Lietuvoje transportas ir logistika sukuria daugiau kaip 10 proc. BVP, mūsų šalis ir pavienės įmonės šioje srityje yra žinomos visoje Europoje. Tačiau pasak „Delamode Baltics“ vadovo Justo Veršnicko, ekspedijavimo sąvoka nėra taip gerai suprantama visuomenėje kaip, pvz., sunkvežimių vairavimas ar krovinių sandėliavimas. Todėl bendrovės planuose yra ne tik pats samdymas, bet ir ekspeditoriaus specialybės populiarinimas.
„Lietuvių ekspeditorių gebėjimai mūsų įmonei leidžia kasmet stiprinti pozicijas visoje Europoje, todėl pirmiausia kviečiame apskritai atkreipti dėmesį į šią profesiją kaip į universalią, tarptautinę, aukštos pridėtinės vertės galimybę itin plačiam motyvuotų žmonių ratui“, – komentuoja J. Veršnickas.
Jo teigimu, ekspeditorių paprasčiausia apibūdinti kaip krovinių pervežimo sprendimų kūrėją. Šie specialistai koordinuoja skirtingus vežėjus, sandėlius, pervežimų planavimą, muitinės procedūras, komunikaciją su klientais ir dešimtimis tūkstančių skirtingų partnerių, kainodarą, sprendžia optimizavimo, negabaritinių krovinių koordinavimo, komplektavimo ir kitas problemas. Pati specialybė yra itin universali ir pirmiausia imli asmeninėms savybėms, todėl tarp ekspeditorių rasime buvusių finansininkų, vairuotojų, sportininkų ir įvairiausių kitų patirčių.
Veršnickas tvirtina, kad „Delamode“ nuo pat veiklos pradžios prieš beveik du dešimtmečius tyčia pasirinko ne fizinio krovinių pervežimo, o būtent ekspedijavimo kryptį. Tokia veiklos strategija visų pirma yra lankstesnė ir globalesnė.
„Ekspedijavimas leidžia greičiau augti ir plėsti verslą, nes nesame prisirišę prie savo sunkvežimių, sandėlių ar vairuotojų. Iš Lietuvos galime aptarnauti ir valdyti visą logistikos grandinę tarp kitų šalių ir užsienio klientų: pvz., siuntėjas Anglijoje, gavėjas Vokietijoje, vežėjas lenkas ir pan. Tokį veiksmą organizuojame ir jo pridėtinę vertę pasiliekame čia, Lietuvoje. Visa tai reiškia ir atitinkamą lankstumą bei įvairovę kiekvienam ekspeditoriui – būtent nuo jo kūrybos ir individualių sprendimų priklauso, kaip krovinys bus nugabentas ir kiek daug specialistas uždirbs“, – sako J. Veršnickas.
Visgi jis pabrėžia, kad nors „Delamode“ nėra prisirišusi prie savo transporto ar infrastruktūros, kompanija rinkoje išsiskiria plačiu terminalų tinklu visoje Europoje ir inovatyviomis informacinėmis sistemomis, palengvinančiomis ir optimizuojančiomis ekspeditorių darbą.
Plačios galimybės
„Delamode Baltics“ personalo ir administracijos vadovė Adelė Ramelytė komentuoja, kad ekspeditorių darbo specifika diktuoja ir bendrovės plėtros strategiją. Pavyzdžiui, biurus tokiuose miestuose kaip Kretinga, Utena ar Kėdainiai „Delamode“ pastaraisiais metais atidarė visų pirma todėl, kad būtent čia atsirado iniciatyvą dirbti parodę kolegos.
„Turėjome jau ne vieną atvejį regionuose, kai kalbėjome su kandidatu ir jis užsiminė savo mieste pažįstantis ir daugiau galimų kolegų. Siekdami pritraukti kuo daugiau profesionalų, sukuriame jiems darbo vietas ten, kur jie patys gyvena, todėl jau ne kartą kandidatams siūlėme ne keltis į didmiestį, o tiesiog atidarėme naują regioninį biurą. Ekspedijavimo srityje labai svarbus noras, energija ir motyvacija, o kai žmogus visa tai turi, atsiveria neribotos geografinės, karjeros ar finansinės galimybės“, – sako A. Ramelytė.
Daugeliu atvejų ekspeditoriaus atlygis nėra fiksuotas, nes jį lemia pasiekti rezultatai. Todėl toje pačioje įmonėje dirbančių specialistų mėnesio uždarbis gali skirtis bent keletą kartų ir svyruoti nuo 1,5 iki 10 tūkst. Eur.
„Kadangi ekspeditorius pats yra atsakingas už sprendimų paiešką ir priėmimą, visa tai ir lemia jo uždarbį. Įgūdžiai, greitis, nestandartinių situacijų radimas, įžvalgumas – visa tai lemia tiek kiekvieno pervežimo projekto didesnį ar mažesnį pelningumą, tiek ir viso mėnesio rezultatą. Tai kartu reiškia, kad šiame darbe yra didelė orientaciją į sėkmę ir rezultatą, todėl čia tikrai rasime mažiau posėdžių kultūros ar kitų neproduktyvumo apraiškų“, – sako A. Ramelytė.
Pati karjera ekspedijavimo srityje, jos teigimu, taip pat yra neribota nei pareigose, nei geografijoje. Ne vienas įmonės ekspeditorius per kelis metus yra tapęs užsienio padalinio vadovu, savo pradinę kelių žmonių komandą per metus išauginęs iki 50-ies kolegų ir pan.
„Mūsų darbdavio strategija yra padėti žmonėms būti sėkmingais: suteikti sąlygas, įrankius ir patirtį bei leisti kolegoms priimti savo sprendimus darant tai, ką kiekvienas geriausiai moka. Lietuvos ekspedijavimo specialistai apskritai yra išskirtiniai Europos ar net pasauliniu mastu – tai, ko gero, lemia daugeliui lietuvių būdingas verslumas, veržlumas ir kūrybiškumas. Todėl nepriklausomai nuo ankstesnės profesinės patirties, kviečiame Lietuvos talentus susipažinti su ekspedijavimu ir, galbūt, jame save atrasti“, – teigia A. Ramelytė.
„Delamode Baltics“ yra viena didžiausių Lietuvos ekspedijavimo, transporto ir logistikos bendrovių, turinti padalinius Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Marijampolėje, Kretingoje, Alytuje ir Utenoje, taip pat grupės biurus Bulgarijoje, Estijoje, Latvijoje, Moldovoje, Rumunijoje, Makedonijoje, Juodkalnijoje, Serbijoje, Suomijoje, Turkijoje, Airijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
„Delamode“ grupę Europoje sudaro apie 2000 transporto, logistikos, krovinių ekspedijavimo, pardavimų, technologijų ir kitų sričių specialistų. Pernai „Delamode Baltics“ apyvarta siekė beveik 185 mln. Eur.
Šaltinis: https://sc.bns.lt/view/item/delamode-baltics-planuose-dar-bent-150-ekspeditoriu-495599