Dėl galimo sukčiavimo apskaičiuojant dyzelinių variklių oro taršą, Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo pradėtas tyrimas, o bauda galėtų siekti 18 mlrd. dolerių (apie 32 eurus vienai akcijai). Bendrovės vadovas Martinas Winterkornas įsakė sustabdyti paveiktų automobilių pardavimą JAV, taip pat išplatino viešą atsiprašymą, kuriame apgailestaujama dėl prarasto visuomenės pasitikėjimo ir patvirtinama, kad bendrovė darys viską, kad ištaisytų padarytą žalą.
Antradienio rytą skandalas plečiasi ir Azijos rinkose – oficialų tyrimą pradeda Pietų Korėja. Kitapus Atlanto taip pat dominavo teigiamos nuotaikos („S&P 500” +0.46 proc., „Dow Jones” +0,77 proc., NASDAQ +0,04 procento). Po praėjusį ketvirtadienį paskelbto FED sprendimo rugsėjį nekelti bazinės palūkanų normos, investuotojai supanikavo, tačiau atskirų FED padalinių vadovų komentarai rinkas nuramino. Buvo teigiama, kad vietos ekonomika ir toliau stiprės, o tai turėtų atsverti susirūpinimą dėl lėtėjančios plėtros pasaulyje.
Antradienį pagrindinių Europos biržų indeksų ateities sandorių kainos rodo būsiant nedidelį kainų augimą, taip pat kyla ir Azijos indeksų reikšmės (9:45 val. Lietuvos laiku Honkongo HANG SENG +1,45 proc., Kinijos SHANGHAI COMPOSITE +1,24 procento). Baltijos šalių biržose indeksų kryptis išsiskyrė (OMXV -0,20 proc., OMXR +0,85 proc., OMXT -0,44 procento).
Investuotojai ir toliau buvo linkę vaikytis trumpalaikio pelno prekyboje „Ventspils nafta“ (+1,37 proc.) ir „Latvijas kugnieciba“ (+2,14 proc.) akcijomis. Vilniaus biržoje išsiskyrė prekyba „Grigiškių“ (+0,93 proc.) akcijomis, kur buvo sudarytas vienas stambus tiesioginis sandoris.
Išaugęs institucinių investuotojų susidomėjimas šios bendrovės akcijomis, galėtų būti geras ženklas smulkiesiems rinkos dalyviams bei papildomas veiksnys padėsiantys akcijų kainai atsigauti po rugpjūčio antroje pusėje įvykusio nuosmukio. Naujieną, kad Susisiekimo ministerijai priklausančios „Lietuvos jūros laivininkystės“ (0,00 proc.) akcijos bus perduotos „Lietuvos geležinkeliams“ investuotojų reakcijos nesulaukė.