„Vyriausybei priėmus Energetikos ministerijos siūlymą, SGD terminalo būtinojo kiekio tiekimo paslaugos kaštai, kuriuos dengia visi Lietuvos vartotojai, sumažėtų apie 50 procentų – apie 12,5-17,5 mln. eurų per metus“, – rašoma „Achemos“ pranešime.
„Ignitis“ vadovas Darius Montvila portalui delfi.lt sakė, jog nuo keturių iki dviejų sumažinus perkamų krovinių skaičių ir kartu visiems dujų vartotojams tenkančią naštą, „Achema“ per metus sutaupytų apie 2,4-3,6 mln. eurų. Tuo metu „Igničio“ nuostoliai siektų 9,3-14,3 mln. eurų per metus, arba 52-60 mln. eurų iki 2024 metų.
„60 mln. eurų yra esminė suma ir ji sukelia grėsmę įmonei“, – tikino D.Montvila.
„Achema“ teigia nesuprantanti, kaip „Ignitis“, pirkdama tokias pat dujas kaip ir „Achema“, iš tos pačios „Equinor“, sumoka žymiai daugiau.
„Mūsų skaičiavimais, kiekvienais metais „Ignitis“ permoka „Equinor“ apie 25-35 mln. eurų, nors dujos vežamos iš to paties šaltinio, su tokiais pačiais laivais ir tuo pačiu laikotarpiu“, – tikina „Achema“.
Bendrovė nurodė, kad kitąmet vien ji atsigabens 14 laivų su SGD. Todėl „Ignitis“ užsakomi keturi laivai neatlieka saugumo užtikrinimo funkcijos, neturi ekonominės logikos, ir yra papildoma našta dujas naudojantiems gyventojui ir verslui.
Vyriausybė trečiadienį tik susipažino su Energetikos ministerijos siūlymu, todėl jį toliau turėtų svarstyti nauja Vyriausybė.
Kandidatas į energetikos ministrus Dainius Kreivys delfi.lt sakė kviečiantis dabartinę Vyriausybę nepriimti svarbių sprendimų paskutinę akimirką. Anot jo, naujoji Vyriausybė dėl to rengtų išsamias diskusijas.