„Visų pirma, tai būtų tiekimas geležinkeliais iš Baltijos uostų, taip pat „Družba“ naftotiekio panaudojimas alternatyviam aprūpinimui“, – Baltarusijos prezidento spaudos tarnybos pranešimą cituoja valstybinė naujienų agentūra „Belta“.
Kita vertus, A.Lukašenka taip pat nurodė artimiausiomis valandomis užbaigti derybas su Rusijos naftos bendrovėmis dėl Baltarusijos perdirbimo įmonių aprūpinimo žaliava.
Latvijos ambasadorius Baltarusijoje Einaras Semanis praėjusią savaitę lankėsi vienoje iš dviejų Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklų – Novopolocko „Naftan“ – ir su jos vadovybe aptarė žaliavos tiekimo per Latvijos uostus galimybes.
Šiaurinė „Družba“ naftotiekio atšaka (vamzdynai Polockas-Biržai-Mažeikiai ir Polockas-Ventspilis) nenaudojama nuo 2006-ųjų, tačiau vis dar techniškai įmanoma ją pradėti eksploatuoti naftos perpumpavimui priešinga kryptimi.
Stringant Minsko deryboms su Maskva dėl naftos bei dujų, Baltarusijai piktinantis Rusijos nenoru ar delsimu kompensuoti nuostolius dėl mokesčių perskirstymo pastarosios naftos pramonėje bei naftos užteršimo šių metų pavasarį, A.Lukašenka praėjusios savaitės pabaigoje pagrasino, kad rusiškos naftos tranzitas per Baltarusija gali sunykti triskart.
Anot Baltarusijos lyderio, alternatyviam Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklų aprūpinimui žaliava gali būti panaudotos dvi iš trijų Baltarusiją kertančio „Družba“ gijos, todėl rusiškos naftos tranzito per Baltarusiją apimtys sumažėtų triskart – nuo 60 mln. tonų iki 20 mln. tonų per metus.
„Alternatyva rusiškai naftai galima ir per Lenkiją. Tai galėtų būti Saudo Arabijos ar JAV nafta, atgabenta iki Gdansko“, – interviu Rusijos radijo stočiai „Echo Moskvy“ sakė A.Lukašenka.
Toks Baltarusijos prezidento pareiškimas netruko sulaukti Kremliaus reakcijos.
„Jei Baltarusija turi kokių nors naudingesnių variantų, be abejo, jos valia jais pasinaudoti“, – pareiškė Rusijos prezidento Vladimiro Putino atstovas spaudai.
„Kremlius labai rimtai priima bet kokius Baltarusijos vadovo pareiškimus“, – pridūrė Dmitrijus Peskovas.