Mokinių motyvacijos trūkumui spręsti siūlomi korepetitoriai: kuo gali padėti?

Motyvacijos trūkumas mokymosi procese tampa vis aktualesne problema, o jos nepastebėjus, galima sulaukti ir neigiamų pasekmių. Priežastys slypi ne tik švietimo sistemoje, bet ir mokinio santykyje su savimi ir aplinka. Prasmės ir tikslo neturėjimas, nuolatinės nesėkmės, didelis krūvis ir reikalavimai demotyvuoja mokinį siekti rezultatų. Į pagalbą pasitelkus korepetitorių, iššūkius galima įveikti.

„Vaikas ar paagulys gali nematyti aiškaus tikslo ir prasmės, dėl ko jis turėtų mokytis tam tikrų dalykų. Patyręs kelias nesėkmes iš eilės, mokinys pradeda jausti bejėgiškumo jausmą, prarandama motyvacija stengtis“, – pasakoja psichologė Augustė Slavickaitė. Mes esame motyvuoti daryti tai, kas mums sekasi ir yra įdomu, kame matome prasmę ir galutinį tikslą.

Motyvacijos trūkumą nulemia aplinka

Pasak psichologės A. Slavickaitės, gyvename dideliame informacijos sraute, kai tempas yra labai greitais, o išmanieji įrenginiai blaško mūsų dėmesį: „Paaugliai arba vaikai yra labiau paveikūs, taigi ir mokymosi procese iškyla daugiau iššūkių, su kuriais vienas mokinys negali susidoroti.“

Viena iš dažniausiai daromų klaidų – vaikui skiriama per mažai dėmesio. Nuoširdžių pokalbių trūkumas, griežtas auklėjimas ir kompromisų nebuvimas vaikui ar paaugliui sukelia nesaugumo jausmą. „Toks gyvenimo tarpsnis ir jo ypatumai reikalauja, kad paauglys jaustųsi saugus ir pasitikėtų tėvais ar artimaisiais, kuriems gali papasakoti apie sėkmes ir nesėkmes mokykloje, apie tai, kas jį trikdo“, – teigia psichologė.

Mokytojas dr. Algis Bitautas pastebi dar vieną motyvacijos stokos priežastį – grįžtamojo ryšio trūkumą:„Mokykloje vienas pedagogas turi dirbti su keliomis dešimtimis mokinių – mažėja galimybė pastebėti kiekvieno mokinio silpnąsias vietas, padėti suprasti ir sudominti dėstoma medžiaga. Be to, mokinys tikisi greito grįžtamojo ryšio, o kai šio negauna  – nusivilia, jaučiasi neįvertintas ir nepastebėtas.Mokytojas sako, kad iš mokinių dažnai girdintis nusiskundimus ir dėl per didelio krūvio. Didelės apimties programos nesuteikia galimybės įsigilinti į temas –toks paviršutiniškas mokymasis priverčia į mokslus žiūrėti pro pirštus.

Sprendimas – individualus dėmesys mokiniui

Šiandien korepetitorius dažnai suvokiamas kaip asmuo, padedantis mokiniui pasiekti akademinius rezultatus. Tačiau nepaisant pasiruošimo galutiniam atsiskaitymui, jis padeda mokiniui ruoštis gyvenimui. „Visų pirma stengiuosi suprasti kas mokinys yra kaip žmogus, ko jis nori. Jei mokinys į šiuos klausimus sau atsako, tada ir santykis, ir mokymosi procesas įgauna kitokią prasmę“, – sako mokytojas. Asmeninis mokytojas turi suprasti, pasirūpinti mokiniu kaip asmenybe su savitu požiūriu ir poreikiais, o ne reikalauti. 

Vaikui ar paaugliui ypatingai svarbios suaugusiojo figūros. Jei artimas ryšys su tėvais neužsimezgęs arba vaikas yra atitolęs nuo artimųjų, asmeninis mokytojas gali būti autoritetu, kuriuo galima pasitikėti. „Korepetitorius gali ne tik suteikti pagalbą, užpildyti mokymosi spragas, bet ir kurti palaikantį santykį, kurio mokymosi procese dažnai trūksta“, – apie palaikymo svarbą pasakoja A. Slavickaitė.

Sėkmė slypi paprastume

Pasak A. Bitauto, vieno sėkmės recepto nėra, tačiau viskas slypi paprastume. Svarbus individualus požiūris, prisitaikymas, ryšio užmezgimas ir pozityvaus tono palaikymas. „Akcentuokime ne gautą pažymį, o gyvenimišką pamoką. Ruoškime ne tik egzaminams, bet ir gyvenimui“, – apie mokymo subtilybes kalba mokytojas.

Tėvams ir mokytojams reikėtų pagalvoti, kodėl mokiniui yra svarbu mokytis tą dalyką ir kaip paversti mokymosi procesą malonesniu. „Jei apie matematiką galvosite kaip apie kančią, protas darys viską, kad jos išvengtumėte. Jei matematiką spręsite ne vieni, draugiškai konkuruodami su klasiokais mėgstamoje kavinėje, tikėtina, kad jausitės kitaip“, – pataria psichologė. Žaidybinių elementų ir motyvacinės sistemos įtraukimas į mokymosi procesą gali jį paversti įdomiu ir smagesniu.

Vykdoma kampanija skatina ieškoti sprendimo būdo

„Digiklasės“ kūrybos vadovas Rokas Petruševičius sako, kad šia, pirmadienį pasirodžiusia netradicine kampanija prie mokyklų, „Digi1.lt“ komanda siekia atkreipti tėvų dėmesį į aptariamą problemą. Skatina žiūrėti kūrybiškai ir ieškoti sprendimo būdo, kad rutina netaptų dar viena motyvacijos trūkumo priežastimi.

„Kasdienėje rutinoje sunku atrasti būdą, galintį pažaboti mokinių motyvaciją. Šia kampanija siekiame parodyti, kad atpažįstame problemą ir norime pasiūlyti išeitį – korepetitoriaus pagalbą. Gal net stovėdami kamščiuose į mokyklą, laiką vaikai gali išnaudoti tikslingai?“, – apie kampanijos siekį kalba kūrybos vadovas.

Šaltinis: https://sc.bns.lt/view/item/mokiniu-motyvacijos-trukumui-spresti-siulomi-korepetitoriai-kuo-gali-padeti-502000

Reklama
Artėja LEA kvietimas įsigyti naujus šilumos siurblius su kompensacija
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?