Vietoje moksleivių išvykos į Berlyną – kartėlis: įmonė kelionę atšaukė iki jos likus dienai

Mokslo metų pabaigoje į Berlyną susiruošę vykti vienos Vilniaus mokyklos vienuoliktokai ir jų mokytojos smarkiai nusivylė. Likus dienai iki kelionės įmonė „MK Kelionės“ pranešė, jog išvykos nebus, nes į autobuso, kuriuo turėjo vykti keliautojai, lango stiklą atsitrenkė paukštis ir išmušė jame skylę. Pinigus įmonė grąžino, tačiau mokytojos neslepia pasipiktinimo. Įdomu ir tai, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba įmonei nėra išdavusi tokioje veikloje reikalingų licencijų.
Lagaminas su ratukais
Lagaminas su ratukais / 123RF.com nuotr.

Vienos Vilniaus gimnazijos mokiniai kartu su mokytojomis birželio 14 d. planavo autobusu vykti į Berlyną, pakeliui aplankyti Torunę.

Iš viso planavo vykti 43 mokiniai ir 3 mokytojos, pastarosios keliavo nemokamai. Vienam mokiniui kaina siekė 195 eurus, taigi iš viso sumokėti apie 8200 eurų. Į šią sumą įėjo kelionė autobusu, 2 naktų nakvynė viešbutyje, gidės paslaugos.

Mokytoja Jūratė (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) neslėpė, kad renkantis kelionę palyginti nedidelė kaina išties suviliojo.

„Buvo atsiųstas reklaminis lapelis iš „Moksleivių kelionės.lt“, jie siūlo daug visokių kelionių ir viena iš jų yra į Torunę ir Berlyną per Varšuvą. Kaina labai patraukli, nes visos kitos įmonės siūlė didesnes. Viskas atrodė labai neblogai. Su jais bendravome jau nuo vasario mėnesio ir buvo pažadėta, kad niekas nepasikeis“, – 15min pasakojo Jūratė.

123RF.com nuotr./Kelionė autobusu
123RF.com nuotr./Kelionė autobusu

Išvykti sutrukdė paukštis?

Tiesa, belaukiant kelionės šiokių tokių klaustukų pedagogėms buvo iškilę. Pasak kitos su 15min bendravusios gimnazijos mokytojos Dovilės (vardas pakeistas), pasirodė keista, kad įmonė ilgai delsė atsiųsti sutartį.

„Tai nebuvo įmonė, kuri dirba savo darbą tvarkingai. Pati skambinau jiems, klausiau, kada atsiųs sutartį. Galiausiai pasakiau – noriu atvažiuoti su pinigais, pasirašyti sutartį, mums bus ramiau, nes kitu atveju turime ieškoti kitos agentūros. Įmonės atstovas pasakė, kad biuro neturi, jis pats atvažiuos į mokyklą. Aišku, ne viena įmonė yra registruota namuose, čia turbūt nėra nieko blogo“, – pasakojo Dovilė.

Nors įvairių „keistų ženklų“ belaukiant išvykos ir pasitaikė, mokytoja teigė, kad nieko blogo neįtarė, nes anksčiau tokių kelionių nebuvo organizavusi.

Mėnesiai greitai prabėgo ir birželį mokiniai su mokytojomis ėmė gyventi kelionės laukimu. Tačiau nuotaiką netrukus sudrumstė nusivylimas, nes likus dienai iki išvykos, birželio 13 d., mokytojos sulaukė žinios, kad ekskursija atšaukiama. Paaiškinta, kad autobusas, kuris turėjo vežti moksleivius, antradienio naktį grįždamas į Lietuvą su kitais keliautojais numušė „nemažą“ paukštį ir dėl to priekiniame lange atsirado krepšinio kamuolio dydžio įskilimas.

Nurodyta, kad skubiai pakeisti stiklo nepavyks, nes jį reikėjo užsakyti, tad geriausiu atveju autobusu bus galima išvykti birželio 16 ar 19 d.

Taip pat laiške, kurį gavo mokytojos, teisintasi, jog pakaitinio autobuso mažoji bendrija „MK Kelionės“ bandė ieškoti kreipusis į Estijos, Latvijos ir Lenkijos vežėjus, bet tinkamo transporto nurodytoms kelionėms datoms rasti nepavyko.

123RF.com nuotr./Kelionė autobusu
123RF.com nuotr./Kelionė autobusu

Vos išgirdę žinią mokiniai, kaip pasakojo Jūratė, patys puolė skambinti kitoms įmonėms ieškoti autobuso, tačiau likus tiek nedaug laiko iki suplanuotos datos pastangos vaisių neatnešė.

