„Baltasis sąrašas yra gera priemonė. Tačiau šiemet transportininkams įdarbinti vairuotojus iš užsienio, ypač iš Ukrainos, pasidarė dar sudėtingiau. Nuo metų pradžios Darbo birža išplėtė profesijų, kurių darbuotojų trūksta Lietuvoje, sąrašą ir papildomai į jį įtraukė 10 statybininkų profesijų. Norinčių dirbti Lietuvoje skaičius išaugo, ir Migracijos departamentas, konsuliniai skyriai Ukrainoje nebespėja tvarkyti dokumentų dėl pajėgumų stokos“, – sako Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava" prezidentas Erlandas Mikėnas.
Anot Lietuvos vežėjų sąjungos generalinio direktoriaus Sigito Žiliaus, valstybė, išplėsdama profesijų sąrašą, turėjo iš anksto pasirengti tam, kad norinčių dirbti Lietuvoje bus daugiau, ir numatyti papildomų išteklių: „Reikėjo planuoti ir šiek tiek, bent laikinai, sustiprinti konsulines tarnybas tose šalyse, iš kur pas mus atvyksta. Gal reikėjo pagalvoti ir apie konsulinius skyrius keliuose Ukrainos miestuose, ne tik Kijeve“.
Šiuo metu sprendimai priimti dėl 84 įmonių prašymų, 74 iš jų – teigiami. Didžiąją sąrašo dalį sudaro vairuotojų užsienyje ieškančios transporto ir logistikos įmonės ir viena kita statybos bei pramonės bendrovė.