Pasak Nijolės Kvietkauskaitės, „IKI Lietuva“ generalinės direktorės, prekybos tinkle vykstantys strateginiai pokyčiai apima visus prekybos tinklo kanalus, įskaitant ir fizines parduotuves. Nauja parduotuvių koncepcija buvo kuriama itin dėmesingai įsiklausant į pirkėjus, bendradarbiaujant su Švedijos ir Vokietijos mažmeninės rinkos ekspertais.
„Galvodami apie mūsų pirkėjus ir jų poreikius, visada stengiamės būti vienu žingsniu priekyje – imtis lyderystės įgyvendinant pokyčius, atnešant mažmenos inovacijas į Lietuvą. Pastarieji keleri metai parodė, kad keičiasi ir pats pirkėjas – tikisi dar sklandesnės apsipirkimo patirties, greičio, patogumo, drąsiai išbando technologines naujoves. Tai mus kasdien skatina keistis, naujausias mūsų kūrinys – geriausiomis rinkos praktikomis grįsta fizinių parduotuvių koncepcija“, – tikina N. Kvietkauskaitė.
Pagrindinė prekybos tinklo naujos koncepcijos parduotuvių idėja – sukurti tokią aplinką, kurioje klientų apsipirkimo kelionė vyktų intuityviai, mėgstamas prekes būtų galima rasti kuo greičiau ir patogiau, būtų aiškiai išskirti specialūs kainų pasiūlymai ir dar daugiau dėmesio skiriama tinklo stiprybei rinkoje – šviežių produktų asortimentui.
Naujas konceptas – dar arčiau pirkėjo
Parduotuvė Vilniuje, po rekonstrukcijos atidaryta adresu Šeškinės g. 32, yra pirmoji, kurioje pirkėjai galės išbandyti kitokią apsipirkimo patirtį. Jos prekybinis plotas siekia 1 582 kv. metrų, investicijos į ją siekė 2,3 mln. eurų.
Naujose parduotuvėse taikomi sprendimai buvo kuriami įvertinus pirkėjų poreikius, kurie ypač daug dėmesio skiria apsipirkimo sklandumui, kategorijų ir prekių išdėstymui, šviežumui ir kokybei bei geros kainos pasiūlymams.
Įgyvendinant pokyčius, buvo nuosekliai peržiūrėtas parduotuvių asortimentas. Eliminuotos mažo apyvartumo prekės, padidintas mėgstamiausių prekių matomumas. Įrengti patogūs bei erdvūs daržovių ir vaisių, šviežios mėsos, žuvies ant ledo, konditerijos, kepinių, ne maisto prekių, alkoholinių gėrimų skyriai. Taip pat atnaujinta ir standartizuota įranga – siekiant maksimalaus energetinio efektyvumo, operacijų efektyvumo ir, žinoma, jaukumo bei patogumo klientams.
Parduotuvių interjeras atnaujintas taip, kad pirkėjo kelionė būtų aiškiai orientuota, jis visada gerai matytų tiek specialius kainų pasiūlymus, tiek šviežio maisto kategorijų produktus. Interjere dominuoja pagrindinės žalia ir geltona spalvos. Žalia spalva simbolizuoja šviežumą bei paslaugų teikimo zonas, geltona spalva indikuoja gerus kainos ir kokybės pasiūlymus – pirkėjai čia visuomet ras prekes, kurioms taikomos akcijos ir nuolaidos.
Dar vienas svarbus naujos koncepcijos bruožas – aplinkos atpažįstamumas. Šio formato parduotuvės sukurtos taip, kad aplinka būtų atpažįstama visame prekybos tinkle, tad nusprendus užeiti į bet kurią parduotuvę klientai nepasimestų – loginis kategorijų išdėstymas bus analogiškas visame tinkle, tokiu būdu užtikrinant sklandžią apsipirkimo kelionę.
Naujos koncepcijos parduotuvėse reikšmingą dalį kasų sudarys savitarnos kasos, kurias greitesniam apsipirkimui renkasi didžioji dalis klientų, įdiegti ir energiją taupantys sprendimai – LED apšvietimas bei tvaresnė šaldymo įranga.
Šiemet duris atvers net devynios tokios parduotuvės
Pasak generalinės direktorės, šį mėnesį duris atveria dar dvi naujos koncepcijos sostinės parduotuvės – „IKI Šaltinėlis“ ir „IKI Pilaitė 2“. Kitų dviejų atnaujintų parduotuvių atidarymai suplanuoti gegužę, o paskutinį metų ketvirtį pirkėjams bus pristatytos dar keturios parduotuvės.