Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Vilniečio siuntų mįslė: iš Kinijos pasiekia Lietuvą ir tada dingsta kaip į vandenį

Vilnietis Osvaldas Griškevičius dažnai užsisakinėja prekes iš užsienio, tačiau ne visos pasiekia pirkėjo rankas. Pašnekovas pasakojo, kad seka užsakytų prekių buvimo vietą, tačiau pasiekusios Lietuvą kai kurios prekės tiesiog dingsta. 
Pirkimas internetu
Pirkimas internetu / 123rf.com nuotr.

Siuntos atkeliauja į Lietuvą ir dingsta

„Dažnai siunčiuosi prekes iš Kinijos. Susidūriau su problema, kad prekės dažnai dingsta. Aš seku, kaip keliauja prekė, matau, kada ją išsiunčia iš Kinijos ir kada siuntinys pasiekia Lietuvą. Neseniai užsisakiau ir laukiu dviejų siuntinių, bet žinau, kad jie neateis. Matau, kad viena prekė Lietuvą pasiekė gegužės 26 dieną, kita – gegužės 29 dieną, bet vargu ar jas gausiu“, – pasakojo O.Griškevičius.

Jo teigimu, atvejų, kai užsakytas pirkinys taip ir nepasiekia jo namų, yra buvę ir daugiau.

Pašnekovas pridūrė, kad kreipėsi į Lietuvos paštą, tačiau šis mažai kuo padėjo.

„Rašiau laiškus, kreipiausi į Lietuvos paštą, tačiau jie man grubiai atsako: „Ai, žinote, tie kiniečiai.“ Pašte yra netvarka. Niekas už nieką neatsako, nėra jokios tvarkos“, – piktinosi pašnekovas.

Rengiant publikaciją, vilnietis pranešė, kad vienas siuntinys, Lietuvoje atsiradęs gegužės 26 dieną, jau pasiekė jo pašto dėžutę, tačiau kitas dar ne.

15min susisiekė su „Lietuvos paštu“ ir nusiuntė O.Griškevičiaus negautos siuntos numerį. „Lietuvos pašto“ komunikacijos vadybininkė Reda Kazlaitė laiške 15min atrašė, jog neregistruotų siuntų siuntimo kelias Lietuvos pašte nėra sekamas.

„Pagal nurodytą kliento numerį, oficialiose pašto siuntų sekimo sistemose, kurias naudoja pašto tarnybos, siuntos duomenų nėra. (...) Pateiktas numeris neatitinka registruotosios siuntos numerio specifikos, todėl tikėtina, kad ši siunta yra paprastoji (neregistruota), kurių siuntimo kelias Lietuvos pašte nefiksuojamas. Lietuvos paštas vadovaujasi oficialiomis užsienio šalių pašto operatorių siuntų paieškos sistemomis, todėl pakomentuoti viešojoje erdvėje skelbiamų ar pačių elektroninių parduotuvių pateikiamų siuntų statuso fiksavimo negalime“, – raštu dėstė R.Kazlaitė.

Nuostolių nepatiria, bet jaučia gėdą

Jeigu prekės apsaugos laikotarpis dar nepasibaigė ir prekės dar negavau, kreipiuosi į pardavėjus ir jie visada grąžina pinigus per dvi–tris dienas. Dėl to nepatiriu nuostolių ir dėl šito problemų neturiu, bet man nepatinka tas dalykas, kad siuntiniai dingsta. Gėda, kad taip yra Lietuvoje, – kalbėjo pašnekovas.

Vilnietis O.Griškevičius pasakojo, kad įvairias prekes iš užsienio siunčiasi dažnai, ir jei jų negauna, visada susigrąžina pinigus, tačiau pažymi, kad taip neturėtų būti.

„Jeigu prekės apsaugos laikotarpis dar nepasibaigė ir prekės dar negavau, kreipiuosi į pardavėjus ir jie visada grąžina pinigus per dvi–tris dienas. Dėl to nepatiriu nuostolių ir dėl šito problemų neturiu, bet man nepatinka tas dalykas, kad siuntiniai dingsta. Gėda, kad taip yra Lietuvoje“, – kalbėjo O.Griškevičius.

Lietuvos pašto komunikacijos vadybininkė atkreipė dėmesį, kad pats klientas pasirenka, kokiu būdu – registruotu ar ne – siųsti ar gauti siuntą.

„Kaip siųsti siuntą – registruotu ar neregistruotuoju paštu – pasirenka pats siuntėjas. Gavimo šalies pašto tarnyba (šiuo atveju – „Lietuvos paštas“) siuntas pristato/įteikia, saugo, grąžina, atsižvelgiant į siuntos rūšį ir laikantis tokių siuntų technologinio proceso tvarkos. Atkreipiame dėmesį, kad paprastosios (neregistruotosios) siuntos yra pristatomos į gaunamų laiškų dėžutes. Jeigu tokia siunta netelpa į laiškų dėžutę, gavėjui pristatomas tik pranešimas, kad ją reikia atsiimti pašte. Neregistruota siunta pašte įteikiama nereikalaujant gavėjo parašo“, – teigė R.Kazlaitė.

Siūlo rinktis brangesnį siuntimą

Anot Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininko Vytauto Vorobjovo, užsisakant prekes iš lietuvių mėgstamo kiniško internetinio puslapio Aliexpress.com ir jų negavus, reikėtų apie tai pranešti pardavėjui.

„Užsakinėjant prekes iš Aliexpress.com ir jų negavus, yra galimybė kelti disputus. Vartotojui turėtų būti visiškai neįdomu, ar atėjo siunta į Lietuvą, ar neatėjo. Jeigu jos negavo – kelti disputą ir pranešti pardavėjui, kad grąžintų pinigus, arba prašyti, kad prekę atsiustų iš naujo“, – kalbėjo V.Vorobjovas.

Pašnekovas pridūrė, kad, norint apsisaugoti prekę nuo jos praradimo, vertėtų sumokėti už jos siuntimą.

„Daugumoje atvejų daug kas priklauso nuo pirkėjo ir pardavėjo santykio – netiesioginio susitarimo. Jeigu pirkėjas sutinka, kad siunta jam bus atsiųsta neregistruotu paštu, jis prisiima atsakomybę. Pardavėjas negali visada sukontroliuoti siuntos – jis prekę supakavo, išsiuntė – viskas, savo darbą padarė. Jeigu pirkėjas nori, kad viskas būtų saugiai ir tvarkingai, turėtų rinktis brangesnį pristatymo būdą. Negali rinktis paties pigiausio pristatymo būdo ir tikėtis premium service (aukščiausio lygio aptarnavimo)“, – tikino jis.

Kaip tikino V.Vorobjovas, Lietuvoje elektroninė prekyba tapo kasdieniu dalyku. Dažniausiai lietuviai internetu užsisako buitinės technikos, elektronikos, o užsisakyti drabužius iš užsienio tampa vis populiariau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos