„Atostogos darbuotojui suteikiamos ne tik kaip poilsio garantija – jos yra reglamentuojamos Darbo kodekse, o pažeidus nustatytą tvarką gali būti taikoma administracinė atsakomybė“, – akcentuoja kancleris Šarūnas Orlavičius.
Primename pagrindinius aspektus, kuriuos darbdaviai turėtų įvertinti, norėdami išvengti klaidų ir užtikrinti sklandų atostogų valdymą.
1. Neskiriamas dėmesys atostogų panaudojimui
Darbdaviai ne visada skiria reikiamą dėmesį ir paragina darbuotojus naudotis atostogomis, kai darbuotojai to nedaro savo iniciatyva. Darbuotojai nutraukdami darbo sutartis turi teisę gauti kompensaciją už nepanaudotas atostogas (su DK 127 str. 5 d. trukmės apribojimu). Vienu metu nutraukiant sutartį didesniam skaičiui darbuotojų, kurie turi daug nepanaudotų kasmetinių atostogų, tai gali tapti nemalonia finansine staigmena darbdaviui.
Rizika: susidaro neplanuotų išlaidų, mokant kompensacijas už nepanaudotas atostogas.
Sprendimas: skatinkite darbuotojus naudotis atostogomis laiku – tai naudinga ne vien dėl finansinio aspekto. Atostogos būtinos darbuotojų sveikatai ir darbingumui palaikyti.
2. Nesudaromas kasmetinių atostogų grafikas
Be aiškaus atostogų plano, darbuotojai prašo atostogų chaotiškai, o darbdaviams tenka iššūkis paskirstyti darbo krūvį ir užtikrinti darbo procesus.
Rizika: didėja likusių dirbti darbuotojų darbo krūvis; gali prireikti įdarbinti papildomų darbuotojų ar taikyti viršvalandžius; mažėja darbuotojų pasitenkinimas darbu.
Sprendimas: sudarykite aiškų atostogų grafiką iš anksto, įtraukdami darbuotojus į planavimą.