Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 05 17 /12:01

Vilniaus apygardos teismas nagrinės „Skinest“ ieškinį „Lietuvos geležinkelių“ įmonėms dėl žalos atlyginimo

Vilniaus apygardos teismas išnagrinės didžiausiai Baltijos šalyse privačiai geležinkelio paslaugų įmonių grupei „Skinest Rail“ priklausančios bendrovės „Skinest Baltija“ ieškinį dėl žalos atlyginimo, kuriuo įmonė siekia iš „Lietuvos geležinkelių“, bendrovių „LTG Cargo“ ir Vilniaus lokomotyvų remonto depo (VLRD) prisiteisti daugiau nei 0,5 mln. eurų negauto pelno. „Skinest Baltija“ teigia, kad tokią žalą ji patyrė dėl atsakovų veiksmų vengiant rengti viešuosius pirkimus ir taip atribojant „Skinest Baltija“ nuo galimybių konkuruoti savo prekėmis ir paslaugomis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Lietuvos geležinkeliai“
„Lietuvos geležinkeliai“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Skinest Baltija“ ieškinį grindžia teiginiu, kad „Lietuvos geležinkelių“ įmonės, vengdamos organizuoti viešuosius pirkimus, sukūrė „selektyvią pirkimų sistemą“, kurioje užsakymus galėjo gauti tik tie rinkos dalyviai, kuriuos pagal neaiškius kriterijus pasirinkdavo pirkėjai.

Tokiu būdu, pasak pranešimo, „Skinest Baltija“ buvo eliminuota iš konkurencinės kovos. Bendrovė nurodo, kad 2010-2017 metais, kai „Lietuvos geležinkelių“ įmonės organizuodavo viešuosius pirkimus, jos pasiūlymai laimėjo 184 pirkimus, kurių bendra vertė viršijo 43 mln. eurų. Tuo tarpu 2018-2020 metais, kai daugumą prekių ir paslaugų „Lietuvos geležinkelių“ įmonės įsigydavo vadinamųjų komercinių pirkimų būdu, „Skinest Baltija“ sudarė tik 5 sutartis, kurių vertė siekė vos 269 tūkst. eurų.

„Skinest Baltija“ buvo pradėjusi ir užbaigė tris teismo procesus, kuriais buvo siekiama sustabdyti komercinius pirkimus ir įrodyti, kad „Lietuvos geležinkelių“ įmonės elgiasi neteisėtai.

„Visus procesus „Skinest Baltija“ laimėjo, visų instancijų teismai patvirtino, kad valstybės valdomos įmonės užima išskirtinę padėtį rinkoje, yra laikytinos perkančiosiomis organizacijomis ir privalo pirkimus vykdyti pagal viešųjų pirkimų įstatymą“, – teigiama pranešime.

Viešųjų pirkimų tarnyba 2019-ųjų birželį paskelbė, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Geležinkelių tiesimo centras (GTC), VLRD ir „LG Cargo“ yra perkančiosios organizacijos, todėl joms turėtų galioti Viešųjų pirkimų įstatymas. „Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad tokiu atveju šioms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje.

VLRD šiemet buvo prijungta prie „LTG Cargo“, o riedmenų remonto ir modernizavimo paslaugas nuo balandžio rinkoje teikia nauju prekės ženklu – „LTG Tech“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?