„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2018 05 16 /14:55

Vyriausybė pritarė „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkai

Vyriausybė trečiadienį pritarė valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkos modeliui.  
Lietuvos geležinkeliai
Lietuvos geležinkeliai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vietoje dabar veikiančių trijų „Lietuvos geležinkelių“ direkcijų – Keleivių vežimo, Krovinių vežimo ir Infrastruktūros – numatoma įsteigti tris naujas uždarąsias akcines bendroves, kurių po 100 proc. akcijų paketus valdys kontroliuojančioji bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Pastarosios visas akcijas ir toliau valdys valstybė.

„Siūlomi pakeitimai dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonių (vežėjų) veiklos išskyrimo į atskirus juridinius asmenis (...) padidintų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo nepriklausomumą, nešališkumą, užtikrintų nediskriminacinę prieigą prie viešosios geležinkelių infrastruktūros, taip pat sudarytų palankesnes sąlygas geležinkelio įmonėms (vežėjams) vykdyti ūkinę komercinę veiklą“, – rašoma projekto pažymoje.

Įstatymų pakeitimais įgyvendinamos ES direktyvos.

Tikimasi, kad galutiniai sprendimai, atversiantys kelią pokyčiams „Lietuvos geležinkeliuose“, Seime bus priimti artimiausiu metu. Susisiekimo viceministras Ričardas Degutis anksčiau teigė, kad naujos bendrovės turės būti įsteigtos iki kitų metų rugsėjo 1 dienos, o veiklą pradėtų kitų metų gruodžio pradžioje.

Svarstant galimus geležinkelių veiklų valdymo efektyvinimo būdus, buvo analizuoti trys galimi modeliai: vertikaliai integruota įmonė, kuri veikia dabar, iš dalies atskirtų veiklų ir visiškai atskirtų veiklų modeliai.

Iki šiol nė viena valdžia nesiryžo bent struktūriškai pertvarkyti „Lietuvos geležinkelių“, iki 2016-ųjų pabaigos turėjusių „valstybės valstybėje“ įvaizdį. Pagal dabar siūlomą modelį pertvarkyti įmonę 2016 metais Europos Komisijai žadėjo Algirdo Butkevičiaus Vyriausybė, 2011 metais panašų holdingo modelį konservatorių-liberalų Vyriausybei siūlė tuometinis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, į tris atskiras įmones geležinkelius išskaidyti ketinta ir 1999–2000 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs