03 12

„Žalias“ ir „draugiškas aplinkai“: gamintojai turės įrodyti, kad produktai yra tokie

Netolimoje ateityje parduotuvių lentynose ir reklamose gali sumažėti užrašų „ekologiškas“, „žalias“, „draugiškas aplinkai“ ar „neutralus klimatui“. Europos Parlamentas (EP) laimina taisykles, pagal kurias gamintojai turės įrodyti, kad yra pagrindo taip teigti apie jų produkciją.
Popieriniai pirkinių maišeliai
Popieriniai pirkinių maišeliai / 123RF.com nuotr.

Antradienį ES taisyklių projektui, kuris tapo pirmine EP pozicija, pritarė 467 politikai, 65 balsavo prieš, 74 susilaikė.

Pasodinai medį – dar ne „žalias“

Siekdami išvengti vartotojų klaidinimo patraukliai skambančiais šūkiais, antradienį europarlamentarai balsavo dėl Europos Sąjungos (ES) taisyklių, kurios apibrėžia teiginių apie produkcijos ekologines savybes pagrindimą.

Įmones norima įpareigoti minėtus ir panašius epitetus prie savo gaminių skelbti tik tuomet, kai tai yra moksliškai pagrįsta. Taip tikimasi pristabdyti vadinamąjį žaliąjį smegenų plovimą (angl. greenwashing).

„Svarbu išsiaiškinti, kas veikia „žaliai“, kas tik apsimeta“, – taip planuojamus pokyčius pirmadienį EP posėdyje Strasbūre apibendrino Aplinkos apsaugos komiteto (ENVI) narys iš Nyderlandų Mohammedas Chahimas.

Jo žodžiais, esama kompanijų, kurios „siekia žaisti vartotojais žalinimo srityje“. Politikas prisiminė „Primark“ parduotuvės – „prekybos tinklo, kuris parduoda prastos kokybės tekstilės gaminius“ – vitrinoje matęs užrašą, kad jie kovoja už gamtos išsaugojimą.

Tokie paradoksalūs pareiškimai, anot EP pranešėjo dėl šio projekto esto Andruso Ansipo, kartais atsiranda dėl to, kad dalis prekės ar jos gamybos, paslaugos teikimo proceso išties yra ekologiška. Reklamos sumetimais tai perkeliama visam produktui.

Visi nori būti žali, ekologijai draugiški, bet už to dažnai yra melas. Negali sakyti, kad esi žalias, jei pasodinai medelį.

Bet pirkėjas ar paslaugos vartotojas ne visada gali tai patikrinti, todėl yra klaidinamas ir susivilioja tik iš dalies pagrįstu ar visai neteisingu apibūdinimu. Juoba kad įvairiose ES valstybėse vis dar galioja skirtingi reikalavimai dėl „ekologiškas“ ir panašių apibūdinimų vartojimo, su iš trečiųjų šalių įvežamomis prekėmis – dar daugiau neaiškumo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis