„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Meno mugė Stokholme tapo unikalaus dr. M. Griniuk performanso scena: naudodama EEG technologiją parodė, kas vyksta menininko smegenyse

Balandžio 25–28 dienomis, Stokholme, Švedijoje vyko Stokholmo nepriklausomo meno mugė „Supermarket 2024“, kurioje dr. Marija Griniuk, naudodama EEG technologiją, surengė performansą „Inner feelings of the spectator“.

Marija Griniuk – pirmoji lietuvė, performanso meno akademikė, Laplandijos universitete, Suomijoje apsigynusi daktaro disertaciją, savo drabužius išdažė Lietuvos vėliavos spalvomis ir vaikščiojo po „Supermarket Independent Art Fair“ parodą, dėvėdama prietaisą, kuris EEG technologijos pagalba, jos vidines būsenas, žvelgiant į kolegų kūrinius ir kalbantis su menininkais, atspindėjo Aurora Borealis spalvomis.

„Ar kada buvo smalsu, ką scenoje jaučia atlikėjas? Kas iš tikrųjų vyksta jo smegenyse? Padedant mokslui, galima pamatyti menininko jausmus realiu laiku. Tokia patirtis leidžia žiūrovams į atlikėją pažvelgti kaip į žmogų, kuris išgyvena emocijas ir jaudulį. Žiūrovai labiau įstraukia į performansą, nes jiems smalsu, ar tai, kaip jie bendrauja su atlikėju, įtakoja vaizdą ekrane? Ar pasikeičia spalva, susijusi su smegenų bangų duomenimis? Tai priartina technologijas prie meno, žiūrovą prie menininko“, – pasakoja M. Griniuk.

Lietuvė viena pirmųjų menininkų pasaulyje į savo kūrybą integruojanti medicinos diagnostikos priemones – Marijos atveju EEG technologiją, dažniausiai naudojamą smegenų bioelektriniam aktyvumui matuoti ligoninėse. Iš gautų signalų sprendžiama apie smegenų aktyvumą bei sąmonės būklę.

M. Griniuk pasirodymą finansavo Lietuvos Kultūros Institutas, Lietuvos Respublikos kultūros atašė Švedijos Karalystėje, Suomijos Respublikoje ir Danijos Karalystėje.

Dėmesys – kūrybai

Nepriklausomo meno mugė „Supermarket“ rengiama nuo 2007 m. – kaip atsaką 2006 m. įvykusiai komercinei meno mugei „Market“, ją organizavo nedidelė menininkų grupelė.

Įprasta, kad menininkų reprezentavimu ir darbų pardavimais rūpinasi galerijos, o štai šios nepriklausomos meno mugės tikslas, kad kūrėjai save atstovautų, susirastų potencialių partnerių, keistųsi idėjomis ir pan. Šioje mugėje į kūrybinį procesą įtraukiami ne tik dalyviai, bet ir lankytojai. Čia didžiausias dėmesys skiriamas ne komercijai, bet komunikacijai ir kūrybiniam procesui.

 „Supermarket“ buvo pristatytos 66 menininkų vadovaujamos galerijos ir šimtai menininkų iš 45 skirtingų pasaulio miestų. Apsilankė – tūkstančiai meno mylėtojų iš viso pasaulio.

Šaltinis: https://sc.bns.lt/view/item/483419

Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs