Tam, kad vidutiniai greičio matuokliai veiktų, kasmet reikia atlikti jų metrologinę patikrą. Pernai pavasarį paskelbtą konkursą patikrai atlikti laimėjo bendrovė „EKS bandymų laboratorija“. Gegužės mėnesį buvo pasirašyta sutartis ir jau birželį vidutinio greičio matuoklių tinklas turėjo veikti ir fiksuoti pažeidėjus 25-iose šalies kelių atkarpose.
Norėjo įtraukti į juoduosius sąrašus
Tačiau taip neatsitiko, greičio matuokliai kurį laiką neveikė, nes Lietuvos automobilių kelių direkcija visas sutartis su „EKS bandymų laboratorija“ nutraukė. Beje, tai padarė praėjus vos mėnesiui nuo sutarties pasirašymo.
Abi pusės skelbia, kad sutartis nutraukė „šalių susitarimu“. Tiesa, Direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas kalbėjo, kad „EKS bandymų laboratorija“ bus įspėta, kad jei neįgyvendins sutarties, gali patekti į nepatikimų tiekėjų sąrašą.
Bendrovė taip ir nepatikrino greičio matuoklių, tačiau „juodojo sąrašo“ išvengė. Vidutinio greičio matuoklius tuomet patikrino kita bendrovė – „Vilniaus metrologijos centras“, tame pačiame konkurse užėmusi antrąją vietą.
Žada patikrinti laiku
Šiais metais pasikartojo tas pats scenarijus. Automobilių kelių direkcija vėl paskelbė konkursą dėl matuoklių patikros, ir liepos 24 dieną 65 tūkstančių eurų vertės konkursą laimėjo vėl pati įmonė – vos tris darbuotojus turinti „EKS bandymų laboratorija“.
15min žiniomis, patikrinti visų 25 greičio ruožų matuoklius reikia bent mėnesio, o darbus reikia padaryti per rugpjūtį. Kaip vos 3 darbuotojus turinti bendrovė spės patikrinti visus matuoklius, kad rudenį jie fiksuotų greičio pažeidimus?
Bendrovės vadovas Romas Milkamanavičius 15min užtikrino, kad viskas bus gerai. „Viskas bus padaryta laiku“, – sakė bendrovės vadovas. Kaip įmonė iki rugsėjo žada spėti aplankyti visus 25 ruožus? „Tikrai iki rugsėjo spėsime, jau patikrą pradėjome. Viską darome pagal grafiką“, – ramino „EKS bandymų laboratorijos“ vadovas.
O jei nespės? „Jei baigiasi patikros terminas, tai matuokliai turės būti išjungti“, – paprastai paaiškino R.Milkamanavičius.
Automobilių kelių direkcija irgi rami. „Rangovas vykdo sutartį pagal pirkimo dokumentų reikalavimus. Darbai suplanuoti taip, kad nebūtų jokių vėlavimų“, – teigiama atsiųstame komentare 15min.
Beje, rekvizitai.lt skelbia, kad praėjusiais metais šios bendrovės pardavimo pajamos buvo nuo 20 iki 30 tūkstančių eurų be PVM. Taigi laimėtas konkursas dvigubai viršytų pernykštes pajamas.
Laimėjo dėl mažiausios kainos
Tiek pernai, tiek šįmet „EKS bandymų laboratorija“ pasiūlė mažiausią kainą viešųjų pirkimų konkursuose, todėl ir nugalėjo.
„Tiekėjas tenkino viešojo pirkimo reikalavimus“, – teigiama Automobilių kelių direkcijos atsiųstame komentare.
Pernai pasirašytą sutartį teko nutraukti, nes „EKS bandymų laboratorija“ nesugebėjo įvykdyti aiškindama, kad negali to padaryti, nes neturi patikros metodikoje nurodytų priemonių.
„Buvo ginčų dėl metodikos, jau gerai nepamenu“, – 15min sakė R.Milkamanavičius. Konkursą metodikai parengti buvo laimėjusi AB „Vilniaus metrologijos centras“.
Pasak UAB „EKS bandymų laboratorijos“ atstovų, metodikoje buvo netikslumų, nors pagal Lietuvoje galiojančią tvarką prieš patvirtinant metodiką, ji siunčiama suderintoms visoms toje srityje akredituotoms laboratorijoms.
Kelių direkcija 15min informavo, kad „vykdo metrologijos metodikos auditą pasitelkę užsienio šalių pagalbą“. Tiesa, kol kas audito išvada nėra gauta.