Tiesa, „MK Kelionės“ pasiūlė ir alternatyvią išvykos datą – birželio 19 d., tačiau ši moksleiviams ir mokytojoms netiko. Įmonė iškart patvirtino, kad grąžins už kelionę sumokėtus pinigus, tačiau Jūratė neslėpė, jog tai kartėlio nesumažino.

„Mums bus pamoka, kad reikia kreiptis tik į tas įmones, kurios yra patikimos. Gaila vaikų, nes jie kelionės laukė, kažkas iš tėvų jau ir kelionės draudimą nupirko. Aš pati tiek maisto pripirkau, nes viešbutis tik pusryčius siūlė“, – nusivylimo neslėpė moteris.

Įmonės atstovas: suprantu nusivylimą, bet ir patys patyrėme nuostolių

15min žurnalistė šią savaitę apsilankė minimoje gimnazijoje, į kurią „MK Kelionės“ vadybininkas Andrius Čivinskas atvyko grąžinti mokiniams sumokėtų pinigų už kelionę. Čia jis pakomentavo ir savo poziciją.

Autobusų nebuvo niekur, aš kontaktavau su tėvais, su vaikais, jų tiesiog nebuvo nei Latvijoje, nei Lietuvoje, nei Estijoje.

Jis tvirtino, kad su autobusu, kuriame atsirado paukščio palikta įdauža, vežti mokinių buvo neįmanoma, nes transporto priemonė būtų traktuojama kaip techniškai netvarkinga.

„Važiuojant su tokiu stiklu jis gali iškristi, o saugumas yra svarbiausias dalykas, dėl to Lenkijoje gali uždėti baudą ir panašiai. Autobusų nebuvo niekur, aš kontaktavau su tėvais, su vaikais, jų tiesiog nebuvo nei Latvijoje, nei Lietuvoje, nei Estijoje“, – sakė A.Čivinskas.

Jo teigimu, į Lietuvą su paukščiu susidūręs autobusas grįžo važiuodamas 40 kilometrų per valandą greičiu, nes egzistavo pavojus, kad stiklas iškris.

Įmonė, kaip tvirtino A.Čivinskas, „neturėjo jokios motyvacijos atšaukti kelionę“, nes ir pati patyrė nuostolių, kadangi iš anksto atsiskaitė su viešbučiu, kuriame turėjo apsistoti keliautojai.

„Jūs įsivaizduojate, kad mes sėdime ir galvojame – gal atšauksime kelionę, kai jau sumokėjome už viešbučius ir viską padarėme? Juk ir mes patyrėme nuostolių“, – teigė jis.

Tačiau čia išsiskyrė mokytojų ir įmonės atstovų versijos. Nors keliautojai turėjo apsistoti Lenkijos viešbutyje „Nevada“, į viešbutį šią savaitę paskambinusi Jūratė teigė, kad atsiliepusi administratorė jai pasakė, kad keliautojų grupės iš Lietuvos jos nurodytu laiku nelaukiama.

„Paskambinau ir sakau: šiandien naktį į viešbutį turėjo atvykti grupė. Sako: ne, grupių iš Lietuvos nėra, suplanuota tik kitai savaitei“, – pokalbį prisiminė Jūratė.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Torunės senamiestis
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Torunės senamiestis

Tiesa, A.Čivinskas tokius įtarimus atmetė ir teigė, kad viešbutis tikrai buvo užsakytas, už nakvynę sumokėta iš anksto. Nors Boooking.com platformoje nurodoma, kad viešbutis taiko nemokamą atšaukimo galimybę, A.Čivinskas tvirtino, jog už keliautojų grupes visada atsiskaitoma išankstiniu pavedimu. Jis žadėjo atsiųsti pavedimo įrodymo kopiją, tačiau jos 15min nesulaukė.

„Dirbame tik su tokiais viešbučiais, su kuriais galimas apmokėjimas į priekį. Jie atsiunčia sąskaitą ir mes ją apmokame. Jei neatvažiuojame, tai yra mūsų problema“, – teigė A.Čivinskas.

„MK Kelionės“ mokiniams taip pat pasiūlė kompensaciją, tiesa, su viena sąlyga – jei jie nutars, kad pretenzijų įmonei neturi. Pažadėta nemokamai suorganizuoti vienos dienos kelionę Lietuvoje arba kelionę į užsienį su 50 proc. nuolaida. Tačiau mokiniai nusprendė kompensacijos nepriimti.

Neturi licencijos

Įdomu tai, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) „MK Kelionėms“ nėra išdavusi licencijos vykdyti kelionių organizatoriaus ar kelionių pardavimo agento veiklos.

Tačiau „MK Kelionės atstovas“ turėjo savo paaiškinimą. Anot jo – licencija šiuo atveju nėra reikalinga.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

„MK Kelionės“ vykdo vietines vienos dienos keliones, joms licencija yra nereikalinga. Vykdant keliones į užsienį, kur reikia didesnių logistinių pajėgumų, jos yra vykdomos padedant vokiečių kompanijai „Megapolus“, kadangi ji turi licenciją ir yra akredituota dirbti visoje Europoje. Turizmo įstatymo straipsnis nedraudžia ES registruotoms bendrovėms dirbti Lietuvos Respublikos rinkoje“, – tvirtino A.Čivinskas.

Tačiau sutartyje, kurią mokyklą sudarė su „MK Kelionėmis“, kompanija „Megapolus“ nėra minima. Priešingai – visur nurodomas tik „MK Kelionės“ vardas, o viename iš dokumento punktų teigiama, jog „MK Kelionės įsipareigoja įvykdyti turisto užsakytą kelionę (...)“.

Kelionių advokatas Edmundas Rusinas 15min komentavo, kad subjektai, kurie organizuoja vietines keliones po Lietuvą, turi turėti vietinio kelionių organizatoriaus pažymėjimą.

O kalbėdamas apie galimą „MK Kelionių“ bendradarbiavimą su „Megapolus“, E.Rusinas akcentavo, kad pastarosios įmonės pavadinimas sutartyje turi būti nurodomas.

„Sutartyje nėra nurodoma joks kitas paslaugų teikėjo pavadinimas, išskyrus MB „MK kelionės“. Jei jas teikia kitas subjektas, tas kitas subjektas ir turi būti nurodomas kaip kelionių organizatorius. Jei vykdomos kelionės į užsienį su nakvyne, teikiamos išvykstamojo turizmo paslaugos, kurių teikimui taip pat reikalinga licencija ir prievolių įvykdymo užtikrinimas“, – aiškino advokatas.

Pasak jo, Turizmo įstatyme numatyta išimtis, kuomet asmens teikiamos kelionės nėra laikomos organizuota turistine kelionė, t. y. kai kelionė siūloma įsigyti ne pelno tikslais ir kai paslaugos nėra teikiamos nuolat ar nėra siūlomos visuomenei.

„Pagal tai ką matau internetiniame puslapyje ir kad įmonė yra mažoji bendrija, tai yra pelno siekiantis subjektas. Iš puslapio puslapio galima daryti išvadą, kad kelionės paslaugos teikiamos nuolat ir kartu siūlomos visuomenei“, – teigė E.Rusinas.

VVTAT taip pat pridūrė, kad skundų dėl šios įmonės nėra gavusi ir pakvietė nukentėjusių moksleivių tėvus kreiptis į tarnybą pateikiant visus dokumentus.

Įmonė pripažino, kad neturėjo teisės siūlyti tokių kelionių

„MK Kelionės“ atstovas A.Čivinskas vėliau poziciją pakeitė. Jis paaiškino, kad tik pradėjusi siūlyti trumpas ekskursijas Lietuvoje įmonė gavo vartotojų užklausų dėl galimybių keliauti į užsienį. Tiesa, dėl keliamų reikalavimų įmonė tokių išvykų vykdyti negalėjo.

Todėl nutarta pasitelkti įmonės partnerius – Vokietijos turizmo bendrovę „Megapolus“ ir Lenkijos turizmo bendrovę „Almatur Opole Sp. z o.o.“

„Buvo atsižvelgta, kad Turizmo įstatymas numato, jog ES valstybėse narėse licencijuoti kelionių organizatoriai bei turizmo paslaugų rinkinio pardavėjai, turintys prievolių įvykdymo užtikrinimą pagal jų įsisteigimo ES valstybėje narėje nustatytus reikalavimus, automatiškai pripažįstami ir Lietuvoje ir čia gali teikti savo kelionių organizavimo bei turizmo paslaugų rinkinio pardavimo paslaugas“, – nurodė įmonės atstovas.

123RF.com nuotr./Parašas
123RF.com nuotr./Parašas

Tiesa, jis pripažino, kad susisiekus su VVTAT specialistais buvo paaiškinta, jog toks bendradarbiavimas yra įmanomas tik jeigu kelionę organizuoja ir parduoda ta pati bendrovė arba jeigu kelionę parduoda kelionių pardavimo agentas.

„Atsižvelgiant į šias aplinkybes, kurios nesuteikia teisės organizuoti kelionių į užsienį bendradarbiaujant su turizmo bendrovėmis kitose ES valstybėse, taip pat jų parduoti arba reklamuoti, MB „MK kelionės“ pašalino neteisingą informaciją apie organizuojamas keliones ir informavo apie tai VVTAT“, – teigė A.Čivinskas.

Išties užsienio kelionių pasiūlymai iš įmonės puslapio šiuo metu yra pašalinti, galima rinktis tik iš vietinių kelionių.

Pašnekovas pridūrė, kad įmonė ruošia būtinus dokumentus kelionių agento ir kelionių organizatoriaus pažymėjimui gauti, jog atitiktų būtinus reikalavimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų