Naujos kartos elektrinis sedanas „Volkswagen ID.7“ siūlomas su 77 kWh arba 86 kWh talpos baterija. WLTP testų metu ID.7 su talpesniąja baterija pademonstravo itin solidžius rezultatus – „ID.7 Tourer Pro S“ versijos nuvažiuojamas atstumas siekia 690 km, o „ID.7 Pro S“ – net 709 kilometrus.
„Volkswagen ID.7“ su 77 kWh talpos baterija nuvažiuojamas atstumas taip pat siekia įspūdingus 615 kilometrų.
Beje, efektyvaus važiavimo elektromobiliais ekspertas iš Šveicarijos Felixas Egolfas šių metų vasarį įrodė, kad net ir WLTP testų rezultatai ID.7 nėra riba. Jo vadovaujama 8 vairuotojų komanda su 86 kWh talpos bateriją turinčiu „ID.7 Pro S“ elektromobiliu viena įkrova įveikė net 794 kilometrus. Šis rezultatas buvo pasiektas realaus eismo sąlygomis, važiuojant su eismo srautu viešaisiais keliais.
Visa tai reiškia, kad šiais automobiliais be sustojimų įkrovimo stotelėse galėtumėte pakartoti 600 kilometrų ilgio Baltijos kelią – nuo Vilniaus, pakeliui užsukdami į Rygą, nuvažiuoti iki Talino.
Kita vertus, net ir pritrūkus energijos, ilgai lūkuriuoti įkrovimo stotelėje taip pat netektų, kadangi ID.7 galima krauti maksimalia 200 kW galia, o tai reiškia, kad greitojo įkrovimo stotelėje bateriją nuo 10 iki 80 proc. galima papildyti vos per 26 minutes.
Matiss Zemitis, „Volkswagen“ importuotojos Baltijos šalyse ir „Audi“ importuotojos Lietuvoje ir Latvijoje „Moller Baltic Import“ e-mobilumo vadovas akcentuoja, kad visi „Volkswagen ID“ šeimos elektromobiliai pasižymi ypatingu efektyvumu, tačiau ID.7 buvo kuriamas galvojant apie tolimų atstumų vairuotojus ir siekiant atitikti jų poreikius.
„Toks efektyvumas buvo pasiektas dėl puikios aerodinamikos, pažangios motoro technologijos bei naujos kartos baterijų. Tačiau orientacija į tolimas keliones nėra tik apie nuvažiuojamą atstumą, tai – ir apie vairavimo patirtį. ID.7 siūlo itin tylų ir sklandų važiavimą, naujausias pagalbines vairavimo sistemas, kad kelionė būtų ne tik efektyvi, bet ir maloni. Šis elektromobilis yra realus konkurentas bet kuriam automobiliui su vidaus degimo ar elektriniu varikliu“, – įsitikinęs M.Zemitis.
Jis pabrėžia, kad „Volkswagen ID.7“ pranašumus pripažįsta ir įvairūs tarptautiniai ekspertai. Praėjusiais metais, vos debiutavęs rinkoje, ID.7 buvo išrinktas Vokietijos metų automobiliu, gavo maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą garsiuosiuose Euro NCAP saugumo testuose. Šiemet šis modelis iškovojo prestižinį „What Car?“ saugos apdovanojimą, žurnalas „Autocar“ jį išrinko geriausiu sedanu, o automobilių vertinimo platforma „Parkers“ – geriausiu šeimos automobiliu.
Pagrindas – kuo mažesni energijos nuostoliai
Vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių ID.7 efektyvumą, yra jo dizainas, kuris buvo kuriamas ypač daug dėmesio skiriant aerodinamikai. „ID.7 Pro S“ versijos kėbulo oro pasipriešinimo koeficientas yra vienas geriausių klasėje ir siekia vos 0,23. Tai leidžia žymiai sumažinti energijos sąnaudas važiuojant didesniu greičiu.
Be to, dar labiau sumažinti oro pasipriešinimą padeda specialiai suprojektuotas galinis spoileris ir uždara apatinė dalis.
ID.7 buvo sukurtas naudojant specialiai elektromobiliams skirtą MEB platformą ir puikiai atskleidžia jos galimybes. Automobilis aprūpintas naujausiu „Volkswagen“ elektros varikliu, kuris specialiai buvo optimizuotas taip, kad energijos nuostoliai būtų minimalūs net važiuojant dideliu greičiu. Taip pat svarbų vaidmenį atlieka regeneracinė stabdžių sistema, kuri leidžia atgauti dalį energijos stabdymo metu. Ši sistema ypač naudinga miestuose ir keliaujant kalnuotose vietovėse, kur dažnai reikia stabdyti.
„Energijos vartojimo efektyvumas buvo viena pagrindinių krypčių, kuriant šį modelį. Didelė baterija yra gerai, bet iš jos nebus daug naudos, jei energija išeis vėjais. Todėl „Volkswagen“ inžinieriai siekė, kad energijos nuostoliai būtų kuo mažesni visomis sąlygomis – tiek važiuojant lygiu keliu, tiek kalnuota vietove, tiek žiemą, tiek vasarą“, – teigia M.Zemitis.
Jis atkreipia dėmesį, kad vienas iš didžiausių elektromobilių iššūkių yra energijos vartojimas ekstremaliomis oro sąlygomis. Tačiau ID.7 turi pažangią šilumos siurblio sistemą, kuri efektyviai šildo ar vėsina automobilį, sunaudodama minimalų energijos kiekį. Tai ypač aktualu šaltuoju metų laiku, kai tradiciniai šildytuvai gali pastebimai padidinti ir energijos sąnaudas ir sumažinti nuvažiuojamą atstumą.
Padeda išmaniosios automobilio smegenys
Be to, ID.7 naudoja pažangią energijos valdymo sistemą, kuri prisitaiko prie vairavimo sąlygų. Pavyzdžiui, automobilis automatiškai optimizuoja energijos naudojimą pagal greitkelio ar miesto eismo reikalavimus. Be to, sistema gali apskaičiuoti optimalų maršrutą, atsižvelgdama į kelio topografiją, eismo sąlygas ir baterijos likutį.
„Išmaniosios sistemos elektromobiliuose yra tarsi jų smegenys – jos optimizuoja energijos suvartojimą, valdo regeneracinį stabdymą ir maršruto planavimą, taip užtikrindamos maksimalų efektyvumą ir ilgesnį nuvažiuojamą atstumą“, – sako „Moller Baltic Import“ e-mobilumo vadovas M.Zemitis.