„Tris mėnesius – nuo šių metų lapkričio iki kitų metų vasario – gyventojai gali kreiptis ir pranešti apie savavališką prisijungimą prie centralizuoto vandentiekio ir nuotekų tvarkymo tinklų. Gyventojams, dėl įvairių priežasčių tapusiems neteisėtais klientais, nebus taikomos sankcijos. Jie gaus visą reikalingą įmonės specialistų pagalbą, galės iškart teisėtai naudotis paslaugomis, o būtinus dokumentus galės susitvarkyti per metus“, – skelbiama pranešime.
Žadama, kad gyventojai nebaudžiami už padarytą nusižengimą galės naudotis centralizuoto vandentiekio ir nuotekų tvarkymo tinklais.
Laikinai nuotekų tvarkymo paslauga bus teikiama ir tiems klientams, kurie prie centralizuoto nuotakyno dabar yra savavališkai prijungę savo paviršinių (lietaus) nuotekų tinklus.
„Tikimasi, kad akcija leis patikslinti realiai aptarnaujamų klientų skaičių, o tai įmonei padės tinkamai planuoti tinklų plėtrą ir mažinti patiriamus nuostolius“. skelbiama pranešime.
„Šiuo metu patiekiame daugiau vandens, nei deklaruoja klientai. Dalis nuostolių atsiranda dėl nesandarių tinklų, dalis dėl vagysčių. Dėl savavališkai prijungtų lietaus, nuotekų tinklų esame priversti tvarkyti ir didesnius nuotekų kiekius. Taip ne tik įmonė patiria didesnes veiklos sąnaudas. Nuostolius yra priversti padengti ir tvarkingai už paslaugas mokantys klientai. Todėl mūsų tikslas yra ne bausti, o išsiaiškinti tikrąjį klientų skaičių, padėti jiems tapti teisėtais klientais“, – pasakoja Virgilijus Žukauskas, laikinai einantis „Vilniaus vandenų“ generalinio direktoriaus pareigas.
Šiuo metu bendrovė „Vilniaus vandenys“ turi galimybę pati nustatyti neteisėtus prisijungimo atvejus arba buitinių ir paviršinių nuotekų tinklų pažeidimus. Pavyzdžiui, kai prasideda stipri liūtis, kai kurios nuotekų siurblinės itin greitai prisipildo. Apie tai praneša elektroninė stebėjimo sistema, tad lengvai galima identifikuoti miesto gatves, kuriose, galimai, gausu nelegalių prisijungimų prie nuotekų tvarkymo sistemos. Tokiose vietose specialistai vamzdynus tikrina dūmus generuojančiu įrenginiu.