„Wolt“ diegia naują apmokėjimo sistemą: darbuotojai vertina kritiškai

Nuo pirmadienio, rugpjūčio 9 d., „Wolt“ Lietuvoje atnaujina savo kurjerių-partnerių veiklos apmokėjimo modelį. Šiuo žingsniu siekiama subalansuoti visų platformos kurjerių-partnerių (nepriklausomai ar vairuojančių automobilį, pristatymui besirenkančių dviratį, ar paspirtuką) veiklos apmokėjimą bei užtikrinti savaitgaliais veikiančių kurjerių-partnerių konkurencingas gaunamas pajamas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Saulėta sekmadienio popietė Vilniaus centre
Saulėta sekmadienio popietė Vilniaus centre / Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr.

„Nuolat tobuliname savo veiklą ir taip siekiame tvaraus visų pusių gaunamų pajamų ir naudos balanso. Remiantis mūsų skaičiavimais, šie pokyčiai didžiajai daliai mūsų kurjerių-partnerių arba turės neutralų poveikį, arba jų pajamos išaugs. Be to, mums svarbu išlaikyti ir toliau užtikrinti kokybiškas paslaugas savo klientams, nauja sistema prie to taip pat prisidės“, – sako Simon Runzheimer, „Wolt“ operacijų vadovas Baltijos šalyse.

Šiuo metu „Wolt“ bendradarbiauja su maždaug 3000 kurjerių-partnerių Lietuvoje. Pasak S.Runzheimerio, naujasis modelis nesumažina įmonės sąnaudų, o vidutinis kurjerių-partnerių pajamų lygis Lietuvoje išliks toks pat arba padidės.

„Šiuo metu Lietuvoje kurjeriai-partneriai vidutiniškai gauna 9 eurus per valandą. Pakeitus sistemą, dauguma užsakymų bus kompensuojami geriau arba taip pat, kaip dabar. Skaičiuojame, daugiau nei 45 proc. visų pristatymų turėtų būti apmokami geriau nei šiuo metu, apie 35 proc. pristatymų – panašiai kaip dabar, o apie penktadalis pristatymų – šiek tiek mažiau. Dalis kurjerių-partnerių, užsakymus pristatantys dviračiais, pradžioje gali pastebėti pajamų mažėjimą 5–10 proc., tačiau artimiausiomis savaitėmis skirtumas turėtų išnykti dėl augančios paslaugos paklausos rudens sezonu“, – sako „Wolt“ operacijų vadovas Baltijos šalyse.

Kurjerių-partnerių veikla, jos apmokėjimo modelio keitimas trumpai – informacija čia.

  • Pagal „Wolt“ modelį kurjeriai-partneriai gali laisvai pasirinkti, kada prisijungti prie platformos, kuriuos užsakymus priimti ar kuriuos atmesti.
  • Kurjeriams apmokama už užsakymus, kuriuos jie nusprendžia priimti: pajamas už vieną pristatymą sudaro keli elementai, pavyzdžiui, bazinis pristatymo mokestis, mokestis už atstumą, mokestis už didelį užsakymą, mokestis už pristatymus piko metu ir kt. Nė vienas iš visų sudėtinių elementų atskirai nelemia galutinių kurjerio pajamų, kurias jis gauna už pristatymą. Pajamas sudaro skirtingų mokesčių derinys.
  • Naujasis modelis pradedamas taikyti siekiant tolygiau subalansuoti skirtingomis transporto priemonėmis įgyvendinamus pristatymus ir geriau atliepti klientų poreikius. Tai reiškia, kad kurjerių-partnerių gaunamos pajamos yra koreguojamos, tačiau bendra kurjeriams-partneriams išmokamų pajamų išlieka tokia pati. Kai kurios gaunamų pajamų dalys didėja (pavyzdžiui, bazinis mokestis piko valandomis ir savaitgaliais), kai kurios – lieka tokios pačios (pavyzdžiui, mokestis už atstumą už kiekvienus 250 metrų, pradedant nuo 750 metrų), dalis – mažinama (pavyzdžiui, bazinis mokestis ne piko valandomis).
  • Skaičiuojama, kad įvedus šiuos pakeitimus, vidutinės kurjerių-partnerių pajamos Lietuvoje išliks maždaug tokios pačios arba padidės (šiuo metu daugiau nei 9 eurai už valandą laiko esant prisijungus prie platformos).
  • ~80 proc. pristatymų kurjeriams-partneriams bus kompensuojami geriau arba taip pat, kaip dabar. Skaičiuojama, daugiau nei 45 proc. visų pristatymų turėtų būti apmokami geriau nei dabar, apie 35 proc. pristatymų – panašiai kaip šiuo metu, o apie penktadalis pristatymų – šiek tiek mažiau. Dalis kurjerių-partnerių, užsakymus pristatantys dviračiais, pradžioje gali pastebėti pajamų mažėjimą 5–10 proc., tačiau artimiausiomis savaitėmis skirtumas turėtų išnykti dėl augančios paslaugos paklausos rudens sezonu.

Keli sistemos pokyčius iliustruojantys pavyzdžiai:

  • Jeigu anksčiau kurjeris-partneris penktadienį per pietus pristatydavo užsakymą 1500 metrų atstumu, už pristatymą jis gaudavo 3,5 euro. Dabar, pagal naują modelį, jis gaus 3,8 euro.
  • Antras pavyzdys, Jeigu anksčiau kurjeris-partneris sekmadienį pristatydavo užsakymą 750 metrų atstumu, už pristatymą jis gaudavo 3 eurus. Dabar, pagal naują modelį, jis gaus 3 eurus.
  • Jeigu anksčiau kurjeris-partneris penktadienį per pietus pristatydavo užsakymą 750 metrų atstumu, už pristatymą jis gaudavo 3,5 euro. Dabar, pagal naują modelį, jis gaus 3,5 euro.

15min primena, kad penktadienį „Wolt“ kurjeriai kartu su Kurjerių asociacija paskelbė besiruošiantys streikui prie įmonės būstinės, prie Užupio skvero pirmadienį, rugpjūčio 9 d., nuo 11 iki 13 val. Kaip teigiama, streiko priežastis – klaidingai matuojami atstumai ir naujo apmokėjimo modelio spragos.

„Iki šiol bazinis tarifas kurjeriui už vieną pristatymą buvo 3 eurai, su priedu už tolimesnius nei 3 kilometrai pristatymus. Tačiau „Wolt“ jau dabar ne matuoja realų nuvažiuotą atstumą, o nustato jį pagal tiesią liniją žemėlapyje, lyg kurjeriai naudotųsi malūnsparniais. Kartais realus atstumas būna dvigubai didesnis, o dar reikia grįžti iki restoranų“, – teigia Kurjerių asociacijos atstovas Vukas Vukotičius.

Streikuojantys kurjeriai reikalaus, kad būtų paliktas bazinis 3 eurų tarifas, matuojami realiai nuvažiuojami atstumai. Kurjeriai nenori, kad būtų panaikinti papildomi priedai už darbą savaitgaliais. Kurjerių asociacijos duomenimis, nuo platformos pirmadienį planuoja atsijungti bent 400 „Wolt“ kurjerių trijuose didžiausiuose šalies miestuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų