„Facebook“ priklausanti įmonė pranešė pasiūliusi mokėjimo paslaugą „Whatsapp Pay“, praėjus kelioms valandoms po to, kai sulaukė šalies mokėjimų reguliuotojos leidimo.
Indija yra didžiausia momentinio susirašinėjimo bendrovės rinka, turinti apie 400 mln. vartotojų.
„Whatsapp Pay“, leidžianti žmonėms siųsti ir gauti pinigus per susirašinėjimo platformą, buvo paleista Brazilijoje birželį, tačiau netrukus sustabdyta dėl centrinio banko pareikštų prieštaravimų, susijusių su konkurencijos varžymu, nors netrukus leidimas gali būti atnaujintas.
„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas vaizdo įrašo pareiškime teigė, kad pastarasis Indijos reguliuootjų žingsnis paskatins „naujoves“ mokėjimuose.
M.Zuckerbergas taip pat pasidžiaugė Indijos „Unified Payments Interface“ (UPI) – momentine realiojo laiko mokėjimo sistema, kurią šalyje mokėjimų programoms valdyti naudoja 1,3 mlrd. žmonių, o tinkle dalyvauja daugiau nei 140 Indijos bankų.
Sistemą taip pat naudoja „Google Pay“, „Walmart“ „PhonePe“ ir „Paytm“, kurie dominuoja Indijos skaitmeninių mokėjimų rinkoje.
„Indija yra pirmoji šalis, naudoja tokią sistemą“, – pažymėjo M.Zuckerbergas.
Indijos UPI spalio mėnesį apdorojo daugiau nei 2 mlrd. sandorių, o praėjusį mėnesį – 1,8 mlrd. sandorių.
Konkurencija dėl Indijos rinkos yra didelė, nes skaitmeninių mokėjimų rinka 2019 metais siekė apie 75 mlrd. JAV dolerių ir tikimasi, kad iki 2025 metų ji išaugs iki daugiau nei 500 mlrd. JAV dolerių.
„WhatsApp“ bendradarbiauja su penkiais Indijos skolintojais, įskaitant Indijos valstybinį banką, „HDFC Bank“, „ICICI Bank“, „Axis Bank“ ir „Jio Payments Bank“.
Indijos nacionalinė mokėjimų korporacija pirmajame etape nustatė 20 milijonų „Whatsapp“ paslaugos vartotojų viršutinę ribą, kurie visi turi turėti debeto korteles ir banko sąskaitas.
Amerikiečių įmonė dvejus metus laukė leidimo pradėti teikti paslaugą, išbandydama bandomuosius mokėjimus su maždaug milijonu klientų.