Nuo 1966-ųjų metų Kaune gyvuojančios šašlykinės „Žaliukė“ savininkai Jonas ir Snieguolė Poderiai 15min neseniai prasitarė, kad netoli krepšinio arenos veikianti jų šašlykinė atgyja, kai tik joje susirenka „Žalgirio“ gerbėjai – tuomet čia nė uodas nepraskristų. Šašlykinėje sukuriama puiki atmosfera – sirgaliai susistumdo stalus, bendrauja, visi būna su žaliais šalikais, skanduoja – leidžiama viskas.
Tokia atmosfera „Žalgirio“ rungtynių dieną vyrauja kone visose Kauno centro bei senamiesčio kavinėse, kavinukėse, baruose bei restoranuose.
„Nuo vakar prasidėjo psichozė. Antradienio vakarą bare vyravo tokia pat atmosfera, kaip ir „Žalgirio“ arenoje“, – 15min prasitarė Laisvės alėjoje veikiančio sporto baro „rePUBlic“ barmenas. Ši vieta itin populiari tarp krepšinio fanatikų. O ir įsikūrusi ji pakeliui į „Žalgirio“ areną, tad tiek prieš, tiek per, tiek po rungtynių joje pilna „žaliai baltų“.
„Ar eilinės „Žalgirio“ rungtynės, ar atkrintamosios, – mūsų baras visuomet būna pilnas. Kiek išauga apyvarta, atsakyti negaliu, tačiau žmonės pradeda rinktis iškart po darbų ir užsibūna iki vėlumos. Nesvarbu, kad ryt reikia į darbus. Apsilanko ir „Žalgirio“ varžovų iš užsienio sirgaliai. Štai jie baro stalus užsėda jau apie 15 val. Pirmasis „rePUBlic“ populiariausias būtent tarp užsieniečių krepšinio sirgalių“, – teigė „rePUBlic“ barų atstovė Indrė Šikšnienė, patikinusi, kad rungtynių dieną tenka sutelkti didesnį darbuotojų ir apsauginių kolektyvą.
Futbolo sirgaliams triukšmingumu neprilygsta
Darbuotojų skaičių Eurolygos mačų metu padidinti tenka ir „Lithuanian Pub Entry“ barui, veikiančiam Vilniaus gatvėje. Šios įstaigos vadovas Nerijus Paškevičius patikino, kad sirgalių banga ima plūsti apie 19 valandą, tačiau visi staliukai būna užsakyti dar dieną prieš mačą. Ypač jei „Žalgiris“ žaidžia išvykoje.
„Pasijuto, kad vasara atėjo. Populiariausiu sirgalių gėrimu išlieka alus. Ar drausmingi „žaliai balti“? Pas mus renkasi solidesnė publika, tad apsaugos tikrai neprireikia“, – patikino N.Paškevičius.
Prisiminė jis ir garsiuosius anglų bei škotų futbolo sirgalius, keletą kartų per pastaruosius metus plūdusius Vilniaus bei Kauno barus. Vis dėlto, „Lithuanian Pub Entry“ savininko teigimu, juos sulyginti su „Žalgirio“ sirgaliais būtų sunku.
„Jei lygintume triukšmingumo lygį, tai „Žalgirio“ sirgalius gautų 6 ar 7 balus dešimtbalėje sistemoje, o Anglijos ar Škotijos futbolo fanai – 10. Nuo jų sukeliamo triukšmo kiti klientai greitai išsibėgioja“, – nusijuokė N.Paškevičius.
Neprilygtų lietuviai škotams bei anglams ir pagal išgeriamą alkoholio bare kiekį.
Prailgino darbo valandas
Pilnutėlis balandžio 24-osios vakarą po įspūdingos Kauno „Žalgirio“ pergalės prieš Pirėjo „Olympiakos“ buvo ir Laisvės alėjoje veikiantis „PJazz“ restoranas. Ir dirbo jis kiek ilgiau nei įprastai – iki 1 val. nakties, kai duris eilinį antradienį užveria dar 23 val.
„Taip, dėl „Žalgirio“ pergalės prailginome darbo dieną dviem valandomis. Antradienį sulaukėme dvigubai daugiau klientų nei įprastai. Sodinome jau kur papuolė. Prie triviečių staliukų žmonės sėdėjo po keturis ir pan. Atmosfera – nepakartojama“, – teigė Laisvės alėjoje veikiančio „PJazz“ vadovė Ieva Rupšytė.
Pasak jos, klientų antplūdį „Žalgirio“ rungtynių dieną „PJazz“ pajunta iki mačo likus kelioms valandoms. Žmonės pasistato automobilius tolėliau, pasivaikšto po Laisvės alėją ir prisėda pavalgyti. Didžioji dalis staliukus rezervuoja išvakarėse. Rezervacija nemokama.
Dėl „Žalgirio“ pergalės prailginome darbo dieną dviem valandomis. Antradienį sulaukėme dvigubai daugiau klientų nei įprastai.
„Rezervuoja staliukus didelės kompanijos – po 10 ar 12 žmonių. Dažniausiai tai būna vaikinai, bendradarbiai. Merginų krepšinio fanių – mažokai. Skambina daug žmonių, norinčių rezervuoti staliuką, dar ilgai po to, kai laisvų staliukų jau nebeturime. Populiariausias valgis rungtynių metu – pica. Jos reikia ilgiau palaukti, bet niekas nepyksta.
Visi būna puikiai nusiteikę, atsipalaidavę. Jei „Žalgiris“ laimi, po mačo iš arenos užplūsta didžiulė sirgalių minia. Jei pralaimi, restoranas greitai ištuštėja. Iš nevilties niekas nenusigeria“, – nusijuokė I.Rupšytė.
Pakabina vėliavą, įjungia žaliai baltas šviesas
Rungtynių dieną „PJazz“ restorane iškabinama Lietuvos trispalvė, užsidega žalios ir baltos šviesos – kuriama speciali atmosfera. Tačiau jokių akcijų-atrakcijų sirgaliams įstaiga netaiko. O kam, kai klientūra ir taip, neįdedant daug pastangų, išauga dvigubai.
„Po pergalės didžėjus užleidžia Marijono Mikutavičiaus „Tris milijonus“. Ir visiems nuotaika dar labiau pagerėja. Antradienis praėjo be jokių konfliktų ar nusiskundimų. Iš darbuotojų nuovargio galima spręsti, kad vakaras buvo puikus“, – patikino „PJazz“ atstovė.
Pasak jos, po mačo su Pirėjo „Olympiakos“ sirgaliai bare išgėrė apie 90 litrų alaus. Tikslaus skaičiaus pasakyti ji negalėjo. O kaip su pasaulio ledo ritulio čempionatu?
„Transliuojame mačus, tačiau tokio fanų antplūdžio nėra. Krepšinis – Nr. 1“, – teigė I.Rupšytė.
Kaune krepšinis žiūrimas labiau nei Vilniuje
Pakeliui į „Žalgirio“ areną, viešbučio „Metropolis“ pastate, veikia ir erdvi „Charlie Pizza“. Įstaiga atidaryta 2011 metais, prieš pat Europos krepšinio čempionatą, vykusį Lietuvoje. Vieta restorano vadovams pasiteisina ir dabar. Eurolygos ar LKL rungtynių dieną itin populiarūs tampa ir „Akropolyje“ veikiantys to paties tinklo restoranai – „Charlie Pizza“ bei „La Crepe“.
„Per Eurolygos mačą antradienį apyvarta Laisvės alėjoje veikiančioje „Charlie Pizza“ išaugo dvigubai. Tai daugiausiai sirgalių pritraukianti mūsų valdoma vieta Kaune. Žmonės ne tik žiūri rungtynes, bet ir užsuka pavalgyti prieš mačą.
Daug kas priklauso ir nuo to, kokios tai rungtynės – Eurolygos ar LKL. Ne visi namuose mato „Viasat Sport Baltic“, transliuojantį Eurolygos mačus, tad eina žiūrėti į miestą. Svarbu ir tai, kada žaidžia „Žalgiris“, – antradienį ar ketvirtadienį. Ketvirtadienis vis dėlto – mažasis savaitgalis. Antradienį po rungtynių klientai greičiau išsiskirsto, skuba į namus“, – patikino „Charlie Pizza“ valdančios „Amber Food“ generalinis direktorius Gediminas Balnis.
Pasak jo, krepšinis labiausiai žiūrimas yra būtent Kaune. Antroje vietoje – Vilnius.
„Didžioji dalis klientų net žino, kurį staliuką nori užsisakyti, kur patogiau stebėti rungtynes. Šiaip lietuviai krepšinio sirgaliai yra gana ramūs. Štai užsienio futbolo sirgalių apsilankymų metu samdome apsaugą. Arba, žiūrėkit, Šarūnui Jasikevičiui Atėnuose net su lazeriu į akis švietė, o mūsiškiai fanai – nieko. Nekelia jokių problemų. Žinoma, ir „Žalgirio“ arenos valdytojai, apsaugininkai yra puikiai pasiruošę.
Šiaip visą tą psichozę vertinčiau dviprasmiškai. Kai kurie restoranai apyvartą išaugina, o kai kurie... Pvz., „Manami“ apyvarta per „Žalgirio“ rungtynes net krinta. Kodėl? Nes šiuose restoranuose netransliuojamas krepšinis, o ir užkandžių meniu nėra. Tad vanduo pilstomas iš vieno kibirą į kitą“, – patikino G.Balnis, pabrėžęs, kad net darbuotojų gaunami arbatpinigiai priklauso nuo to, laimėjo „Žalgiris“ ar ne, – nulemia sirgalių nuotaika.