Ministrų kabinetas pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui perduoti 11-os valstybinių įmonių valdomą turtą – kelius – Lietuvos automobilių kelių direkcijai.
„Tai yra pirmoji kelių priežiūros įmonių reformos dalis. Antra dalis bus Seimo sprendimas įmones išbraukti iš strateginių įmonių sąrašo, kad būtų galima jas apjungti. Bet iš pradžių reikia iš šių įmonių turto išimti pačius kelius, kuriuos jos valdo ir perduoti Kelių direkcijai“, – trečiadienį Vyriausybės posėdyje kalbėjo susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Anot jo, bendra perduodamo turto likutinė vertė siekia beveik 2 mlrd. eurų.
„Tokiu būdu mes visą kelių turtą koncentruotume Lietuvos automobilių kelių direkcijoje, kuri ir yra atsakinga už kelių priežiūrą. Buvo ydinga praktika, kad regioninės įmonės valdė turtą, už kurį jos nebuvo atsakingos, o tik juos valydavo“, – kalbėjo R.Masiulis.
Jis posėdyje taip pat paprašė teisingumo ministrės Mildos Vainiutės padėti sumažinti kai kuriuos Registrų cento įkainius, nes kitu atveju reforma bus labai brangi.
„Dėl pertvarkos noriu paprašyti teisingumo ministrės patarpininkauti, diskutuojant su Registrų centru. Pradėjus derybas su Registrų centru paaiškėjo, kad pakankamai didelis įkainis vien tik įvykdyti šitą reformą. Preliminariais skaičiavimais, buvo apie 1 mln. eurų, dabar lyg kalbama apie 400 tūkst. eurų. Bet tokiai formaliai procedūrai gal būtų galima padaryti ir specialų įkainį, nes vis tiek viskas valstybės rankose“, – sakė R.Masiulis.
Reaguodamas į tai, premjeras Saulius Skvernelis teisingumo ministrei priminė, kad vis dar laukia Vyriausybės nutarimo projekto dėl Registrų centro įkainių pagrįstumo. Tą padaryti teisingumo ministrė įpareigota per savaitę.
„Tikrai nemotyvuoti įkainiai, kuriais vadovaujasi Registrų centras, tai kerta per susisiekimo ir viskas kitas valstybines institucijas, su miškais tas pats yra. Tai yra netoleruotina“, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo S.Skvernelis.
Ministrų kabinetas kovo pradžioje iš esmės pritarė valstybinių kelių priežiūros įmonių pertvarkai, pagal kurią vietoje šiuo metu veikiančių 11-os įmonių turėtų likti viena. Numatoma, kad dar šiemet vietoje valstybės įmonės „Automagistralė“ ir 10-ies regioninių priežiūros įmonių turėtų atsirasti viena valstybės įmonė „Kelių priežiūra“.