Kitokia verslo magistrantūra: kūrybiškas darbas su studentais ugdo savarankiškumą ir verslumą

VU Tarptautinio verslo mokykla (VU TVM) baigė įgyvendinti Europos socialinio fondo finansuojamą projektą „VU TVM II-osios pakopos studijų programų atnaujinimas“ (Nr.VP1-2.2-ŠMM-07-K-02-046). Beveik 2 metus trukusio projekto metu atnaujintos ir teigiamai ekspertų įvertintos 3 magistrantūros studijų programos.

Jau 2013 m. spalį startavo atnaujintos antrosios pakopos programos. Pagal tarptautinius standartus buvo atnaujintas programų „Tarptautinis marketingas ir prekyba“, „Tarptautinio verslo finansai“ ir „Tarptautinis verslas ir teisė“ turinys ir dėstymo metodikos.

„Naujus iššūkius ir kokybinius imperatyvus aukštosioms mokykloms kuria daugybė faktorių – kintantys darbo rinkos poreikiai, globalizacija, Lietuvos narystė Europos Sąjungoje, konkurencija, inovacijų plėtra ir kt. Siekiame vis labiau integruotis į Europos aukštojo mokslo erdvę, todėl studijų procese nuolat diegiame pažangias inovacijas“, – sako Dr. Erika Vaiginienė, direktoriaus pavaduotoja mokslui, inovacijoms ir kokybei, laikinai einanti VU TVM direktorės pareigas. – Kokybiškos, visapusiškos ir tarptautinius standartus atitinkančios profesinės žinios ir įgūdžiai suteikia studentams konkurencinį pranašumą įsidarbinant ar vystant nuosavą verslą tiek Lietuvos, tiek užsienio rinkose.

Kvalifikaciją kėlė dėstytojai

Siekiant pagerinti studijų kokybę, būtina nuolat kelti pedagoginę ir dalykinę dėstytojų kompetenciją. Projekto įgyvendinimo pradžioje specialius kvalifikacijos kėlimo kursus praėjo 20 dėstytojų. Buvo gilinamasi į pedagoginius ir psichologinius dėstytojo darbo aspektus, socialinius klausimus, novatoriškus ir kūrybinius darbo su studentais metodus.

Programų atnaujinimui reikiamų teorinių žinių ir praktinių įgūdžių įgiję dėstytojai vėliau dirbo su universiteto socialinių-ekonominių partnerių atstovais kuriant naujas programų koncepcijas ir turinį, prižiūrėjo jų diegimo ir vystymo procesus.

„Socialiniai-ekonominiai partneriai – projekto atveju, tai yra įvairių užsienio šalių aukštosios mokyklos ir verslo įmonės – greičiau sužino pasaulines rinkos tendencijas, yra daugiau praktikai nei teoretikai. Jų suteiktos rekomendacijos realiau atitinka šių dienų rinką, lanksčiau pritaikomos“, -sako E. Vaiginienė.

Atnaujinti moduliai anglų kalba

Kiekvienoje atnaujinamoje studijų programoje reikėjo užtikrinti bent 3 užsienio dėstytojų dalyvavimą. VU TVM dėstytojai, kartu su specialistais iš JAV, Kipro, Vengrijos, Rusijos, Peru ir kitų užsienio šalių vystė efektyvų, savarankišką studentų darbą skatinančią studijų strategiją, individualias konsultacijas ir savarankiško darbo formas apjungiančius mokymo metodus. Daug dėmesio buvo skiriama anglų kalba dėstomiems programų moduliams atnaujinti. Jie svarbūs studentų mainų kontekste, taip pat suteikiant tarptautinės patirties neišvykstantiems iš Lietuvos studentams.

„ VU TVM kasmet vidutiniškai studijuoja virš 300 užsienio studentų, mokytis į užsienį mainų programų rėmuose, arba pagal dvigubo diplomo sutartis išvyksta apie 80 vietos studentų. Pagal atnaujintas programas šiemet studijuoti pradėjo apie 70 studentų.

Verslumas ir mokymasis visą gyvenimą

Atnaujinta VU TVM magistrantūros programų dėstomoji medžiaga, atvejų analizės, savarankiškos bei egzaminų užduotys. Remiantis dėstytojų ir tarptautinių ekspertų siūlymais, kiekvienai programai suformuotas naujas vadovėlių komplektas. Atsižvelgta į verslo sektoriaus poreikius, dinamiškiems verslo procesams valdyti reikiamas kompetencijas. Ypatingas dėmesys skirtas jaunų žmonių verslumo skatinimui. Atnaujinant programas buvo laikomasi ir tarptautinių profesinių organizacijų reikalavimų bendriesiems, visą gyvenimą trunkantiems aukštos kvalifikacijos specialistų mokymosi ir specialiesiems gebėjimams.

Dėmesys e-mokymosi plėtrai

Pernai kito projekto metu VU TVM įdiegta pasaulyje tarp aukštųjų mokyklų populiari elektroninė sistema „Moodle“. Šiuolaikinė mokymuisi pritaikyta priemonė sudaro galimybes ne tik gauti medžiagą, mokytis ar atlikti užduotis nuotoliniu būdu, bet ir betarpiškai bendrauti su dėstytojais, kitais kurso studentais. Taip pat VU TVM sudarytos galimybės organizuoti vaizdo konferencijas. Šio projekto metu, atnaujinant antrosios pakopos studijas, pokyčiai taip pat neaplenkė virtualiosios erdvės – didelė dalis mokymosi medžiagos specialiai parengta ar pritaikyta kėlimui į elektroninę erdvę, daug dėmesio skirta e-mokymosi skatinimui.

VU Tarptautinio verslo mokyklos vadovės Erikos Vaiginienės teigimu, ateityje atsiras ir pilnos nuotolinės VU TVM studijų programos. „Nors tokių studijų kol kas nesiūlome, manau, artimoje ateityje  tai tikrai pasikeis. Kelti profesinę kvalifikaciją nuotoliniu būdu patogu dirbantiems, jau turintiems aukštąjį išsilavinimą žmonėms, taip pat – tarptautinės patirties įgyti norintiems užsienio studentams ar ieškantiems kokybiškos edukacijos už prieinamą kainą“, – sako ji.

Atnaujintoms programoms – teigiamas įvertinimas

Atnaujintos studijų programos pradėtos įgyvendinti 2013-ųjų spalį.  Priėmimas į atnaujintas studijų programas planuojamas ir 2014 m. sausio mėnesį. Įstojusieji studijuoti galėtų pradėti jau nuo vasario. 

Atnaujintų programų vertinimą jau atliko tiek Lietuvos, tiek užsienio ekspertai.VU TVM Tarptautinio verslo finansų programa įvertinta aukščiausiu balu ir akredituota 6 metams, o  spalio 21 d. universitete lankėsi tarptautinė ekspertų grupė, kuri atliko Tarptautinio marketingo ir prekybos programos vertinimą. Šių magistrantūros studijų vertinimo išvados paaiškės metų pabaigoje. Ekspertinį vertinimą atlikę Švietimo ir mokslo ministerijos rekomenduoti ekspertai patvirtino, kad programos atitinka darbo rinkos poreikius ir įgalina parengti aukštos kvalifikacijos specialistus. VU TVM turi pakankamai patirties ir resursų vykdyti atnaujintas magistrantūros studijų programas.

TVM LOGO small
TVM LOGO
 
Užsakomasis
Užsakomasis

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis