Gegužės 14 d. Vilniuje antrą kartą vyks iniciatyva „DUOday“, kurios metu žmonės su negalia susipažins su skirtingomis darbo vietomis, o dalyvaujančios verslo įmonės ir valstybinės įstaigos galės įsitikinti, kad žmonių skirtumai stiprina ir augina organizacijas.
Kartu su įmonės darbuotoju dieną praleisiantys iniciatyvos dalyviai ne tik stebės darbą, bet ir patys aktyviai į jį įsitrauks – išbandys įprastas darbuotojų užduotis, dalyvaus susitikimuose, bendraus su kolegomis.
Registracija į šių metų „DUOday“ jau prasidėjo – dalyvio anketas įmonėms ir žmonėms su negalia bei smulkesnę informaciją apie renginį galima rasti iniciatyvos internetinėje svetainėje.
Į pavasarį vyksiančią „DUOday“ jau užsiregistravo:
Advokatų kontora „Ellex Valiunas“, viešbutis „ibis Vilnius Centre“, LRT, „Swedbank“ „Telia Lietuva“, Vilniaus miesto savivaldybės administracija, „Simplanova“, „CV Online“, naujienų portalas 15min, „Lietuvos paštas“, Europos socialinio fondo agentūra, „Rimi Lietuva“, dizaino agentūra „Critical“, „Baltic Master“, „Jurgis ir Drakonas“, „Brooklyn Brothers“, Vilniaus universitetas, „Lietuvos geležinkeliai“.
Džiuginantys iniciatyvos rezultatai
„DUOday“ iniciatorė – socialinė įdarbinimo agentūra „SOPA“, kuri jau 14 metų padeda žmonėms su negalia susirasti darbą.
„Mūsų komandą įkvepia tai, kad praėjusiais metais pirmą kartą Lietuvoje organizuota „DUOday“ susilaukė visuomenės susidomėjimo ir palaikymo. Prie iniciatyvos prisijungė net 25 verslo įmonės ir valstybinės institucijos. Žmonės su negalia turėjo galimybę pasimatuoti pačias įvairiausias profesijas – padavėjo, geležinkelio pervažininko, marketingo specialisto ar net ministro patarėjo. Sulaukėme geriausių atsiliepimų iš dalyvavusių organizacijų. Didžioji dalis jų jungiasi prie darbinių duetų dienos ir šiais metais. Nuostabu girdėti, kad tokia patirtis keičia žmonių požiūrį į negalią ir skatina atvirą organizacijų vidaus kultūrą.“ – džiaugiasi VšĮ „SOPA“ vadovė Jurgita Kuprytė.
Iš 32 praėjusiais metais „DUOday“ dalyvavusių žmonių su negalia, 16 šiandien yra sėkmingai įsitvirtinę darbo rinkoje.
„Galimybė susipažinti su savo sričių profesionalais, pasitikrinti savo įgūdžius ir pasijausti organizacijos dalimi jiems buvo pirmas didelis žingsnis sėkmingo įsidarbinimo link“ – pažymi J.Kuprytė.
Funkcijų atskyrimas – darbo vieta žmonėms su negalia ir nauda organizacijai
Pernai vykusios „DUOday“ dalyvės Augustės sėkmės įstorija yra įkvepiantis pavyzdys tiek įmonėms, tiek negalią turintiems žmonėms. Dauno sindromą turinti mergina šiuo metu dirba viešbutyje „ibis Vilnius Centre“ ir yra atsakinga už stalo įrankių priežiūrą, servetėlių lankstymą ir kitas užduotis viešbučio restorane. Pasibaigus „DUOday“ iniciatyvai darbo vieta jai buvo sukurta remiantis funkcijų atskyrimo metodu – optimizuojant personalo darbo krūvį buvo atskirti tie darbai, kuriuos geriausiai galėtų atlikti pati Augustė, pasižyminti išskirtiniu kruopštumu ir tikslumu.
„Funkcijų atskyrimas yra jau seniai kitose šalyse taikomas metodas negalią turintiems darbuotojams. Tai ypač svarbu tiems žmonėms, kurie dėl negalios neturi galimybės konkuruoti atviroje rinkoje – neregiams, negirdintiems, intelekto sutrikimą ar mokymosi sunkumų turintiems. Funkcijų atskyrimas užtikrina, kad žmogaus talentai ir gebėjimai būtų išnaudoti nepaisant jo negalios“ – pažymi J.Kuprytė.
Augustės ir kitas prėjusiais metais vykusias „DUOday“ istorijas galite pamatyti ir išgirsti čia.
Pokyčiai darbo rinkoje vyksta lėtai
„Organizuodami „DUOday“ norime atkreipti dėmesį į aktualią žmonių su negalią įdarbinimo problemą. Darbdaviai kalba apie darbuotojų trūkumą, tačiau žmonės su negalia sunkiai randa kelia į darbo rinką. Turinčiųjų negalią nedarbas siekia net 70 proc. , o 40 proc. žmonių su negalia gyvena žemiau skurdo ribos ir šie skaičiai auga“, – sako VšĮ SOPA“ vadovė.
Pasak Jurgitos, žmonių su negalia nedarbas skurdina visuomenę ir verslą, prarandamas gebėjimų ir žinių potencialas. „Kartu su verslo bendruomene norime įgyvendinti pokytį, laužyti stereotipus ir darbo aplinkoje kurti palankias sąlygas žmonėms geriau pažinti vieniems kitus“, – tikina J.Kuprytė.