Žiniasklaida: LRT už vaizdo klipų transliavimą gaus pajamų iš Kelių direkcijos

Valstybės finansuojamas Lietuvos nacionalinis transliuotojas LRT su Automobilių kelių direkcija pasirašė sutartį, pagal kurią už vaizdo klipų apie saugų eismą transliavimą gali gauti daugiau kaip pusę milijono eurų. Komercinė žiniasklaida sako, kad tokia praktika iškreipia žiniasklaidos rinką.
LRT logotipas
LRT logotipas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Apie šį sandorį pirmadienį pranešė portalas delfi.lt.

Anot portalo, pagrindinės sutarties kaina yra 112 tūkst. eurų, ji gali būti pratęsta dar keturis kartus.

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius laikosi nuomonės, kad LRT gauna užtikrintą finansavimą iš biudžeto, todėl jam nėra būtinybės dalyvauti viešuosiuose pirkimuose ir taip bandyti užsidirbti papildomai.

Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkė Lina Bušinskaitė sako, kad LRT „tolsta nuo visuomeninio transliuotojo misijos ir savo veiklos specifika vis labiau artėja prie verslo“, o „tai vis labiau iškreipia žiniasklaidos rinką Lietuvoje.“

LRT iš biudžeto šiemet turėtų gauti 55,4 mln. eurų. Transliuotojo biudžetas pastaraisiais metais auga – 2021 metais ši suma siekė 53,8 mln. eurų, 2020 metais – 46,3 mln.

Tai nėra pirmasis viešasis pirkimas, kurį laimi LRT ir taip suteikia paslaugas konkretiems pirkėjams. Delfi.lt skelbia, kad pernai sutartys buvo pasirašytos su Generolo Jono Žemaičio karo akademija, Bendruoju pagalbos centru, Šiaulių rajono savivaldybe, Šiaulių turizmo informacijos centru, Vytauto Didžiojo universitetu, Nidos kultūros ir turizmo informacijos centru, kitais juridiniais asmenimis. Šių pirkimų sumos mažesnės nei sandorio su Kelių direkcija.

Visuomeninio transliuotojo atstovė ryšiams su visuomene Miglė Savickaitė delfi.lt teigė, kad LRT laikosi pozicijos nebedalyvauti jokiuose viešuose pirkimuose kurti ir transliuoti programas ar į žurnalistiką panašų turinį.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./LRT logotipas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./LRT logotipas

„LRT dalyvauja tik tuose viešuose pirkimuose, kuriuose įvairios kultūros įstaigos, kitos valstybinės institucijos siekia įsigyti LRT archyvų, filmų licencijų ar transliuoti kultūrinę, socialinę ar šviečiamąją informaciją (vaizdo ir audio klipus, informacinius skydelius), kaip tai numato LRT įstatymas. Minimo Lietuvos automobilių kelių direkcijos konkurso pirkimo objektas – socialinės reklamos kampanijos televizijose paslaugos, t.y. klipų saugaus eismo tema transliavimas“, – rašoma LRT laiške.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų