Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 05 20 /11:41

VW vadovai išvengė teismo dėl manipuliavimo rinka, bendrovei sumokėjus 9 mln. eurų

„Volkswagen“ atsikratė vienos iš vadinamojo dyzelgeito skandalo bylų, kuri galėjo būti viena iš kenksmingiausių, pagal neteisminį susitarimą sumokėjusi 9 mln. eurų, kad du jos vadovai nebūtų teisiami dėl kaltinimų manipuliavus rinka.
„Volkswagen“ ženklas
„Volkswagen“ ženklas / Gamintojo nuotr.

Vokietijos automobilių gamybos milžinės generaliniam direktoriui Herbertui Diessui ir stebėtojų tarybos pirmininkui Hansui Dieteriui Poetschui rugsėjį buvo pareikšti kaltinimai 2015 metais nesugebėjus laiku pranešti akcininkams apie atskleistą automobilių taršos rodiklių klastojimą.

„Volkswagen“ antradienį pranešė, jog buvo pasiektas susitarimas nutraukti procesą prieš minėtus du aukščiausio rango vadovus.

„Stebėtojų tarybos vertinimu, bendrovei būtų naudingiausia, jeigu procesas būtų nutrauktas“, – pareiškė „Volkswagen“.

Todėl bendrovė sutiko sumokėti po 4,5 mln. eurų, kad būtų panaikinti kiekvienam iš šių vadovų pareikšti kaltinimai, arba iš viso 9 mln. eurų.

„Volkswagen“ taip pat nurodė neradusi jokių ženklų, jog šie vadovai būtų pažeidę savo pareigas bendrovei.

„Dyzelgeito“ skandalas kilo 2015 metų rudenį, kai „Volkswagen“ pripažino, jog 11 mln. visame pasaulyje parduotų dyzelinių automobilių – o tai daugiausia buvo „Volkswagen“ markės automobiliai, nors tarp jų buvo ir „Audi“, „Porsche“, „Škoda“ bei „Seat“ markių transporto priemonių, – buvo įdiegusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, kad šios transporto priemonės atliekant jų taršos bandymus atrodytų ekologiškesni negu iš tikrųjų yra.

Šis skandalas kadaise liaupsintoje Vokietijos automobilių pramonėje sukėlė vieną didžiausių krizių jos istorijoje, o „Volkswagen“ susidūrė su virtine ieškinių ir kitų teisinių problemų.

Be H.Diesso ir H.D.Poetscho, kaltinimus manipuliavimu rinka Vokietijos prokurorai pernai pareiškė ir buvusiam „Volkswagen“ generaliniam direktoriui Martinui Winterkornui.

Prokurorai įrodinėjo, jog „Volkswagen“ vadovai akcininkams apie tyrimą dėl vadinamųjų išderinimo įtaisų turėjo pranešti, kai tik apie tai sužinojo, užuot laukę, kada apie tai paskelbs JAV institucijos, kurios šią žinią paviešino 2015 metų rugsėjo 18-ąją ir tai išprovokavo staigų „Volkswagen“ akcijų kurso kritimą.

„Volkswagen“ valdyba antradienį paskelbtame pranešime nurodė, jog „baudžiamosios teisės patarėjai ir bendrovės atstovai ir tuomet, kai buvo pareikšti kaltinimai, ... ir dabar tvirtina, jog prokuratūros kaltinimai ponui Poetschui ir ponui Diessui yra nepagrįsti“.

Teisinės problemos

H.Diessas visai „Volkswagen“ grupei vadovauja nuo 2018 metų balandžio. Prieš tai jis beveik trejus metus – nuo 2015 metų liepos – vadovavo „Volkswagen“ markės padaliniui.

M.Winterkornas „Volkswagen“ vadovavo nuo 2007 iki 2015 metų. Jis atsistatydino netrukus po to, kai kilo dyzelgeitu pramintas skandalas.

Pernai balandį Braunšveigo prokurorai jį ir dar keturis įtariamuosius apkaltino stambiu sukčiavimu, nesąžininga konkurencija ir piktnaudžiavimu pasitikėjimu.

M.Winterkorno advokatai tvirtina, kad jis „šiuo atveju yra nekaltas“ ir „toliau ginsis“.

Vokietijos žiniasklaidoje rašoma, jog prieš M.Winterkorną pradėtas procesas dėl manipuliavimo rinka taip pat gali būti nutrauktas pasiekus susitarimą.

„Dyzelgeitas“ iki pamatų sukrėtė „Volkswagen“, o kartu su šia bendrove – ir visą Vokietijos automobilių gamybos sektorių, šalies ekonomikos ramstį, turintį apie 800 tūkst. darbuotojų.

Skandalas „Volkswagen“ grupei jau atsiėjo daugiau kaip 30 mlrd. eurų, kuriuos teko skirti automobilių išpirkimui, baudoms ir kompensacijoms automobilių savininkams, tiesa, daugiausia Jungtinėse Valstijose.

Taip pat buvo suduotas didžiulis smūgis reputacijai.

Balandžio pabaigoje „Volkswagen“ ne teismo tvarka pasiekė susitarimą dėl didžiausio Vokietijos istorijoje ieškinio, pagal kurį maždaug 235 tūkst. klientų sutiko sumokėti apytikriai 750 mln. eurų kompensaciją.

Tačiau gamintoja tebeturi gausybę teisinių problemų, įskaitant susivienijusių Vokietijos investuotojų pareikštą ieškinį, kuriame jie iš bendrovės reikalauja milijardų eurų kompensacijos už nuostolius, kuriuos jie patyrė dėl staigaus „Volkswagen“ akcijų kurso kritimo per kelias dienas po to, kai skandalas iškilo į viešumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs