Daugiau nei pusei darbo ieškančiųjų sprendimą kandidatuoti lemia darbo skelbimo kokybė – tai itin svarbu šiuolaikinėje darbo rinkoje, kur sudėtinga išsiskirti iš konkurentų ir pritraukti tikslingus kandidatus. Siekdamas padėti darbdaviams sėkmingiau rasti reikiamus specialistus gamybos, transporto, sandėliavimo, prekybos ir kituose sektoriuose, laikinų darbuotojų platformos „Workis“ vadovas Jurgis Kovas dalijasi praktiniais patarimais, pagrįstais įmonės atliktu tyrimu apie žemesnės kvalifikacijos darbuotojų poreikius ir lūkesčius.
Siekiant efektyviai užpildyti laisvas pozicijas, darbdaviams itin svarbu pasirinkti tinkamus darbo paieškos kanalus. Laikinų darbuotojų platformos atliktas tyrimas rodo, kad 70 proc. darbo ieškančių žemesnės kvalifikacijos darbuotojų pirmenybę teikia darbo paieškos portalams, pavyzdžiui, cvbankas.lt, cvonline.lt, kurių sėkmės rodiklis yra vienas aukščiausių – net 61 proc. kandidatų darbą randa būtent per juos. Vis dėlto, darbdaviams nereikėtų pamiršti ir rekomendacijų, nes net 50 proc. darbuotojų darbą susiranda sužinoję iš artimųjų, draugų ar kitų pažįstamųjų.
Pasak įmonės vadovo Jurgio Kovo, rekomendacijų programos gali būti ypač veiksmingos, nes žmonės dažniausiai rekomenduoja darbovietes, kurias patys laiko patraukliomis. Be to, svarbu nepamiršti personalo atrankos įmonių – nors šį metodą renkasi tik trečdalis kandidatų, jų sėkmės rodiklis yra aukščiausias ir siekia 64 proc.
Galiausiai, norint pritraukti žemesnės kvalifikacijos darbuotojus, būtina užtikrinti diversifikuotą darbo paieškos strategiją ir skirti dėmesį kokybiškai, aiškiai bei patraukliai komunikacijai darbo skelbimuose.
Rinkos analizė ir konkretumas užtikrina darbo skelbimo efektyvumą
J.Kovas pabrėžia, kad pirmas žingsnis kuriant darbo skelbimą – atlikti rinkos analizę ir įvertinti, ką siūlo konkurentai, ypač esantys toje pačioje geografinėje zonoje, nes darbuotojai yra linkę rinktis darbą ten, kur atstumas iki darbo jiems yra tinkamas. Analizė leidžia suprasti, kokiais pranašumais galima išsiskirti.
„Jei konkurentai siūlo papildomą sveikatos draudimą ar papildomas finansines naudas, o jūsų pasiūlymas to neturi, kandidatai greičiausiai rinksis konkurentus, – aiškina ekspertas. – Norint parašyti išsiskiriantį skelbimą, svarbu atsižvelgti į neatlieptus darbuotojų poreikius, kurie šiuo metu aktualūs darbo rinkoje. Pavyzdžiui, maisto kompensacija, nemokamas transportas ar kuro kompensacija atvykimui į darbą – tai gali tapti įmonės konkurenciniu pranašumu.“ Jis taip pat akcentuoja, kad nors atlygis yra svarbus, darbo skelbimas neturėtų apsiriboti vien finansais. Šiandien darbuotojai vertina tvarkingą ir saugią darbo aplinką bei vertybėmis grįstą įmonės kultūrą.
Anot J.Kovo, darbo skelbimas gali atspindėti ne tik darbo vietą, bet ir darbdavio požiūrį į darbuotoją. Jis akcentuoja, jog svarbu parodyti, kad įmonė vertina darbuotojus kaip partnerius, o skelbime turi būti aiškiai išdėstyta ne tik tai, ko tikisi darbdavys, bet ir ką jis siūlo. Siekiant paskatinti kandidatuoti, būtina užtikrinti, kad siūlomos naudos būtų aktualios ir vertingos. Efektyvūs skelbimai yra aiškūs ir konkretūs, nes tai leidžia kandidatams greitai įvertinti pozicijos tinkamumą.
Rašant darbo skelbimą taip pat svarbu laikytis aiškios struktūros. Rekomenduojama pradėti nuo trumpo įmonės pristatymo, kuriame būtų galima paminėti svarbiausius jos veiklos aspektus ar pasiekimus. Toliau – aiškiai aprašyti darbo pobūdį ir kasdienes pareigas, taip pat išskirti reikalavimus kandidatui, nurodant esminius įgūdžius ir patirties sritis, kurių tikimasi. Taip pat svarbu akcentuoti tiek materialias, tiek nematerialias papildomas naudas, kurios yra vertinamos ir aktualios kandidatams. Galiausiai, būtina aiškiai nurodyti darbo grafiką, lokaciją bei atlyginimą.
J.Kovo teigimu, žemesnės kvalifikacijos darbuotojams skirtuose skelbimuose reikėtų naudoti paprastą ir lengvai suprantamą kalbą, vengti sudėtingų terminų ar abstrakčių pažadų. Tokie darbuotojai ypatingai vertina konkretumą ir aiškumą, todėl verta pabrėžti tai, kas jiems svarbiausia – tiesioginius atsakymus į klausimus „Ką dirbsiu?“ ir „Ką gausiu už tai?“. Visa tai padės potencialiems darbuotojams jaustis užtikrintai ir priimti sprendimą greičiau.