Parduodama šviežius maisto produktus internetu, „Amazon“ turi laikytis tų pačių taisyklių, kokios taikomos fizinėms parduotuvėms, prekiaujančioms šviežiais maisto produktais, nusprendė teismas.
„Jei rudenį pirksiu vynuoges, galbūt norėčiau, kad jos būtų iš Europos, o ne iš Pietų Afrikos“, – teigė teisėja komentare, kurį paskelbė nacionalinė naujienų agentūra DPA.
Ji pridūrė, kad vartotojai neturėtų gauti mangų iš Izraelio, jei užsisakė mangus iš Senegalo.
Pagal ES reglamentus, maisto produktais prekiaujantys mažmeninkai privalo nurodyti savo parduodamų vaisių ir daržovių kilmę.
2018 metais vartotojų teisių gynimo grupė „Foodwatch“ pateikė skundą teisme prieš „Amazon“, apkaltindama bendrovę, kad jos maisto padalinys „Amazon Fresh“, pradėjęs veiklą 2017 metais, nesilaiko taisyklių.
Teismas ketvirtadienį patenkino skundą, teigdamas, kad „Amazon“ apėjo taisykles, nurodydama kelias kilmės šalis, parduodama vaisius ir daržoves internetu.
„Amazon“ teigė, kad dėl internetinės mažmeninės prekybos pobūdžio buvo sunkiau pateikti konkrečią informaciją, ypač kai klientai pateikdavo išankstinius užsakymus.
Vis dėlto teismas atmetė šį argumentą, nusprendęs, kad „jei konkretus verslo modelis neatitinka ES įstatymų, reikia pakeisti verslo modelį, o ne įstatymus“.
Savo pranešime „Foodwatch“ pasveikino nutarimą kaip „ženklą, kad ženklinimo taisyklės galioja ne tik parduotuvei, įsikūrusiai už kampo, bet ir didiesiems žaidėjams iš Silicio slėnio“.
Vis dėlto ji taip pat įspėjo, kad „Amazon Fresh“ atvejis parodė, jog internetinių maisto parduotuvių reguliavimas yra neveiksmingas“.