Pasak prezidentūros spaudos tarnybos pranešimo, naftotiekio Gomelis-Gorkiai projektas bus įgyvendinamas 2020-2023 metais. Jo užsakovas – šalies magistralinių naftotiekio operatorius „Gomeltransneft Družba“, o generalinis projektuotojas ir rangovas – gamybinis susivienijimas „Belorusneft“.
Daugiau informacijos apie šį projektą pranešime nepateikiama.
Baltarusijos naftos pramonės veiklą koordinuojantis valstybės koncernas „Belneftechim“ paaiškino, jog naujasis naftotiekis sujungs „Družba“ naftotiekio šiaurinę ir pietinę atšakas, taip pat abi šalies naftos perdirbimo gamyklas, gerokai palengvins jų alternatyvų aprūpinimą žaliava per Baltijos ir Juodosios jūrų uostus.
„Šis vamzdynas galės būti naudojamas vieną iš „Družba“ atšakų perjungus į atbulinę eigą – pumpuoti naftą iš Lenkijos Gdansko per Mozyrį Gomelio srityje į „Naftan“ gamyklą Vitebsko srityje“, – sakė „Belneftechim“ atstovas spaudai Aleksandras Tiščenka.
Šiemet Baltarusija pradėjo aktyviai importuoti nafta per Klaipėdos ir Odesos uostus. Iš Odesos ji į Baltarusiją perpumpuojama vamzdynais Odesa-Brodai ir Brodai-Mozyrius, kuriame veikia antroji perdirbimo gamykla. Į Klaipėdą tanklaiviais atgabentą naftą iki Baltarusijos pristato „Lietuvos geležinkeliai“, o tai – gana brangus transportavimo būdas, paaiškino „Belneftechim“ atstovas.
A.Lukašenka praėjusį mėnesį įpareigojo vyriausybę paspartinti magistralinio naftotiekio „Družba“ atkarpų Baltarusijoje infrastruktūros išvystymą naftos importui per uostus prie Baltijos jūros.
Pagrindinis Rusijos naftos eksporto į Europą koridorius „Družba“ Baltarusijoje atsišakoja dviem kryptimis. Pietinė atšaka skirta rusiškos naftos eksportui į Ukrainą, Vengriją, Slovakiją, Čekiją, taip pat tiekimui į Baltarusijos Mozyriaus naftos perdirbimo gamyklą. Šiaurine atšaka nafta pumpuojama į antrąją Baltarusijos gamyklą prie Polocko „Naftan“, eksportuojama į Lenkiją ir Vokietiją. Šiaurinė atšaka turi atsišakojimą link Baltijos valstybių (vamzdynai Polockas-Biržai- Mažeikiai ir Polockas-Ventspilis), kuris nenaudojamas nuo 2006-ųjų.