 punkto mėnesiu anksčiau iki 60,6 punkto, dar labiau nutolęs nuo svarbios 50 punktų ribos.

Jeigu šis rodiklis smunka žemiau 50 punktų kartelės, tai reiškia, kad verslo aktyvumas mažėja, o jeigu jis viršija šią ribą, tai rodo, kad aktyvumas ekonomikoje didėja.

Įsibėgėjus vasarai, prie istoriškai spartaus verslo aktyvumo augimo svariai prisidėjo turizmo ir apgyvendinimo bei maitinimo paslaugų sektoriai, pareiškė „IHS Markit“ vyriausiasis ekonomistas Chrisas Williamsonas.

Tačiau gamintojai ir toliau susiduria su „didele“ sutrikimų tiekimo grandinėse „problema“, kuri kenkia gamybai ir skatina sąnaudų augimą.

Tai, pasak Ch. Williamsono, „artimiausiais mėnesiais“ greičiausiai „prisidės prie didesnių vartotojų kainų“ ir atsispindės infliacijos rodikliuose.

Ekonomistas pareiškė, jog delta atmaina kelia „didelę riziką augimo perspektyvoms“.

„Daugėjant užsikrėtimo atvejų, verslo optimizmo rodiklis smuko žemiausiai nuo vasario mėnesio, be to, dėl tolesnių COVID-19 bangų pasaulyje gali atsirasti papildomų sutrikimų pasaulinėse tiekimo grandinėse, o tai gali nulemti dar didesnes kainas.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų