„Vinted“ Lenkijoje privalės sumokėti 1,15 mln. eurų baudą

Įvairiose Europos šalyse veikianti Lietuvos drabužių mainų platforma „Vinted“ antradienį sulaukė ne kokių žinių – Lenkijos reguliuotojas jai skyrė 1,15 mln. eurų (daugiau nei 5,3 mln. zlotų) baudą.
„Vinted“
„Vinted“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Kaip rašo naujienų tinklapis businessinsider.com.pl, „Vinted“ sulaukė milijoninės baudos iš Lenkijos konkurencijos ir vartotojų teisių apsaugos priežiūros tarnybos (UOKiK).

Reguliuotojo tyrimas dėl įmonės veiksmų prasidėjo dar 2021 m. rugsėjį, „Vinted“ buvo kaltinama dėl dviejų taikomų praktikų.

UOKiK užkliuvo bendrovės nustatyta tvarka pardavėjams. Reguliuotojo išplatintame pranešime rašoma, kad „Vinted“ tinkamai neinformavo pardavėjų, kad prieiga prie uždirbtų pinigų gali būti blokuojama, jei nebus laikomasi papildomų sąlygų, susijusių su tapatybės patikrinimu.

„Jei vartotojas mokėjimo paslaugų teikėjo – bendrovės ADYEN – prašymu nepateikė asmens tapatybės kortelės, paso, vairuotojo pažymėjimo ar banko sąskaitos išrašo, bendrovė galėjo užblokuoti pardavimo metu gautus pinigus. Bendrovė tinkamai neinformavo apie tai, kad lėšų išmokėjimas gali priklausyti nuo tapatybės patvirtinimo. Vartotojas apie tai negalėjo sužinoti nei iš platformos taisyklių, nei e. piniginės, į kurią kaupiamos lėšos, gautos iš Vinted.pl atliktų sandorių, sukūrimo etape“, – rašoma reguliuotojo pranešime.

Svetainės nuostatuose buvo nurodyta tik tai, kad pinigai iš e.piniginės bet kada gali būti pervesti į banko sąskaitą. Pranešimas apie būtinybę patvirtinti tapatybę vartotojui būdavo pateikiamas tik po to, kai pardavimo operacija jau buvo atlikta. Tai UOKiK laiko taisyklių pažeidimu.

Taip pat nebuvo nurodyta, kokius reikalavimus turi atitikti pateikti dokumentai – pavyzdžiui, buvo atmesti skenuoti dokumentai su kai kuriais duomenimis juoda spalva arba išrašai be banko logotipo, rašoma pranešime.

Lenkijos reguliuotojui užkliuvo ir „Vinted“ praktikos, taikomos pirkėjams.

Anot pranešimo, platformos vartotojai negavo pakankamai informacijos apie pirkimą, nemokant platformoje siūlomos „pirkėjo apsaugos“ mokesčio. Tokį mokestį sudaro pinigų grąžinimas, jei įsigyta prekė neišsiunčiama arba atkeliauja sugadinta, taip pat saugaus mokėjimo užtikrinimas.

„Nors bendrovė leidžia sudaryti sandorius be „Pirkėjo apsaugos“, niekur nėra aprašyta, kaip naudotis tokia procedūra. Pirkėjas turi pats susiprasti spustelėti mygtuką „Prašyti prekės“ ir pokalbio su pardavėju metu susitarti dėl įsigytų daiktų perdavimo ir apmokėjimo už juos būdo. Kita vertus, mygtuko „Pirkti dabar“ paspaudimas automatiškai siejamas su „Pirkėjo apsaugos“ mokesčiu, kurį sudaro 2,9 zlotai plius 5 proc. pirkinio kainos.

„Šis sprendimas nereiškia, kad verslininkas privalo sudaryti galimybę pirkti be papildomų mokesčių, tačiau jis turėtų informuoti apie tokią galimybę, jei ji yra numatyta“, – rašoma UOKiK pranešime.

Bendra finansinių baudų suma už abi praktikas siekia 5 mln. 360 tūkst. zlotų. Be to, bendrovė privalo informuoti vartotojus apie priimtą sprendimą ir naudotas praktikas svetainėje Vinted.pl ir socialiniame tinkle „Facebook“.

Šie du nusižengimai lėmė, kad UOKiK skyrė bendrovei 5 360 447 zlotų baudą.

„Pirkėjo apsaugos“ mokesčiu pirkdami gali pasinaudoti ir platformos vartotojai Lietuvoje, jie taip pat gali su pardavėju susitarti tiesiogiai, tokio mokesčio nemokėdami. Tokiu atveju, pirkėjas netenka ir su mokesčiu surištų garantijų.

Tikimės papildyti bendrovės komentaru.

„Vinted“ pirmtakė „Mano drabužiai“ buvo Mildos Mitkutės ir Justo Janausko įkurta 2008 m. Lietuvoje, netrukus išsiplėtė į Vokietiją, JAV. Nuo 2014 m. platforma Lietuvoje persivadino į „Vinted“.

2019 m. „Vinted“ pritraukė 128 mln. eurų investiciją ir tapo pirmuoju Lietuvos vienaragiu. Taip vadinami technologiniai startuoliai, kurių vertė viršija 1 mlrd. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis