Vilnietė Silvija sukasi tarp 5 vaikų auginimo ir nuosavo verslo: „Įmanoma tik su milžiniška disciplina“

Priežasčių, kodėl gyvenime nereikėtų imtis permainų, atrasti galima šimtus, o pasistengus – susikurti jų tūkstantį ir vieną. Tačiau vilnietė Silvija Baranauskienė (41) savo kūrybinį potencialą visuomet naudojo ieškodama ne lengvesnių kelių, o naujų iššūkių. Veiklios, nuolat besimokančios ir tobulėjančios moters įkurtas ypatingas sveikuoliškų užkandžių verslas šiemet švęs pirmąjį savo jubiliejų. Negana to, aukščiausio pilotažo mama kartu su sutuoktiniu sostinėje augina net 5 atžalas.
Silvija Baranauskienė
Įkurti nuosavą verslą vilnietei Silvijai Baranauskienei buvimas penkių vaikų mama nesuktrukdė / Mantės Baranauskaitės nuotr.

„Laiko visiems duota tiek pat. Skirtumas tas, kaip jį kiekvienas iš mūsų pasirenka išnaudoti“, – pabrėžia bendro 15min ir „Tele2“ projekto „Kaip ten dirba“ herojė, UAB „Tundra Snack“ įkūrėja S.Baranauskienė.

Pagal specialybę nedirbo nė dienos

Tėvų sudėliotame scenarijuje sostinėje gimusi ir augusi S.Baranauskienė turėjo tapti ne verslininke, o kalbininke. Moteris Vilniaus universitete baigė lietuvių filologijos bakalauro studijas, tačiau pagal specialybę taip ir nėra dirbusi iki šios dienos.

Keletą samdomų darbų nuo mokyklos laikų išbandžiusi vilnietė visuomet linko arčiau vadybos ir verslo administravimo:

„Tėvai labiau kreipė mane į filologiją. Nors pati norėjau studijuoti vadybą, jie vis kartojo: „Čia ne tau, toks dalykas berniukams labiau tinka“. Kadangi filologija buvo mergaitiškesnė, paklausiau ir pasirinkau ją. Vis dėlto magistrantūros metais atsigriebiau įstojusi ten, kur ir norėjau – į vadybą.“

Mantės Baranauskaitės nuotr./Vilnietė verslininkė Silvija Baranauskienė
Mantės Baranauskaitės nuotr./Vilnietė verslininkė Silvija Baranauskienė

Susidomėjo sveika mityba

Sukūrusi šeimą ir augindama tris vaikus S.Baranauskienė pradėjo domėtis sveika mityba ir ėmė ieškoti alternatyvių, sveikesnių maisto produktų savo didėjančiai šeimynai.

„Domėjausi sveika mityba, lankiau įvairius kursus, seminarus apie mitybos sistemas. Kadangi pati susidūriau su sveikatos problemomis, savo kailiu išbandžiau labai daug naujovių, įvairesnių pasirinkimų. O kuomet atrandi tas alternatyvas, natūraliai norisi perduoti jas šeimai“, – pasakoja S.Baranauskienė.

Vyras sakė: „Silvija, daryk“. Aš purčiau galvą teisindamasi, kad nepajėgsiu. O jis nukirto: „Galėsi!“.

Idėja gimė ieškant becukrių priešpiečių į darželį

Prieš penkerius metus su į sveikų maisto produktų paieškas pasinėrusia Silvija jos brolio šeimyna pasidalijo grikių daiginimo ir jų džiovinimo idėja.

„Jų pavyzdžio įkvėpta, pabandžiau sumaišyti daigintus grikius, datules ir riešutus. Pagaminau užkandukus, ir, mano didžiai nuostabai, jie patiko ne tik man, bet ir vaikams. Vaikai lankė darželį, į kurį kasdien patiems reikėjo atsinešti užkandžių priešpiečiams. Tai man buvo tapę begaliniu galvos skausmu – ką įdėti gardaus, sveiko, kas nebūtų sausainiai su miltais ir cukrumi, o priešingai – maistinga ir vertinga. Pradėjau eksperimentuoti, dėti vaikams užkandėles, kurias ir jie puikiai valgė. Tai man tapo išsigelbėjimu ir įkvėpė – o ko ne verslo idėja?“ – entuziazmą, užplūdusį 2015-ųjų pavasarį, prisimena S.Baranauskienė, pajutusi poreikį savo atradimu pasidalinti su aplinkiniais.

Mamos troškimas – realizuoti save už namų sienų

Vilnietė namų sąlygomis pradėjo gaminti nesibaigiančias sveikuoliškų batonėlių iš daigintų grikių, riešutų ir datulių partijas, kurių degustacijas rengė artimiesiems ir bičiuliams:

„Vis dar buvau vaiko priežiūros atostogose. Vaikai ėjo į darželį su mano sveikuoliškais priešpiečiais, tad, turėdama daugiau laiko, pajutau didelį poreikį realizuoti save už namų sienų. Darbo, į kurį galėčiau sugrįžti, nebeturėjau. Ieškojau, kuo užsiimti.“

Sulaukusi daugybės komplimentų degustacijų metu, paskatinta brolio joms pasibaigus, S.Baranauskienė apsisprendė išbandyti sėkmę įkurdama verslą ir ieškodama kelių savo rankomis kuriamiems sveikuoliškiems gaminiams į žmonių visoje Lietuvoje skrandžius ir širdis.

Video stop kadras/Sveikuoliškų užkandžių gamybos procese
Video stop kadras/Sveikuoliškų užkandžių gamybos procese

Nuosavo verslo idėja vilnietės negąsdino, kadangi įstatyminė Lietuvos bazė jai jau buvo pažįstama. Prieš beveik dešimtmetį S.Baranauskienė su bičiule buvo įsteigusi „Apelsinų mergaitę“ – vaikiškų drabužių komisą.

„Mums sekėsi gerai, tačiau atėjo metas, kai aš nėriau į motinystę, o mano verslo partnerė išvyko gyventi į užsienį. Tiesiog fiziškai nebeturėjome galimybių „Apelsinų mergaitės“ vystyti toliau, todėl teko ją parduoti. Tačiau ši veikla man suteikė žinių: kas yra įmonės valdymas, kaip vyksta jos administravimas. Daug dalykų žinojau, todėl pradėti iš naujo nebuvo baugu. Tiesa, atsisuko kita medalio pusė – neturėjau patirties maisto srityje, tad prasidėjo nesibaigiantis dokumentų, reglamentų, įvairių reikalavimų skaitymas. Popierizmo buvo labai daug“, – tikina projekto „Kaip ten dirba“ herojė.

Populiarumu nenusileido tradiciniams „Kaziuko“ gaminiams

Vos po kelių mėnesių, prasklaidžiusi šūsnį dokumentų, S.Baranauskienė su savo produktu išlindo į dienos šviesą – pirmąkart sudalyvavo tradicinėje Kaziuko mugėje Vilniuje.

Likimas pradedančiajai verslininkei buvo parengęs kur kas rimtesnį išbandymą – po širdimi moteris nešiojo ne vieną, o dvi gyvybes.

Tąkart nemenkos eilės driekėsi ne tik prie dešrelių su raugintais kopūstais ir riestainių, bet ir prie sveikuoliškų „Tundra Snack“ gaminių.

„Viskas vyko žaibo greitumu. Išsikėliau tikslą atsidurti Kaziuko mugėje, prisistatyti žmonėms, išsibandyti savo produkto populiarumą. Tai buvo visiškai naujas gaminys, kuriuo aš tikėjau ir tikiu iki šiol – ne tik skanus, bet ir vertingas. Jeigu dabar tokie produktai yra ganėtinai įprasti, tai 2015 m. Lietuvoje tebuvo tokio pobūdžio maisto gaminių pradžia. Sulaukėme išties didžiulio susidomėjimo, netgi, sakyčiau, „antplūdžio“ ir jūros pagyrų. Žmonėms tikrai labai patiko“, – 15min pasakoja S.Baranauskienė.

Slydo it per sviestą

Po sėkmingo debiuto Kaziuko mugėje pradedančioji verslininkė pradėjo dairytis kelių, kuriais jos kuriami sveikuoliški batonėliai su daugintais grikiais galėtų patekti į parduotuvių lentynas:

„Išsinuomojom gamybinio cecho patalpas, kad nebereikėtų gamybos užsakinėti pas partnerius. Paieškos užtruko, nes Vilniaus miesto centre tokias patalpas rasti sudėtinga, kita vertus, dar sudėtingiau, kuomet nelabai turi patirties ir žinių, kokios jos turėtų būti. Klydom, klupom, bet daug mokėmės, išgyvenom įdomų laikotarpį. Pasipylė užsakymai, galvojom apie plėtimąsi, neišvengiamai prasidėjo papildomų rankų paieškos. Mes buvome vieni pirmųjų Lietuvoje ir atsiradome tobulu metu – pataikėme su tokia banga, kuri atnešė didžiulį sveikų produktų poreikį. Viskas išties ėjosi kaip per sviestą.“

Žinia tarsi iš giedro dangaus – planus sujaukė dvynukai

Šviežiai pradėtam verslui įgaunant svaiginantį pagreitį, tuomet trijų vaikų mamą, projekto „Kaip ten dirba“ heroję, pribloškė staigmena – į pasaulį Baranauskų šeimoje besiprašanti nauja gyvybė.

„Galvojau: „Na, ketvirtas – nieko tokio“. Vis dėlto mintys stabdyti „Tundros“ neapleido. Nors labai tikėjau savo kūriniu, natūraliai ėmiau svarstyti įvairius variantus: verslą apleisti, parduoti ar tiesiog atiduoti kažkam“, – išgyvenimais dalijasi S.Baranauskienė.

Meluočiau, jeigu sakyčiau, kad rankos nesvyra ir abejonės neapninka.

Tiesa, tąkart likimas pradedančiajai verslininkei buvo parengęs kur kas rimtesnį išbandymą – po širdimi moteris nešiojo ne vieną, o dvi gyvybes.

„Ateinu pas medikus patikrai ir sužinau, kad laukiuosi dvynukų. Neslėpsiu – išsigandau nejuokais. Dar visą savaitę manyje mainėsi įvairiausios emocijos, verslą jau laidojau. Į rankas save suimti man padėjo vyras – be jo palaikymo ir tikėjimo būčiau palūžusi galutinai. Jis matė, kad aš svaigau nuo savo idėjos, nuo to, koks šaunus, fainas mano sukurtas produktas, kaip jis patiktų Lietuvos žmonėms, koks naudingas būtų. Vyras sakė: „Silvija, daryk“. Aš purčiau galvą teisindamasi, kad nepajėgsiu. O jis nukirto: „Galėsi!“, – lemtingu tapusį pokalbį su išrinktuoju cituoja S.Baranauskienė. – Susėdom, perskaičiavom, ką galime padaryti patys, kiek investicijų prireiks ir nėrėme stačia galva į „Tundra Snack“, kuri jau praktiškai tapo šeimos verslu.“

Mantės Baranauskaitės nuotr./Jaunasis Baranauskų šeimos desantas – pametinukai Jonas ir Milda
Mantės Baranauskaitės nuotr./Jaunasis Baranauskų šeimos desantas – pametinukai Jonas ir Milda

Verslo strategija – „batonėlis iš rankinuko“

Pradedančioji verslininkė pradėjo varstyti kavinių Vilniaus senamiesčio gatvėse duris.

„Būdavo, einu į miestą su vaikais ar draugėmis ir į rankinuką įsimetu batonėlį. Pamatau kokią kavinę, užeinu, sakau: „Laba diena. Mes čia gaminame tokius batonėlius, paragaukit. Palieku ir savo vizitinę, jeigu norėtumėte jais prekiauti, susisiekit“. Labai daug iš tokių kontaktų klientų atsirado. Keliavau kaip prekybos agentė“, – juokiasi S.Baranauskienė.

Sunkiai tai pavadinčiau laisve, kadangi kartu tai – ir didelis įsipareigojimas, atsakomybė. Ypač – kai turi darbuotojų.

Jaudina jau ir airių skonių receptorius

Viena po kitos nedidelės sostinės kavinukės ir parduotuvėlės į savo racioną įtraukė sveikuoliškuosius 15min pašnekovės kuriamus užkandžius. Šiandien juos rasti galima visos šalies kavinių ir degalinių tinklų lentynose.

Šios prekės taip pat kasdien važiuoja ant didžiųjų šalies prekybos centrų prekių takelių.

