Bendrovė neįrodė, jog namo gyventojai pasirinko antrąjį apsirūpinimo karštu vandeniu būdą, todėl „Vilniaus energija“ yra jų karšto vandens tiekėja ir turi prisiimti atsakomybę už skaitiklių patikrą, liepos 15 dieną galutinai nusprendė Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT). Paaiškėjo, kad net nėra išsaugotas gyventojų sprendimas dėl karšto vandens tiekimo būdo.
„Net ir vertinant, kad namo gyventojų dauguma išreiškė valią dėl apsirūpinimo karštu vandeniu būdo, jis nebuvo tinkamai įgyvendintas. Ginčui aktualiu laikotarpiu „Vilniaus energija“ buvo namo karšto vandens tiekėja, tai jai suponavo atitinkamas teises ir pareigas“, – teigiama LVAT nutartyje.
„Vilniaus energija“ teigė, kad dalis skaitiklių name įrengta dar tuomet, kai įmonė neegzistavo, o iš Vilniaus šilumos tinklų ji perėmė tik tinklų turtą, o ne gyventojų skaitiklius.
Teismas nustatė, kad 12-ai namo butų karštas vanduo tiekiamas trimis skirtingais būdais, nors tokia situacija nėra galima, o „Vilniaus energija“ name neįrengė karšto vandens ruošimo šilumos skaitiklio.
Kovo pabaigoje LVATpadėjo tašką kelerius metus trukusiame kitame „Vilniaus energijos“ ir Metrologijos inspekcijos ginče dėl nuotolinių skaitiklių duomenų patikimumo. Teismas nutarė, kad turi būti tikrinami tik patys skaitikliai, dėl kurių legalumo abejonių nekilo, o ne jų rodmenų perdavimo technologija.
Nei „Vilniaus energija“, nei Metrologijos inspekcija nesiginčijo dėl pačių skaitiklių patikimumo, nes abi pripažino, kad visi jie turi galiojančius metrologinės patikros žymenis ir gali būti naudojami atsiskaitymui.
Inspekcija neįteisinta įranga laikė tik duomenų perdavimo sistemą „Rubisafe“ ir siekė jos patikrinimo bei specialaus įteisinimo.