Lietuviškas prekes klientai renkasi vis dažniau
Komercijos vadovės teigimu, pirkėjams itin svarbiose prekių kategorijose Lietuvos gamintojų produkcija yra absoliuti lyderė. Pavyzdžiui, per pirmą šių metų pusmetį lietuviškame prekybos tinkle parduota daugiau negu 12,7 tūkst. tonų šviežios lietuviškos mėsos ir paukštienos.
Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, šios produktų kategorijos pardavimai „Maximoje“ buvo beveik 8 procentais didesni. Dažniau negu pernai į pirkėjų krepšelius šiemet keliavo ir lietuviški duonos gaminiai, daržovės, kiaušiniai, konservai, ledai, nealkoholiniai gėrimai. Iš viso per pirmąjį pusmetį prekybos tinklas užfiksavo 3,5 proc. didesnius lietuviškų prekių pardavimus, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
V. Drulienė sako, kad prekybos tinklas aktyviai skatina lietuviškų prekių pardavimus, skleidžia informaciją apie išskirtines lietuviškų gaminių savybes ir nuolat didina prekių iš Lietuvos asortimentą. Pirkėjų pasirinkimo tyrimai taip pat rodo, kad lietuviška produkto kilmė daugumai vartotojų yra labai svarbi –žmonės periodiškai nagrinėja informaciją tiek apie įprastus produktus, tiek apie naujas prekes.
Mitybos piramidė – vien iš lietuviškų produktų
Šiuo metu „Maximos“ tinkle galima įsigyti per 20 tūkst. skirtingų lietuviškos kilmės prekių. Pasak V.Drulienės, kulinarijos, konditerijos ir duonos skyriai „Maximoje“ – absoliuti lietuviškų gaminių tvirtovė. Lietuviškos produkcijos dalis šiuose skyriuose sudaro net 94–99 procentus. Tam didelę įtaką daro „Maximos“ maisto gamybos meistrų darbas ir būrys partnerių-tiekėjų, kurie užtikrina aukščiausią produktų kokybę ir padeda suformuoti pirkėjams palankias kainas.
„Nuolat plečiame savo prekių asortimentą, todėl specialistų rekomenduojamą mitybos piramidę kiekvienas pirkėjas gali susidaryti vien iš Lietuvoje užaugintų ir pagamintų produktų“, – dalijasi V.Drulienė.
„Maximos“ komercijos vadovė atkreipia dėmesį, kad ir paukštynai, ir kiaules auginantys ūkiai, ir mėsos perdirbėjai kasmet vis daugiau investuoja į savo produkcijos kokybę. „Ūkininkų ir gamintojų pastangos nelieka nepastebėtos – skaičiuojame, kad vien per šiuos metus lietuviškos kiaulienos paklausa išaugo 7 proc., o mūsų parduotuves lankantys žmonės nupirko jau beveik 3600 tonų Lietuvoje užaugintų kiaulių mėsos“, – dalijasi V.Drulienė.
„Meistro kokybės“ ir kitų savo privačių prekės ženklų gaminiams „Maxima“ taip pat naudoja lietuvišką mėsą ir paukštieną.
Išskirtinumą sukurti padeda ne tik patirtis
Lietuviško prekybos tinklo bendradarbiavimas su partneriais Lietuvoje užtikrina, kad mėsa iš vietos ūkių parduotuvių lentynas pasiekia šviežia ir kokybiška, o šiuolaikinis pirkėjas gali mėgautis gaminiais, kuriuos tradiciškai vertino net jų senelių kartos atstovai.
Daugiau negu 40 metų patirtį sukaupusi mėsos gaminių įmonė „Utenos mėsa“ yra viena iš „Maximos“ tiekėjų.
„Tiksliai žinome, kokie tradiciniai gaminiai ir skoniai mūsų vartotojams labiausiai patinka. Tad daug dėmesio skiriame „Lietuvos standartui“ – tik iš 100 proc. lietuviškos mėsos produktų linijai, kuri greitai rado savo vartotojų nišą ir pelnė įvertinimą“, – sako „Biovela Group“, kuriai priklauso bendrovė „Utenos mėsa“, Rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Povilas Vinžanovas.
Pašnekovo teigimu, „Utenos mėsos“ gaminiai simbolizuoja lietuvišką kokybės ir skonio standartą, o vartotojų tyrimai rodo, kad mėsos produktų kategorijoje lietuviškumas yra labai svarbi prekės ženklo identiteto dalis. „Pastebime, kad lietuviškumo akcentus komunikacijoje naudoja daugelis mėsos produktų gamintojų Lietuvoje. Tad nenuostabu, kad vartotojai ima ieškoti ryškesnio išskirtinumo – tokio, kuris turėtų realiai suvokiamą pridėtinę vertę. Mūsų sprendimas paprastas. „Utenos mėsa“, vienas didžiausių ir seniausių mėsos gamintojų Lietuvoje, stiprina atsakomybe pagrįstą ryšį su vartotojais ir siekia jiems suteikti galimybę vartoti ne tik Lietuvoje pagamintą produkciją, tačiau ir Lietuvoje užaugintą.
Vartotojams neužtenka žinoti tai, kad jų mėgstamą mėsos gaminį pagamino Lietuvoje esantis gamintojas – žmonės nori žinoti, kad šis gaminys yra pagamintas iš 100 proc. lietuviškos mėsos ir Lietuvoje patikimo gamintojo. Matome, kad tai yra labai vertinama Lietuvos vartotojų ir būtent todėl orientuojamės į tokių produktų kūrimą ir pateikimą vartotojui“, – aiškina P. Vinžanovas ir priduria, kad pastaraisiais metais „Utenos mėsa“ skiria labai didelį dėmesį naujų produktų kūrimui, o didžioji naujai kuriamų produktų dalis pasižymi vienu labai aiškiu išskirtinumu – gamyboje naudojama tik lietuviška kiauliena ir jautiena.
„Tai yra išskirtinumas, kuriuo negali pasigirti daugelis gamintojų Lietuvoje“, – teigia P.Vinžanovas. Anot jo, dauguma vartotojų labiausiai vertina tradicinius mėsos gaminius, o naujų pirkėjų dėmesį pavyksta patraukti inovatyviais sprendimais, pavyzdžiui, patogesnėmis pakuotėmis, kuriose mėsa yra supjaustyta ir paruošta populiariausių patiekalų gamybai.
„Maximos“ prekybos tinklui „Utenos mėsa“ naujų mėsos produktų pasiūlo kasmet.
Naujovės pasklinda ir Lietuvoje, ir užsienyje
Pirmąjį 2018 metų pusmetį „Maxima“ aktyviai bendradarbiavo su beveik 900 tiekėjų iš visos Lietuvos. Per minėtą laikotarpį parduotuvių lentynų asortimentas buvo atnaujintas beveik 3 tūkst. lietuviškų prekių.
Kad pirkėjai galėtų mėgautis šviežiu derliumi, prekybos tinklas sukūrė galimybes produkciją tiekti tiek stambiems, tiek smulkiems ūkiams. Pavyzdžiui, „Linkėjimai iš kaimo“ prekės ženklu pažymėtus gaminius tiekia daugiau nei 30 smulkiųjų ūkių visoje šalyje.
„Siekiame ir patys pirkėjams siūlyti vis didesnę vietinės produkcijos pasiūlą, todėl bendradarbiavimas su Lietuvos gamintojais, tiekėjais ir ūkininkais – labai svarbus“, – sako V. Drulienė.
„Maximos“ komercijos vadovė pažymi, prekybos tinklas gaminiams iš Lietuvos padeda pasiekti užsienio rinkas. Baltijos šalių mažmeninės prekybos lyderė bendrovė „Maxima grupė“ rūpinasi, kad prekės iš Lietuvos atsidurtų parduotuvių lentynose Latvijoje ir Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje, kur veikia bendrovės valdomi prekybos tinklai. Taip užsienio šalių gyventojai įgyja galimybių atrasti aukščiausios kokybės lietuvišką produkciją.
Bendrovės duomenimis, per septynis šių metų mėnesius Bulgarijoje buvo parduota beveik 2 mln. lietuviškų prekių, Estijoje – 27 mln., o Latvijoje – 53 mln. Tad lietuviško prekybos tinklo partnerystė su gamintojais ir tiekėjais leidžia patenkinti augantį vidaus vartojimą Lietuvoje ir padeda verslui įžengti į eksporto rinkas.
Daugiau sėkmingų lietuviško verslo istorijų ir vertingų profesionalų įžvalgų – lapkričio 7 d. įvyksiančioje „Lietuvos gamintojų ir tiekėjų konferencijoje 2018“, „Litexpo“ parodų rūmuose Vilniuje. Registruokitės portale www.lietuviskasverslas.lt ir stebėkite konferencijos transliaciją gyvai.