„Įmonės įkūrimo pradžioje vienas didžiųjų šalies prekybos centrų pats susisiekė ir kvietė „ateiti“ į jų lentynas. Atsisakiau. Buvom nepatyrę, be to, atkakliai laikiausi savo įsitikinimo, kad „Tundra Snack“ – nišinis produktas. Dabar tai regiu kaip didelę klaidą, kilusią dėl patirties trūkumo. Atrodė, jeigu sutiksiu, ir mano gaminami užkandžiai atsidurs prekybos cente tarp masinių produktų, nusižengsiu savo įsitikinimams. Vėliau supratau, kad Lietuvoje rinka per maža, kad būtum tik nišiniu“, – neslepia S.Baranauskienė.

Anot pradedančiosios verslininkės, jos atstovaujamo prekės ženklo pozicionavimas per penkmetį nepasikeitė – produktas išliko natūralus, gamintas pagal tą patį receptą, tačiau dabar jis jau sutinkamas ne tik mažose krautuvėlėse, bet ir prekybos centruose, sveikų produktų skyriuose Lietuvoje ir netgi Airijoje:

„Taip mus gali rasti daugiau žmonių. Ne vien tie, kurie lankosi nišinėse kavinėse, bet ir tie, kurie kasdien laikosi prekybcentriuose. Turi ieškoti būdų ne tik būti rinkoje, bet ir išsiskirti iš jos, o tam, kad tave pastebėtų, turi būti išskirtinis. Mūsų pranašumai – pagrindinis sudedamasis gaminių ingredientas, kuriuo didžiuojamės labiausiai – pačių rankomis ruošiami daiginti grikiai. Jie suteikia užkandžiams pridėtinės maistinės vertės, skoninių savybių. Kitas būdas išlikti valgomiems ir konkurencingai pranašiems – keistis. Žmonės smalsūs, nori naujų pakuočių, potyrių, skonių. Naujienų ruošiame jau šiems metams.“

Video stop kadras/Rankų darbo sveikuoliški daigintų grikių užkandžiai
Video stop kadras/Rankų darbo sveikuoliški daigintų grikių užkandžiai

Sveikuoliškuose batonėliuose – atšiaurios gamtos prieskonis

Be to, S.Baranauskienės sukurtuose ir užpatentuotuose gaminiuose vis dar nėra vietos pridėtiniam cukrui, naudojami natūralūs ingredientai, žaliavos tiekiamos tik patikimų tiekėjų.

Įmonė turi ir ekologiškų produktų liniją, kurios produkcija gaminama iš ekologiškų, sertifikuotų žaliavų.

„Todėl šių batonėlių ir grikių duonelių liniją pakrikštijau „Tundra”: skamba tas šiek tiek mistiškai, turi gilią prasmę, reiškia natūralumą, šiek tiek atšiaurią, žmogaus nepaliestą gamtą. Tai simbolizuoja mūsų principus – visiškai natūralių produktų koncepciją be jokių dirbtinių priedų. 100 proc. gamtos“, – vardija šįmet pirmąjį jubiliejų švęsiančios sostinės įmonės įkūrėja.

Penketuko auginimo nelaiko herojišku

Kad šeštasis „vaikas“ – „Tundra Snack“ – vis dar reikalauja sunkiai išmatuojamų idėjų, jėgų, emocijų ir, be abejo, investicijų – suprantama.

O kaip gi atrodo vilnietės dienos su likusiais penkiais nuosavais vaikais ir sutuoktiniu?

„Vyriausioji Mantė – jau trečiajame kurse, studijuoja fotografiją, labai didžiuojuosi ja. Pirmagimė stengiasi gyventi savarankiškai, tad iš visų jėgų bandau dukrą paleisti. Jonui – devyneri, Mildai – aštuoneri, dvynukams Vyčiui ir Giriui – beveik ketveri. Žinokite, man atrodo, kad nuo trečiojo vaiko jau nelabai didelis skirtumas, kiek atžalų šeimoje. Vaikai greitai auga. Vienintelis trūkumas – tai, kad visiškai nebelieka neriboto laiko sau. Tokio, kurį gali iš anksto susiplanuoti ir pasiskirti. Vis tik kasdien bent pusvalandžiui stengiuosi atsiduoti savo veikloms. Tai sudėtinga, bet įmanoma tik su milžiniška disciplina, reikalauja preciziško laiko planavimo. „Nukenksminu“ šeimyną ir sąmoningai atrandu laiko sau kasdien, kad ir tyloje atsigerti kavos. Jeigu nepavyksta, blogai visiems – pavargusi mama yra nelaiminga mama. O jeigu pirmiausia laiminga mama, tuomet laiminga visa šeima“, – pabrėžia vilnietė verslininkė.

Vaikams išėjus į mokyklas ir darželius, būna taip gera važiuoti į darbą, kuris panašėja į poilsį.

15min pašnekovė priduria, kad visa tai sunkiai būtų įmanoma be komandinio darbo su sutuoktiniu:

„Tikrai nesu kažkokia herojė ar supermama. Tiesą pasakius, tarp daug mūsų šeimos draugų, pažįstamų, kaimynų auginti po keturis vaikus jau tapo norma – tad nelabai ir išsiskiriam. Bet pripažįstu – vaikų logistikai reikia skirti daug laiko ir jėgų. Nėra lengva. Kartais vaikams išėjus į mokyklas ir darželius, būna taip gera važiuoti į darbą, kuris panašėja į poilsį. Bet štai pavakarę jau jauti, kaip pasiilgsti visų. Vargus atperka džiaugsmas, meilės, klegesys, apkabinimai. Ypatingas jausmas šeimos. Namuose – kitas pasaulis, kurį suvaldyti padeda vyras, nešantis didelę dalį atsakomybių ir nuo jų „nesimuilinantis“.“

Laisvė, kurios priedas – atsakomybė

Penketuką auginantys Baranauskai kantrūs ir su tuo „šeštuoju vaiku“ – nuosavu verslu. Jis vis dar tėra papildomas, o ne pagrindinis šeimos pragyvenimo šaltinis.

„Didžiausias nuosavo verslo privalumas – malonumas ir laisvė savo dieną planuoti pačiam. Iš kitos pusės, sunkiai tai pavadinčiau laisve, kadangi kartu tai – ir didelis įsipareigojimas, atsakomybė. Ypač – kai turi darbuotojų: kad jiems būtų veiklos, kad atlyginimus išmokėtum laiku. Tikroji laisvė – galimybė kurti, generuoti dalykus ir žiūrėti, kas iš jų gaunasi. Norėtųsi, kad iš „Tundros“ gautųsi pagrindinis mūsų šeimos pragyvenimo šaltinis. Dėl to kasmet plečiam apimtis, o tai reikalauja papildomų investicijų – darbuotojų, įrangos prasme. Meluočiau, jeigu sakyčiau, kad rankos nesvyra ir abejonės neapninka. Kita vertus, šis penkmetis suteikė neįkainojamos patirties, žinių, pati daug išmokau ir stipriai augau kaip asmenybė. Apgalvoju viską, pasveriu, tuomet išgirstu komplimentus klientų, kurie gyrė dar prieš penkmetį, ir tų, kurie mus tik ką atrado. Suprantu, kad kuriame ypatingą produktą. Vadinasi, buvo verta“, – įsitikinusi projekto „Kaip ten dirba“ herojė S.Baranauskienė.

VIDEO: Vilnietė Silvija suderino 5 vaikų auginimą ir verslą: „Vyras prieštaravo tik man nuogąstaujant, kad nepajėgsiu“

Nedidelių įmonių atstovai – kreipiamės į jus!

Natūralūs, maistingi daigintų grikių batonėliai, praturtinti riešutais, pasaldinti datulėmis yra gaminami S.Baranauskienės įkurtoje UAB „Tundra Snack“ – vienoje iš smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių, kuri naudojasi „Tele2“ paslaugomis.

Bendras 15min ir „Tele2“ projektas „Kaip ten dirba“ šįkart suteikia galimybę iš arti pažvelgti į sveikuoliškų užkandžių cecho veiklą iš arti.

Jeigu esate nedidelės įmonės atstovas ir norite dalyvauti projekte „Kaip ten dirba“ bei papasakoti apie savo veiklą plačiai 15min auditorijai, rašykite mums el. Paštu kaiptendirba@15min.lt.

Galbūt jūs būsite tie laimingieji, į kurių darbų sūkurį ners 15min filmavimo komanda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis