Profesinė sąjunga nutrūkus susitarimui gruodžio pradžioje žada organizuoti streiką.
Kaip informavo įmonė, administracija traukiasi iš susitarimo, dėl kurio profsąjunga rugsėjo pabaigoje įsipareigojo atsisakyti streiko, nepavykus susitarti dėl bendrovės pasiūlytos naujos darbo apmokėjimo sistemos.
„Toks sprendimas priimtas neradus sutarimo dėl naujos darbo apmokėjimo sistemos, kuri nuo lapkričio kiekvienam VVT darbuotojui garantuos didesnį darbo užmokestį bent 10 proc., o vairuotojams vidutinis atlyginimas augs 20 proc. Šis žingsnis leis pasiūlyti konkurencingą atlyginimą rinkoje, greičiau pritraukti naujų vairuotojų ir suteikti vilniečiams kokybiškas paslaugas“, – informavo VVT.
„Nepaisant nutrūkusio ketinimo protokolo, bendrovė išlaikys jame prisiimtus įsipareigojimus darbuotojams“, – nurodė bendrovė.
VVT profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius sako, kad žlugus rugsėjo pabaigoje pasiektam susitarimui, dėl kurio atsisakyta streiko planų, jis bus rengiamas gruodžio pradžioje.
„Ketinimų protokolas ir jame prisiimti įsipareigojimai buvo ta sąlyga, dėl kurios profesinė sąjunga sustabdė streiką. Bendrovei vienašališkai, neturint teisinio pagrindo, neišnaudojus visų mediacijos galimybių, pasitraukus iš ketinimų protokolo, profesinė sąjunga artimiausiu metu tęs paskelbtą streiką. Jis planuojamas gruodžio pradžioje“, – BNS teigė A.Markevičius.
Pasak įmonės, ketinimų protokolu rugsėjo pabaigoje VVT ir profsąjunga susitarė padidinti darbuotojams algas 10 proc. ir pradėti derybas dėl kolektyvinės sutarties.
„Derybų metu VVT pavyko sutarti dėl dalies profsąjungos keltų reikalavimų darbo organizavimo srityje, tačiau abi pusės nerado sutarimo dėl esminio klausimo – atlyginimo kėlimo“, – pabrėžia bendrovė.
A.Markevičius BNS tvirtino, kad bendrovė nesilaiko susitarimo, nes nuo lapkričio 1-osios vienašališkai pasiūlė įvesti naują atlyginimų sistemą, kuri nebuvo suderinta su profsąjunga. Anot A.Markevičiaus, ketinimų protokole nebuvo užsiminta, kad atlyginimai darbuotojams bus keliami tik susitarus dėl naujų darbo apmokėjimo taisyklių.
„Galima pasakyti, su daugeliu bendrovės pasiūlymų turėjome, galima sakyti, sutarimą, bet tais klausimais, kurie buvo svarbūs visiems darbuotojams ir darbuotojų atstovams, kuriuos bendrovė kategoriškai atsisakė priimti, ir buvo nesutarimas“, – kalbėjo jis.
Anot jo, profesinė sąjunga išgirdo pastabas dėl kokybės priedo – pradžioje siekusi jį panaikinti, vėliau jau neprieštaravo dėl šios sąlygos derėtis toliau.
Profesinės sąjungos vadovo teigimu, vis dėlto kyla neaiškumų dėl bendrovės siūlymų, nes keliant 10 proc. atlyginimą, atsisakoma priedų, sudarančių apie 3 proc. algos.
„Galime konstatuoti, kad atskiroms darbuotojų grupėms 10 procentų atlyginimai nekils, nes naikinami priedai ir didinamas atlyginimas tų priedų sąskaita, norima pereiti prie netvarių darbo užmokesčio mokėjimo formų, taškų sistemos, kur parašyta, kad darbuotojui „gali būti skirta 10 taškų“, o kriterijai – subjektyvūs, tokie kaip komandiškumas. Darbuotojas neturės galimybės niekaip įrodyti savo tiesos, kad jam neišmokėjo priedo, paremto subjektyviais vertinimais“, – pabrėžė A.Markevičius.
Savo ruožtu pati bendrovė tvirtina, jog tikisi tęsti su profsąjunga „produktyvias derybas“ dėl darbo sąlygų gerinimo darbuotojams ir kolektyvinės sutarties ir žada išlaikyti įsipareigojimus.
„Darbuotojai yra mūsų pagrindinis prioritetas. Norime jiems suteikti kuo geresnes darbo sąlygas ir juos motyvuoti už kokybišką darbą. Pasiūlydami didesnį atlyginimą ir pritraukę naujų kolegų, galėsime sumažinti dabartiniams komandos nariams tenkančią darbo naštą“, – pranešime sakė VVT vadovas Darius Aleknavičius.
VVT žada, kad atlyginimai vairuotojams ir kitiems darbuotojams kils skaičiuojant nuo lapkričio, pasak įmonės, tai bus trečiasis atlyginimų kėlimas kiek daugiau nei per metus. Atlyginimai, VVT teigimu, jau buvo didinti 2021 metų rugsėjį ir šių metų balandį, tam bendrovė skyrė 3,2 mln. eurų.
Remiantis šių metų rugpjūčio mėnesio duomenimis, vairuotojų vidutinis darbo užmokestis (VDU) už normą valandų kils nuo 1674 iki 2015 eurų prieš mokesčius.
VVT tvirtina, kad nauja darbo apmokėjimo sistema užtikrins didesnį darbo užmokestį mažiausiai uždirbantiems, nebeliks žymių skirtumų už tą patį darbą. Taip pat pakoreguota darbuotojų motyvacinė sistema – ji paremta išlaikant įprastus vertinimo kriterijus, pavyzdžiui, punktualumas, saugumas, kokybiškas keleivių aptarnavimas.
VVT darbuotojams ir toliau galios papildomos naudos, tokios kaip draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, išmokos gimus vaikui, galimybė nemokamai pasiskiepyti nuo virusinių ligų, sveikatingumo skatinimo priemonės. Atsižvelgiant į darbo stažą, skiriamos ir papildomos kasmetinės atostogos, kasmėnesiniai priedai prie darbo užmokesčio, šventinės premijos kokybiškai dirbantiems, ilgamečiams darbuotojams.
Rengti streiką profesinės sąjungos ketino prieš metus, tačiau tai padaryti trukdė ginčai teismuose ir valstybėje įvesta nepaprastoji padėtis.
Gegužę Vilniaus apygardos teismas galiausiai leido streikuoti užtikrinant pusę paslaugų, o kliūčių dėl nepaprastosios padėties neliko nuo rugsėjo vidurio šiam teisiniam režimui ėmus galioti tik pasienyje.
Rugsėjo pabaigoje VVT ir bendrovės profesinė sąjunga pranešė, jog streikas atšaukiamas pavykus sutarti dėl atlyginimų kėlimo, pradėti derybas dėl kolektyvinės sutarties.