Taip pat asociacija ragina mažesnes agentūras susilaikyti nuo šios neetiškos veiklos, o verslininkams suprasti, kad anoniminiai komentarai nėra tinkama konkurencinė priemonė.
Žmogiškas faktorius
Mūsų asociacijoje yra stipriausios agentūros. Tikimės, kad tai taps pavyzdžiu ir kitoms agentūroms.
Asociacijos vadovas Kęstutis Gečas nurodė, kad visi nariai įsipareigojo nekomentuoti savo klientų, konkurentų ir neteikti tokių paslaugų trečiosioms šalims.
„Mūsų asociacijoje yra stipriausios agentūros. Tikimės, kad tai taps pavyzdžiu ir kitoms agentūroms. Ateityje turėsime atlikti ne vieną tokį žingsnį, kad rinka taptų stipresnė“, – sakė jis.
Pasak K.Gečo, suprantama, kad suvaldyti komentarus bus sudėtinga, tačiau baimė agentūrai patekti į asociacijos garbės teismą yra vienas iš veiksnių, kuris agentūras skatins laikytis susitarimo.
„Techninių priemonių nėra tiek daug. Viena iš priemonių yra IP adresai. Jei kažkas paaiškėtų, tai agentūrai labai atsirūgtų. Persekiojimo nedarysim. Paslaugą atlieka žmonės. Jie gali prasitarti arba užsakovai gali pradėti skleisti žinią. Jeigu tai daro žmonės, yra tikimybė, kad tai išaiškės“, – sakė asociacijos vadovas.
Paklaustas, ar daug užsakymų neteks agentūros, K.Gečas teigė, kad tai nereikšmingi pinigai, dėl kurių neverta rizikuoti savo reputacija. „Asociacija subrendo iki tokio susitarimo. Norime šviesti verslą, kad anoniminiai komentarai nėra sprendimas“, – sakė jis.
Prireikia krizių metu
Dažniausiai komentarai naudojami krizių metu. Įsivaizduojama, kad blogus komentarus galima atskiesti teigiamais.
Agentūros „Idea Prima“ vadovas Paulius Tamulionis teigė, kad šiuo metu asociacijoje vyksta diskusijos, kokie klientų norai gali kirstis su etika.
„Pastaruoju metu pradėjome daugiau diskutuoti. Per vieną iš tarybos posėdžių kilo klausimas, kokios yra klientų užklausos. Supratome, kad tokios paslaugos daugeliui iš mūsų yra nepriimtina veikla. Nariai nesikeičia informacija apie klientus dėl konkurencijos“, – sakė jis.
Pasak P.Tamulionio, dažniausiai komentarai naudojami krizių metu. Įsivaizduojama, kad blogus komentarus galima atskiesti teigiamais. „Nuo šiol kiekviena agentūra, gavusi tokį užsakymą, žinos, kad yra viešas susitarimas, kurį ji laužo“, – minėjo viešųjų ryšių specialistas.
Galės komentuoti tik pasirašydami
Komentuoti bus galima, bet reikės pasirašyti vardu ir pavarde. Čia labai svarbus skaidrumo aspektas.
Agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ vykdomoji direktorė Romualda Stonkutė pastebėjo, kad, verslo manymu, komentarai yra labai svarbi nuomonės formavimo priemonė. Pasak jos, susitarimas nereiškia, kad agentūrų darbuotojai negalės komentuoti iš viso.
„Tai nėra draudimas agentūrų darbuotojams atsidaryti komentarus. Komentuoti galima, bet reikia pasirašyti vardu ir pavarde. Čia labai svarbus skaidrumo aspektas. Žmogus turi nesislėpti“, – sakė ji.
Nepažymėti užsakomieji straipsniai yra ne mūsų sritis. Tai žiniasklaidos skaidrumo klausimas.
Agentūros „Integrity“ vadovė Daiva Lialytė patikslino, kad susitarimas galios ir toms įmonėms, kurių stambiais akcininkais yra susitarimą pasirašę verslininkai.
Pasak jos, šiuo metu nenumatoma plėsti ryšių su visuomene agentūrų etikos kodekso, nebent tokia būtinybė būtų. Paklausta, ar nereikėtų tokio susitarimo kalbant apie nepažymėtus reklaminius tekstus ji sutiko, kad tai padėtų spręsti problemą, tačiau prašė ir žiniasklaidos priemonių pagalbos.
„Nepažymėti užsakomieji straipsniai yra ne mūsų sritis. Tai žiniasklaidos skaidrumo klausimas. Būtų labai gerai, kad to nebūtų“, – minėjo D.Lialytė.