Lietuviai prioritetą teikia išankstinėms rezervacijoms
Ryškiausiai per devynerius metus stebimas statistinis pokytis – rezervacijos. Lietuviai savo laiką planuoja, todėl vis dažniau staliukus restoranuose, ypač geriausiuose, užsako iš anksto. Puikus to pavyzdys – vos prieš kelias dienas fiksuotas 5 milijonų „Tablein“ svečių rodmuo, kuris šiandien jau padidėjo beveik 50 tūkstančių. Atlikdami rezervaciją, lankytojai gali būti tikri, kad konkrečią dieną bei valandą tikrai gaus vietą pageidaujamoje maitinimo įstaigoje. Toks svečių poreikis keičia ir rezervacijų priėmimo politiką restoranuose. „Per pastaruosius metus pastebėjome itin didelį restoranų susidomėjimą „Tablein“ sistema. Svarbiausias to argumentas – galimybė būti prieinamiems kiekvieną dieną bet kuriuo paros metu. Kartu vis dažniau internetinių rezervacijų galimybę savo svečiams pradeda siūlyti ne tik didžiųjų Lietuvos miestų restoranai, bet ir įsikūrę mažesniuose miesteliuose, tokiuose, kaip Prienai, Birštonas ar Šilalė“, – kalbėjo „Tablein“ sistemos projektų vadovė Eglė.
Restoranuose dažniausiai lankosi grupėmis
Anot „Tablein“, Vilniaus ir Kauno restoranuose staliukai dažniausiai rezervuojami 2-4 asmenims. Klaipėdoje šis skaičius didesnis: fiksuojami 3-5 žmonių vizitai. Tokie duomenys tik patvirtina, kad lietuviai restoranuose įprastai lankosi nedidelėmis kompanijomis.
Kartu pastebima ir dar viena tendencija: tautiečiai prioritetą teikia naujoms patirtims, todėl mėgsta kaskart išbandyti vis naujas vietas. Ilgainiui, tokie eksperimentai leidžia kiekvienam atrasti savo mylimiausias, kuriose pradeda burtis lojalių svečių gretos: daugumoje restoranų kas 3-4 klientas jau yra sugrįžtantis.
Sezoniškumas taip pat sąlygoja lietuvių įpročius: didesnėmis grupėmis ne namuose jie dažniausiai valgo būtent gruodį. Mažesnių kompanijų apsilankymams restoranuose itin populiariais išlieka kovo, gegužės ir birželio mėnesiai, o sausį bei balandį – svečių sulaukiama mažiausiai.
Svečių geografija: nuo lietuvių, iki amerikiečių, skandinavų ir rumunų
Procentiškai, didžioji dauguma svečių mūsų šalies restoranuose yra lietuviai. Vis dėlto, tiek augant turistų bei verslo reikalais į Lietuvą atvykstančių užsieniečių srautams, tiek didėjant Lietuvoje apsigyvenančių kitataučių skaičiui, keičiasi ir maitinimo įstaigų lankytojų geografija.
„Statistiškai, po lietuvių mūsų šalies restoranuose dažniausiai lankosi svečiai iš Didžiosios Britanijos bei Jungtinių Amerikos Valstijų. Į geografinį dešimtuką taip pat patenka Rumunija, Vokietija, Latvija, Malta, Švedija, Suomija ir Norvegija“, – Lietuvos restoranų svečius pristatė „Tablein“ atstovai. Būtent dėl sparčiai augančio užsienio lankytojų skaičiaus, absoliučioje daugumoje vietų valgiaraščiai pateikiami ne tik lietuvių, bet ir anglų kalba.
