2015 metais „Lietuvos energija“ 14-ai savo grupės įmonių organizavo automobilių nuomos paslaugų pirkimą. „Lietuvos energija“ skelbia, kadb buvo siekiama išsinuomoti ne daugiau nei 1131 automobilį, iš kurių 863 – gamybinės paskirties transportas, naudojamas skirstomuosius elektros ir dujų tinklus bei elektrines aptarnaujančių bendrovių veikloje.
Transporto nuomos paslaugų pirkimo konkursu susidomėjo 13 skirtingų tiekėjų, iš kurių konkurse sudalyvavo 2 bendrovės. Konkursą laimėjo tai pačiai „Lietuvos energijai“ priklausanti bendrovė „NT Valdos“. Skelbiama, kad ji vienintelė pateikė galutinį pasiūlymą konkurse.
Lietuvos energija skelbia, kad pasiūlymai buvo vertinami remiantis ekonominio naudingumo kriterijais – buvo vertinamos ir paslaugų kainos, ir siūlomų automobilių kuro suvartojimas. O pretenzijų ar skundų dėl pirkimo nebuvo nei iš dalyvių, nei iš VPT. Trims metams sudarytų sutarčių vertė – 19,8 mln. eurų su PVM.
„Lietuvos energijos“ įmonių grupė skelbia, kad taip sumažino 35 proc., ir 2016 metais sutaupė 2,8 mln. eurų, palyginti su 2011 metais, kuomet šios paslaugos dar nebuvo perkamos centralizuotai.
Tačiau Viešųjų pirkimų tarnyba pateikė rekomendaciją nutraukti sudarytas sutartis UAB „NT Valdos“ bei, esant poreikiui, organizuoti naujus viešuosius pirkimus.
„Didžioji nuomojamo transporto dalis naudojama vykdant elektros ir dujų skirstomųjų tinklų bei elektrinių aptarnavimo veiklą, tad nuomos sąnaudos turi įtakos energijos kainai. Todėl mums buvo labai svarbu, kokia kaina šios paslaugos bus teikiamos grupės įmonėms. Priimdami sprendimą dėl centralizuoto pirkimo būdo vertinome tai, kad tokiu būdu pasieksime didžiausią ekonominę naudą“ – teigia „Lietuvos energijos“ Finansų ir iždo direktorius Darius Kašauskas.
Pateiktose išvadose VPT taip pat pažymėjo, kad „Lietuvos energijos“ skelbtas transporto nuomos paslaugų pirkimo konkursas galimai ribojo konkurenciją.