Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

VVTAT nurodo: 5 požymiai, įspėjantys apie nepatikimą internetinę parduotuvę

Internetiniai sukčiai, apgaule išviliojantys patiklių pirkėjų pinigus, o vėliau paslaptingai dingstantys kartu su reklamuotomis prekėmis – dažnas reiškinys interneto platybėse. Patrauklūs pasiūlymai, akcijos ir nuostabių rezultatų žadantys produktai skatina skubotus sprendimus, kurie nebūtinai lems gerą pirkinį. Minėdama tarptautinę Saugesnio interneto dieną, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba primena auksines taisykles, padėsiančias atpažinti nepatikimą pardavėją internete, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Moteris prie kompiuterio
Moteris prie kompiuterio / Vida Press nuotr.

1. Kontaktinė informacija ir pavadinimas

Įstatymas įpareigoja kiekvieną internetu prekiaujantį verslininką nurodyti savo buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Pardavėjas taip pat turi nurodyti savo pavadinimą ir teisinę formą. Jei šių duomenų internetinės parduotuvės tinklalapyje arba pardavėjo socialinio tinklo paskiroje pasigedote – tai turėtų būti pirmasis signalas suklusti ir nepirkti iš šio pardavėjo. Kilus ginčui, nustatyti tokį pardavėją labai sudėtinga.

2. Gramatinės klaidos, nerišli kalba

Jei pardavėjo tinklalapyje arba socialinio tinklo paskyroje pastebėjote nemažai gramatinių klaidų, tekstas nerišlus ir nelogiškas, labai tikėtina, kad internetinė parduotuvė yra fiktyvi, o tekstas išverstas automatinio vertimo programa.

Vida Press nuotr./Mergina prie kompiuterio
Vida Press nuotr./Mergina prie kompiuterio

3. Per daug gerai, kad būtų tiesa

Specialus pasiūlymas! Tik šiandien! Iki akcijos pabaigos liko 1 diena! – tokie ir panašūs pasiūlymai atkreipia pirkėjų dėmesį, tačiau kuo daugiau raginimo ir patrauklių sąlygų – tuo didesnis turėtų būti pirkėjų budrumas. Kaina yra vienas esminių rodiklių vartotojui renkantis pirkinį, todėl internetiniai sukčiai nesikuklina tuo pasinaudoti. Prieš perkant dideles nuolaidas siūlančioje internetinėje parduotuvėje, patariame atlikti trumpą apžvalgą ir palyginti tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.

Būtina atminti, kad nors internete apstu įvairiausių stebuklingų preparatų, kurie žada nepaprastai gerus ir greitus rezultatus – gydyti gali tik vaistai! Nei maisto papildas, nei kosmetikos gaminys nėra laikomi vaistiniu preparatu, taigi jeigu jie yra reklamuojami nurodant gydomąsias savybes, tokius produktus ir juos platinančius pardavėjus vertinkite kritiškai. Visi Lietuvoje platinami vaistiniai preparatai turi būti registruojami Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos registre.

4. Atsiliepimai ir skundai

Kitų pirkėjų atsiliepimai yra puikus informacijos šaltinis, padėsiantis apsispręsti – pirkti iš konkrečios internetinės parduotuvės ar susilaikyti. Atsiliepimus rekomenduojame tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje ar socialinio tinklo paskyroje (paprastai fiktyvių parduotuvių atsiliepimai yra itin geri), o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse.

5. Pardavėjo registracijos vieta

Patikrinkite, ar pardavėjo internetinės svetainės adresas (domenas) yra užregistruotas. Būkite itin atsargūs rinkdamiesi prekes ne iš Europos Sąjungos šalių, kadangi apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas, pavyzdžiui, Kinijoje arba JAV, labai sudėtinga. Pastaruoju metu dažnėja atvejų, kai vartotojai perka iš Lietuvos arba Europos Sąjungos pardavėjų, tačiau pinigai už prekes pervedami į JAV arba Kinijoje esančias sąskaitas. Vėliau tokio pardavėjo internetinis tinklalapis išjungiamas ir pardavėjas tampa nepasiekiamas, todėl prieš atlikdami pinigų pervedimus, pasitikrinkite, kam pervedate savo pinigus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos