Žinia iš Lenkijos: „ORLEN Lietuva“ rezultatai geri, tačiau turime būti pasiruošę viskam

2015 m. II ketvirtį „ORLEN Lietuva“ fiksavo: 134 mln. JAV dolerių EBITDA pagal LIFO, 14 procentinių punktų (lyginant su praėjusiais metais) padidėjusį gamybos pajėgumų panaudojimą, 17 procentų (lyginant su praėjusiais metais) išaugusius pardavimus. Tačiau iš Varšuvos atskriejo neraminanti žinia – nors bendrovės rezultatai ir geri, PKN ORLEN yra pasiruošusi viskam.
Sławomiras Robertas Jędrzejczykas
Sławomiras Robertas Jędrzejczykas / PKN Orlen

Gerų „ORLEN Lietuva“ rezultatų priežastis – bendrovės reorganizavimas ir labai palankios makroekonominės sąlygos. II šių metų ketvirtį gamybos pajėgumų panaudojimas siekė 86 proc. (birželį šis rodiklis buvo išaugęs iki 92 proc. – aukščiausio lygio per pastaruosius dvejus metus). Tolesnė pardavimo veiklos plėtra Baltijos valstybių ir Ukrainos rinkose leido bendrovei per I 2015 m. pusmetį uždirbti 145 mln. JAV dolerių grynojo pelno.

„Visos pastangos ir ryžtas reorganizuojant bendrovę duoda gerų finansinių rezultatų. Nepaisant to, mes nepervertiname rinkos sąlygų, kurios šiuo metu mums yra ypatingai palankios, įtakos. Kita vertus, pastebime, kad mūsų pastangos plėstis Baltijos valstybių rinkoje didina parduodamų produktų kiekius. 2015 m. I pusmetį „ORLEN Lietuva“ į Latviją įvežė 22 proc. daugiau produktų, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2014 metais. Estijoje per tą patį laiką mūsų pardavimai išaugo 38 proc.“, – pranešime spaudai cituojamas „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Ireneuszas Fąfara.

2015 m. II ketvirtį „ORLEN Lietuva“ fiksavo visų finansinių rodiklių didėjimą. EBITDA pagal LIFO siekė 134 mln. JAV dolerių, kai 2014 m. II ketvirtį jis buvo 0 mln. JAV dolerių (išskyrus turto vertės sumažėjimą). Grynasis pelnas pastarąjį ketvirtį siekė 98 mln. JAV dolerių, kai 2014 m. II ketvirtį jis buvo –24 mln. JAV dolerių (išskyrus turto vertės sumažėjimą). 

Nuo 2006 m. PKN ORLEN išleido beveik 4 mlrd. JAV dolerių Mažeikių naftos perdirbimo produktų gamyklos įsigijimui ir tolesnėms investicijoms į ją. PKN ORLEN dar nėra skyręs „ORLEN Lietuva“ pelno dalies dividendų išmokėjimui, o visus bendrovės finansinius resursus reinvestuoja į jos plėtrą.

Lenkai optimizmu netrykšta

Anksčiau iš Varšuvos ne kartą atsklido žinia, kad Mažeikiuose esanti naftos perdirbimo gamykla gali būti parduota ar netgi uždaryta.

Nors „ORLEN Lietuva“ pastaruoju metu demonstruoja labai gerus finansinius rezultatus, lenkai neatmeta ir blogojo scenarijaus galimybės.

Manau, kad vienas ar du ketvirčiai, kai „ORLEN Lietuva“ parodė gerus rezultatus, yra dar nepakankami tikėtis gerų rezultatų ir ateityje.

„ORLEN Lietuva rezultatai buvo labai geri antrąjį ketvirtį. Tai rodo, kad bendrovė labai priklausoma nuo maržos. Jeigu marža yra gera, tai bendrovė demonstruoja geresnius rezultatus. Manau, kad vienas ar du ketvirčiai, kai „ORLEN Lietuva“ parodė gerus rezultatus, yra dar nepakankami tikėtis gerų rezultatų ir ateityje. Mes turime labai daug galimybių, kurias svarstome, ir viskas priklausys nuo situacijos ir rinkos. (...) Mes turime būti pasiruošę ateičiai“, – sakė S.Jędrzejczykas

Geri visos grupės rezultatai

Labai gerus rezultatus antrąjį ketvirtį fiksavo ir motininė „PKN Orlen“ bendrovė. Valdybos pirmininko pavaduotojas (viceprezidentas) ir vyriausiasis finansininkas Sławomiras Jędrzejczykas sakė, kad gerus rezultatus lėmė palanki makroekonominė aplinka, augę gamybos pajėgumai.

Antrajį ketvirtį „PKN Orlen“ EBITDA pagal LIFO siekė 2,9 mlrd. zlotų. 

Bendrovės duomenimis, Lenkijoje, Čekijoje ir Lietuvoje augo dyzelino suvartojimas, atitinkamai 3, 6 ir 7 proc. Tuo metu bezino daugiau suvartojo tik Čekija (+2 proc.). Vokietijoje ir Lenkijoje benzino vartojimas nekito, o Lietuvoje mažėjo 4 proc.

Dyzelino ir benzino suvartojimas
Dyzelino ir benzino suvartojimas

Nors „ORLEN Lietuva“ pelno dalies dividendų mokėjimui skirta nebuvo, „PKN Orlen“ liepos 8 dieną išmokėjo 1,65 zloto už akciją dividendų.

„Situacija yra labai gera. Trečiasis ketvirtis taip pat prasidėjo labai gerai. Bet mes nedarome išvadų, efektyviname veiklą ir toliau“, – sakė S.Jędrzejczykas. Jis pabrėžė, kad kompanija ruošiasi galimam situacijos pablogėjimui, tai yra, maržų sumažėjimui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis