„Pačiu aukščiausiu pardavimo momentu bendrovė parduodavo bilietų per savaitę už daugiau nei 1,5 mln. litų. Šiandien, deja, reikia pripažinti, po visų šitų veiksmų bilietų pardavimai yra sumažėję iki milijono litų per savaitę“, – LNK žinioms ketvirtadienį sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.
Jis teisėsaugos tyrimą vadino „politikavimu“, kuris „kerta pačią idėją“. Jis taip pat ramino, kad įmonei šiuo metu negresia bankrotas, nes savivaldybės taryba neseniai yra priėmusi sprendimus dėl vežėjo įstatinio kapitalo didinimo.
Kaip praneša LNK, įmonės mokumą ir finansinį pajėgumą nuolat tikrinanti Civilinės aviacijos administracija jau paprašė skrydžių kompanijos pateikti papildomų dokumentų, tačiau leidžia dirbti toliau. Jos atstovai tvirtina, kad šiuo metu įmonė galiojančią vežėjo licenciją, tad dirbti gali, bet neatmeta, kad teisėsaugos tyrimo metu pasikeitus situacijai bus imamasi prevencinių priemonių.
Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius BNS ketvirtadienį taip pat tvirtino, kad žinia apie tyrimą turės neigiamos įtakos bilietų pardavimui, tačiau patį tyrimą jis vadino „normaliu veiksmu“.
„Aišku kad turės – kaip gali neturėti įtakos. (...) Ar tai būtų kompanija, kuri organizuoja keliones, kurių dabar madinga pasidarė problematinės situacijos, ar tai būtų bankas, kur yra kažkas blogai, ar skrydžių bendrovė – kas norės pirkti bilietus, jei žinos iš anksto, kad ten yra blogai? Tokie dalykai turi būti daromi diskretiškai, be didelių triukšmų“, – sakė jis.
„Aš manau, kad tai yra labai normalus veiksmas – sklinda kalbos, juo labiau, opozicija skleidžia tokias mintis, kad kažkas ten yra neteisėta. Tai manau, kad tarnybos teisingai elgiasi, kad jos normaliai nori patikrinti,bus visiems aiškus atsakymas. Jeigu kas nors yra blogai, tai apie tai bus pasakyta ir bus pasakyta, ką daryti, kad būtų gerai, arba ko nedaryti. Tai yra normali procedūra civilizuotos valstybės“, – BNS sakė R.Adomavičius.
Jis priminė, kad bendrovė be kitų sunkumų patyrė ir didžiulių nuostolių, kai Estijos vežėja „Estonian Air“ pernai nutraukė sutartis su „Air Lituanica“ dėl vieno lėktuvo nuomos ir dėl bilietų pardavimo. Esą, nors Stokholmo prekybos rūmų arbitražas ir priteisė iš „Estonian Air“ 3,3 mln. litų, tikrieji nuostoliai, patirti dėl veiklos sutrikdymo ir prarasto klientų pasitikėjimo buvo gerokai didesni.
Generalinė prokuratūra pranešė, jog Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) lapkričio 7 dieną pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimo sukčiavimo vykdant Vilniaus savivaldybės valdomos skrydžių bendrovės „ Air Lituanica“ veiklą. Tyrimui vadovauja Vilniaus apygardos prokuratūra.
Į teisėsaugą prašydami išsiaiškinti situaciją bendrovėje kreipėsi Vilniaus savivaldybės opoziciniai konservatoriai, nurodydami, kad vežėjui paremti įsigijant jo akcijų bei skolinant lėšų spaudžiamos ir savivaldybės įmonės, o savivaldybės taryba kas mėnesį per įmonės „Start Vilnius“ įstatinio kapitalo didinimą skiria skrydžių bendrovei nuo 1,5 iki 2 mln. litų.
„Start Vilnius“ kontroliuojama „ Air Vilnius Group“ sausio pabaigoje valdė 68,73 proc. „ Air Lituanica“ įstatinio kapitalo. 30,51 proc. „ Air Lituanica“ akcijų priklauso daugiau nei 40 fizinių ir juridinių asmenų vienijančiai bendrovei „ Air Lituanica Club“, 0,76 proc. – Lietuvos pašto antrinei įmonei „Baltic Post“.
Bendrovė veiklą pradėjo 2013 metų vasarą.