„Vilniaus vandenys“ 2020–2022 m. patrigubins investicijas

Didžiausia Lietuvoje vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys“ per trejus metus į infrastruktūros plėtrą, rekonstrukciją bei skaitmeninimą investuos 108,7 mln. eurų – 3 kartus daugiau nei 2017–2019 m. Didžioji dalis investicijų bus skirta su darnia veiklos plėtra ir infrastruktūros modernizavimu susijusiems projektams, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Geriamo vandens čiaupas
Geriamo vandens čiaupas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Vilniaus vandenų“ 2020–2022 m. Veiklos ir plėtros plane (VPP) detaliai nurodomi rengiami projektai, numatytas lėšų poreikis ir finansavimo šaltiniai, nustatyti terminai ir rodikliai, ne tik padėsiantys pasiekti strateginių tikslų ir uždavinių, bet ir užtikrinti bendrovės veiklą.

„Rengdami ateinančių trejų metų veiklos ir plėtros planą atsižvelgėme į klientų poreikius ir akcininkų lūkesčius plėsti naujus bei modernizuoti esamus tinklus, tuo pat metu užtikrinant aplinkosaugos reikalavimus. Skaitmenindami bendrovę numatome efektyviau naudoti turimus išteklius, o kurdami išmanųjį tinklą – numatyti galimus sutrikimus tinkle, ne tik į juos reaguoti“, – sako „Vilniaus vandenų“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

2020–2022 m. VPP tarp svarbiausių projektų yra rekonstruoti Vilniaus nuotekų valyklos valymo įrenginius, Švenčionių nuotekų valyklą, nuotekų valymo, dumblo tvarkymo infrastruktūrą, vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo tinklus Vilniaus mieste, Vilniaus, Švenčionių ir Šalčininkų rajonuose, Ž.Panerių vandenvietę, įrengti joje vandens gerinimo įrenginius.

Taip pat numatoma diegti nuotolinį apskaitos prietaisų nuskaitymą, plėsti vandentiekio ir nuotekų tinklus, teikti naujas paslaugas klientams, atnaujinti klientų aptarnavimo ir apskaitos sistemą, vykdyti kitus svarbius projektus.

VPP praėjusių metų pabaigoje patvirtino Vilniaus miesto, Šalčininkų, Švenčionių ir Vilniaus rajonų savivaldybių, bendrovės akcininkių, tarybos. Kiek anksčiau buvo patvirtinta ir bendrovės strategija 2020–2030 m. „Vilniaus vandenys“ siekia būti pažangia, efektyviai valdoma lydere, teikiančia kokybiškas ir patikimas geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugas.

Apie strategines kryptis, tikslus ir uždavinius

Dalis bendrovės eksploatuojamų vandentiekio ir nuotekų tinklų ruožų itin susidėvėję. Užtikrindama paslaugų patikimumą ir kokybę, bendrovė rekonstruos ne tik susidėvėjusius vandentiekio ir nuotekų magistralinius tinklus, bet ir siurblines, vandens gerinimo įrenginius, nuotekų valymo įrenginius ir jų dalis. Nuotekų valymo įrenginių rekonstrukcijos projektais siekiama ne tik atstatyti susidėvėjusią infrastruktūrą, bet ir užtikrinti aplinkosaugos reikalavimų laikymąsi.

Darniai plėtojant infrastruktūrą numatoma plėsti geriamojo vandens ir nuotekų tinklus įvairiose Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono, Šalčininkų rajono ir Švenčionių rajono savivaldybių teritorijose. Įvertinus didelį plėtros poreikį, plėtra planuojama etapais – vadovaujantis bendrovėje patvirtinta Infrastruktūros plėtros objektų reitingavimo metodika, taip pat atsižvelgiant į savivaldybių teritorijų bendruosius planus, specialiuosius planus, Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros įgyvendinimo programas, sudaromi gyvenamųjų rajonų, vietovių, kvartalų sąrašai ir eilės, taip planuojamas projektų eiliškumas ir investicijos.

Bendrovė siekia sukurti vieningą išmanųjį tinklą, kuris suteiktų galimybę ne tik nuotoliniu būdu valdyti turimą infrastruktūrą, tačiau pritaikant kompiuterinį sistemų mokymąsi (angl. machine learning) užtikrinti nepertraukiamą paslaugų teikimą klientams, esant įvairiems išoriniams veiksniams. Taikant nuotolinius matavimus ir kontrolę, surinkta informacija skirtingais pjūviais bus analizuojama sistemose ir gaunamos išvados, kurios panaudojamos kaip prevencinė priemonė infrastruktūros sutrikimams. Taikant išmanaus tinklo sistemą, bus galima aiškiai nustatyti didžiausių vandens suvartojimo ir nuotekų surinkimo laikotarpius ateityje, užtikrinti stabilų slėgį tinkluose, numatyti gamtos veiksnių įtaką nuotekų siurblinėms ir savitakiniams nuotekų tinklams.

2020–2022 m. VPP numatoma ypatingą dėmesį skirti klientų patirčiai gerinti. Planuojama iš esmės keisti klientų aptarnavimą, deklaravimą, atsiskaitymą ir naujo kliento prijungimą: klientus aptarnauti pirmo kontakto metu (nesvarbu, kuriuo kanalu klientas kreiptųsi), skaitiklių rodmenis nuskaityti nuotoliniu būdu (klientui tuo rūpintis nebereikės), skaitikliai bus gerokai tikslesni (taupytume vandenį), o norint prisijungti prie tinklų užtektų kreiptis tik vieną kartą (klientui nebereikės pačiam ieškoti trečios šalies ar pačiam atlikti tam tikrus darbus).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs