„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Lošimo organizatoriai lobsta iš priklausomų lošėjų“ ir kiti mitai apie lošimų verslą

Lošimų ir lažybų organizavimas – vienas labiausiai įvairiais mitais ir stereotipais apipintų verslų. Tam įtakos turėjo ir kinas, kuris lošimo namus dažniausiai vaizdavo kaip skendinčius prietemoje ir valdomus ar lankomus nusikalstamo pasaulio atstovų.

„Šešėlinio pasaulio“ mitas tikrai ne vienintelis, kuris supa lošimų verslą. „Iki šiol labai gaji nuomonė, kad toks verslas lobsta iš priklausomybę turinčių žmonių“, – sako Lietuvos lošimų verslo asociacijos (LLVA) direktorius Mantas Zakarka.

Lošimų ir lažybų versle dirbančių tarptautinių bendrovių atstovai tvirtina priešingai: pelnymasis iš priklausomų asmenų netgi prieštarautų jų verslo interesams.

„Šiuolaikinių lošimų verslo įmonių, kurios dažniausiai veikia e. komercijos srityje, tikslas – turėti didelę klientų bazę, kiekvieną mėnesį lošimams ar lažyboms skiriančią po keliasdešimt eurų. Panašia vizija pasižymi daug šiandienių elektroninių verslų“, – sakė bendrovės „Entain plc“ atstovas George’as Ustinovas.

Anot jo, nors daugeliui atrodo priešingai, lošimo organizatoriams nenaudinga, jei klientas per trumpą laiką pralošia dideles pinigų sumas. „Mes tokios praktikos netoleruojame, tai socialiai neatsakinga. Priklausomybę turintys klientai gali elgtis nepamatuotai savo ar savo šeimos finansų atžvilgiu ir sukelti socialinę žalą, dėl kurios šešėlis kristų ir ant lošimų organizatorių“, – teigė G. Ustinovas.

„Jeigu manome, kad vartotojui sunku kontroliuoti savo elgesį, nedelsdami susisiekiame su tokiais klientais ir raginame daryti pertrauką. Kai sakau „susisiekiame“, tenka pripažinti, kad kalbu apie Latvijos, Estijos ar Suomijos, bet ne Lietuvos rinką, nes čia taikomi ribojimai komunikuojant su klientais ir vienašališkas kliento apribojimas, įžvelgus neatsakingą elgesį, kol kas yra neteisėtas“, – pasakojo „Entain plc“ atstovas.

Anot Lošimų bendrovės „Betsafe“ vadovo Aurimo Šilio, lošimų ir lažybų bendrovės diegia sprendimus, kurie skirti neatsakingo klientų elgesio ar priklausomybės išsivystymo rizikai mažinti. „Pavyzdžiui, skatiname klientus nusistatyti laiko ir pinigų limitus, kiek jie planuoja skirti lošti, taip pat rodome mūsų interneto svetainėje praleistą laiką“, – vardijo A. Šilys.

Griežtai reglamentuojama veikla

M. Zakarka atkreipė dėmesį į dar vieną mitą, kad lošimo organizatoriai neleidžia išlošti: „vos pradėjo sektis, o mane jau riboja, klausia, kaip įgijau pinigus ir panašiai“. Anot jo, toks įspūdis gali susidaryti dėl to, kad lošimus organizuojančių bendrovių veikla yra labai griežtai reglamentuojama ir prižiūrima. Pavyzdžiui, lėšų kilmę pagrįsti reikalauja įstatymai, reglamentuojantys pinigų plovimo prevenciją.

Be to, kiekviena lošimų bendrovė turi lošimų reglamentą, kuris yra norminis dokumentas, suderintas su Lošimų priežiūros tarnyba, tad elgtis taip, kaip nenumatyta jame, lošimų bendrovė paprasčiausiai negali.

Nemanykite, kad iš lošimo galima uždirbti

„Būna, kad žmonės paskaito įstatymą, kuriame rašoma, jog, pavyzdžiui, A kategorijos lošimo automatuose laimėjimo procentas negali būti mažesnis nei 90 proc. Tada jie mano, kad, jeigu ilgai loš, sulauks to momento, kai automatas grąžins „tą 90 proc.“, tačiau dažniausiai taip nenutinka, nes toks reikalavimas užtikrinamas per visą lošimo automato gyvavimo laikotarpį“, – pasakojo LLVA vadovas.

Ustinovas atkreipė dėmesį į kitą klaidingą įsitikinimą apie azartinius lošimus. „Kai kurie asmenys mano, kad dėl jų įgūdžių ir meistriškumo laimėjimai visada viršys statymus. Tai klaidingas įsitikinimas, kuris gali sukelti problemų taip manančiam žmogui. Lošimai yra paremti matematine tikimybių teorija, kai laimėjimą lemia atsitiktiniai įvykiai. Tad mano patarimas – žiūrėkite į lošimus kaip į laisvalaikio praleidimo formą, o bandymai iš to užsidirbti tikrai nepasiteisins“, – reziumavo „Entain plc“ atstovas.

Lietuvos lošimų verslo asociacija atstovauja Estijos kapitalo bendrovei „Olympic Casino Group Baltija“, valdančiai prekių ženklus „Olympic Casino“ ir „Olybet“, Švedijos kapitalo bendrovei „Lošimų strateginė grupė“ (prekių ženklas „Betsafe“) bei „Optibet“ ir „Party Casino“ prekių ženklus vystančiai tarptautinei lošimo ir lažybų verslo grupei „Entain plc“.

Šaltinis: https://sc.bns.lt/view/item/473668

Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“