Gudrybė norintiems maisto sulaukti greičiau
Kaip atskleidžia „Tablein“ pateikta statistika, rezervacijoms populiariausi laikai mūsų šalies restoranuose yra 12:00 ir 13:00 per pietus bei 18:00 ir 19:00 vakare. Piko valandomis gali būti susiduriama su lėtesniu aptarnavimu, tenka ilgiau laukti maisto, tačiau anot rezervacijų ekspertų, egzistuoja gudrybė, leidžianti net ir labiausiai užimtu metu išvengti šių nepatogumų. „Jei tik galite, būkite šiek tiek lankstesni. Visiems svečiams susirinkus tą pačią valandą, padavėjams užtrunka prieiti prie kiekvieno staliuko ir priimti užsakymus, o virtuvės komandai – tampa sudėtingiau kontroliuoti savo užimtumą. Dėl šios priežasties, „Tablein“ sistema leidžia išmaniai kontroliuoti lankytojų skaičių per tam tikrą laikotarpį. Taigi, jeigu piko valandomis norite gauti daugiau dėmesio bei apskritai būti labiau patenkinti savo patirtimi restorane, staliuką rezervuokite ne įprastomis 18:00 ar 19:00 valandomis, o, pavyzdžiui, 18:45 ar 19:30“, – patarimu pasidalino „Tablein“ projektų vadovė.
Lietuvių požiūris į rezervacijas – atsakingas
Natūralu, kad žmonių planai gali keistis, todėl kartais tenka koreguoti vizito restorane laiką ar rezervaciją apskritai atšaukti. Į tai lietuviai taip pat žiūri atsakingai. „Stebint pačių klientų įpročius, išties mažėja apie pasikeitimus restoranams nieko nepranešančių ir tiesiog neatvykstančių klientų. Susiklosčius situacijai, lankytojai jaučia atsakomybę atšaukti savo užsakymą, o tai – atlaisvina vietą kitiems.
Žvelgiant statistiškai, apie 18% rezervacijų, pasikeitus planams, yra atšaukiamos. Kartu fiksuojame apie 3% atvejų, kada žmonės, iš anksto neinformavę, taip ir nepasirodo. Įprastai, tai – staliuką telefonu užsakę svečiai. Nors 3% neatrodytų didelis skaičius, tačiau iš 5 milijonų jau suskaičiuotume apie 150 000, kas yra išties daug. Dėl šios priežasties, Lietuvos restoranai vis dažniau taiko užsienyje jau kasdienybe tapusią praktiką – rezervaciją apmokestinti tam tikra suma, vėliau išskaičiuojama iš bendros vakarienės sąskaitos, ar garantijai išsisaugoti rezervuojančiojo banko kortelės, nuo kurios nuskaičiuojamas neatvykimo ar atšaukimo mokestis, duomenis. Tai – populiarios priemonės rezervacijoms piko valandomis penktadieniais bei šeštadieniais. Kartu jas visos dienos metu taiko itin užimti mažieji Lietuvos restoranai. Taip ne tik sumažinamas neatvykimų skaičius iki vos kelių asmenų per metus, bet ir patys svečiai jaučia dar didesnį užtikrintumą dėl savo rezervacijos“, – kalbėjo „Tablein“ atstovė.
Sukūrė erdvę, kurioje – tik tikri, nesuklastoti atsiliepimai
Iš lūpų į lūpas sklindanti reklama – pati veiksmingiausia. Tai puikiai įrodo ir „Tablein.lt“ praktika. „Lietuviai itin dažnai restoranus renkasi būtent pagal atsiliepimus. Deja, internete gausu klastočių bei netikrų anoniminių komentarų, kuriais pasikliauti būtų klaidinga. Dėl šios priežasties siekėme sukurti skaidrią virtualią erdvę realioms svečių patirtims: uždara sistema leidžia atsiliepimą palikti tik per „Tablein“ staliuką rezervavusiems ir iš tikrųjų restorane apsilankiusiems svečiams. Tokie komentarai – patikimi, todėl leidžiantys konkrečiai progai tinkamiausią restoraną pasirinkti dar paprasčiau“, – tikino rezervacijų ekspertė. Kartu ji pridūrė, kad būtent šis atsiliepimų skaidrumas padiktavo dar nuo 2019-ųjų kasmet organizuojamus „Tablein Diners’ Awards“ apdovanojimus, kuriuose geriausius restoranus išrenka būtent patys lankytojai. Pastebima, kad tokiais, realias svečių patirtis atskleidžiančiais rezultatais žmonės pasitiki labiau, nei kai kurių, galimai šališkų, gastronomijos ekspertų nuomone. Kartu šį atgalinį ryšį itin vertina ir patys restoranai, turintys galimybę dar aiškiau suprasti klientų poreikius.
Šaltinis: https://sc.bns.lt/view/item/488653