Per H&M parduotuvę su Tiina Miettinen, H&M ryšių su visuomene vadove Baltijos šalyse ir Suomijoje, bėgame paknopstomis. Kadangi į Vilnių atvyko vos dviem dienoms, iš anksto šeštadienį duris atversiančią parduotuvę prekybos centre GO9 apžiūrėti panorusiems žurnalistams ji skyrė vos po 20 minučių.
O parduotuvė užima tris aukštus, 3 tūkst. kvadratinių metrų. Ir lėkti per ją sunku, nes jau prie įėjimo stovi manekenai, apvilkti ką tik iš siuvyklų atkeliavusiais drabužiais, pro kuriuos moterims praeiti sunku.
Subalansuota moterims, bet tinka ir vyrams
Į H&M prekybos centre GO9 įeinama per moterų drabužių skyrių. Jis – didžiausias tris aukštus užimančioje parduotuvėje. Moterims skirti drabužiai yra ir antrame parduotuvės aukšte, o trečiąjį dalijasi vyrai ir vaikai.
T.Miettinen sakė, kad į moteris ir yra kreipiama daugiausia dėmesio. Nors, nepriklausomai nuo parduotuvės dydžio, stengiamasi į ją sutalpinti visai šeimai reikalingų daiktų – nuo moteriškų liemenėlių iki namų apyvokos daiktų, nuo vaikiškų kojinių iki vyriškų diržų.
T.Miettinen ir pati dėvi H&M drabužius. Bet nuo klausimo, ar greitai nauji drabužiai skalbiant apsivelia pūkais, išsisuko. Ji tikino, kad kalbos apie prastą pigaus drabužio kokybę yra tik mitas.
„Mūsų tikslas – pasiūlyti madą už geriausią kainą. Kokybė yra labai svarbu. Jeigu jums įdomu, kodėl tokia maža kaina, tai mes turime savo dizainerius ir perkame medžiagas dideliais kiekiais“, – sakė ji. Dizaino departamente dirba apie pusantro šimto žmonių.
Ji pasakojo, kad įmonė pradeda mokyti klientus, kaip rūpintis drabužiais – greitai ant kiekvienos etiketės bus šiek tiek informacijos, kaip elgtis su drabužiu, taip pat nuoroda į tinklalapį, kur galima rasti daugiau informacijos apie drabužio priežiūrą.
Nieko tokio, ko nėra kitose H&M parduotuvėse visame pasaulyje, GO9 jūs nerasite.
„Mes tikime, kad mada yra pasaulinis dalykas, todėl parduodame tas pačias kolekcijas visose rinkose, kur dirbame“, – pasakojo T.Miettinen.
Pasak jos, į parduotuves beveik kasdien atkeliauja naujų prekių. „Todėl jums reikėtų apsilankyti bent jau kartą per savaitę“, – juokėsi ji.
Tas pats rūbas, ta pati kaina, ta pati muzika
„Čia galite rasti tą patį, ką ir Švedijoje ar Niujorke, ar Japonijoje“, – sakė T.Miettinen.
Tačiau parduotuvėse vienodi ne tik drabužiai. Nesiskiria ir kainos, nepriklausomai nuo to, kad, pavyzdžiui, danų perkamoji galia yra didesnė nei lietuvių.
„Kainos yra vienodos visose mūsų rinkose. Gali būti nedidelių skirtumų dėl mokesčių ir transportavimo“, – sakė ji.
Visose be išimties parduotuvėse groja ta pati muzika. Programoje „Spotify“ parduotuvė turi savo specialų grojaraštį, todėl tiek niujorkiečiai, tiek vilniečiai klausosi tos pačios muzikos.
Muzika – svarbus parduotuvės atmosferos elementas. Jokių pašalinių kvapų, kurie turėtų vilioti pirkėją, nėra. Parduotuvėje akinamai šviesu.
Persirengimo kabinose kabo storos užuolaidos, įmanoma jas užsitraukti, kad neliktų nė menkiausio plyšio ir niekas negalėtų į jus žvilgtelėti.
Kabinose stovi po kėdę, yra du veidrodžiai. Apšvietimas paryškėja, kai žmogus įžengia į persirengimo kabiną. Tačiau šviesa – maloni, neišryškinanti trūkumų, todėl prieš veidrodį stovėti, priešingai nei, pavyzdžiui, kai kuriose kitų prekės ženklų ar dėvėtų drabužių parduotuvėse, yra malonu. Apšvietimas pakankamas ir fotografijoms, jei nesate tikras, ar norite pirkti drabužį, ir prieš pirkinį norite pasikonsultuoti su šeima ar draugais.
„Mes turime ilgą patirtį darbo su mada. Mes radome būdą, kaip žmonėms pasiūlyti tokį produktą, koks jiems patiktų“, – sakė ji.
Masinė psichozė
15min.lt rašė apie pirmosios H&M Lietuvoje atidarymą. Tuomet prekybos centre „Akropolis“ keli paaugliai atidarymo laukė pernakt, vildamiesi būti pirmaisiais parduotuvės lankytojais.
„Žinau, kad susidomėjimas parduotuve Lietuvoje yra nuo pat jos atėjimo. Aš dariau tą patį. Aš esu suomė, mano gimtinė yra mažas miestas. Atsimenu, kai H&M atsidarė, aš taip pat buvau viena pirmųjų parduotuvės lankytojų“, – sakė T.Miettinen.
Tiesa, paaugliai yra masinami ne vien garsiu vardu. Kai parduotuvė buvo atidaryta „Akropolyje“, pirmieji jos lankytojai gavo dovanų čekių. Dalinti juos H&M žada ir šeštadienį, kai bus atidaryta parduotuvė prekybos centre GO9. Pirmieji 10 parduotuvės klientų gaus 100 Lt vertės dovanų korteles, kiti 50 klientų – 50 Lt vertės dovanų korteles.
Šioje parduotuvėje dirbs 50 žmonių. Iš viso H&M dirba per 116 tūkst. darbuotojų.